Hiánypótló világmárka érkezett Budapestre


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Októberben nyitotta meg új üzletét a Luisa Spagnoli lánc Budapest belvárosában. A Magyarországon meglévő divatmárkák között is egyedülálló védjegy hiánypótló szerepet tölt be az exkluzív üzleti öltözködés piacán, valamint a klasszikus, régi szalonok hangulatát hozza vissza a köztudatba.

Vannak ügyvédek, akik borászkodnak, vannak, akik szabadidejükben lemezlovasként szerepelnek. A Bebesi testvérek (Erika és Zsuzsa) szenvedélye a divat. Az ő jóvoltukból nyitotta meg üzletét a Lusia Spagnoli hálózat a budapesti Párizsi utcában, mely magyarországi megjelenésével hiánypótlónak számít az ismert világmárkák között. A céget 1928-ban a XX. század egyik legsikeresebb olasz üzletasszonya, Luisa Spagnoli alapította Perugiában. Szintén az ő nevéhez fűződik az 1907-ben alapított és az édesipari piacon ma is jelentős Perugina csokoládégyár megalapítása és a BACI nevű csokoládédesszert megalkotása is. Miután az első világháború után visszaesett a korábban jövedelmező kasmírkereskedelem, az ő ötlete nyomán indult meg az angóra nyulak szelekciója és tenyésztése, aminek eredményeként azok gyapjából a kasmírhoz hasonló, puha, innovatív szál készült. Az ún. spagnoli angórából készült ruhadarabok a mai napig fontos szerepet kapnak a divatház kollekcióiban. A cég eleinte csak kötöttárut állított elő, majd az ötvenes évektől kezdve szabászati termékeket is készítettek. Innentől már szinte minden nagyobb olasz város történelmi központjában megtalálható volt a márka. Az első modelljei és vásárlói között olyan ismert személyiségek voltak, mint Gábor Zsazsa, Sophia Loren, Anna Magnani vagy a Kessler nővérek. Az Olaszország-szerte százötven üzletet számláló és a világszerte több, mint húsz országban jelen lévő divatházat ma az alapító dédunokái, Nicoletta és Mario Spagnoli vezetik.

A jellegzetes sárga pöttyös zacskójáról ismert Spagnoli-brand Magyarországon mindezidáig nem volt jelen. Németh Viktória üzletvezető szerint az üzlet megnyitásának egyik oka az volt, hogy a márkát ismerő igényes vásárlók – mivel eddig hazánkban nem volt jelen – a környező országok üzleteit voltak kénytelenek felkeresni. Céljuk volt továbbá, hogy a minőségi kosztümös ruhák piacán egyfajta hiánypótló funkciót töltsenek be. Ezek a divattermékek eredeti módon integrálják magukban a kreativitást, a minőséget, a különleges alapanyagokat, az ellenőrzött termelési folyamatokat, az egyedit létrehozó mesterek sajátos technológiáját és a dizájnt. A legtöbb márka ugyanakkor figyelmen kívül hagyja a méreteket, ezzel szemben a Spagnoli pret-a-porter szabászati terméknek számít, azaz ritkaság, gyakran alakra igazítva készítik el és megpróbálják minél inkább egyedivé varázsolni a vevők igényei szerint. Az üzlet vásárlói elsősorban a harminc fölötti értelmiségiek, ügyvédek, bankárok, diplomaták, politikusok közül kerülnek ki. Az ügyfelek nyolcvan-kilencven százaléka a szabadidejében sokat foglalkozik a divattal, ezért nekik – akik részben Magyarországról, de az Egyesült Államokból, Oroszországból, Kanadából, Izraelből, illetve a szláv országokból is érkeznek – fontos a klasszikus szabászat és a minőségi üzleti megjelenés.

Wz


Kapcsolódó cikkek

2023. január 27.

Egy asztalnál Bálint Andrással és Jordán Tamással

Mintha együtt ülnénk a Rózsavölgyi Szalon kávéházi asztalánál a két színészóriással, úgy telik el másfél óra, ahogy hallgatjuk őket a mindennapokról, a művészetről – az életről.

2023. január 25.

Mit tehetünk, ha kikerül rólunk egy nem kívánt kép a netre?

A gyakorlatban még mindig kevesen tudják, milyen következményekkel jár másokról fotót készíteni vagy megosztani azt az interneten. Általános vélemény, hogy a saját magunk által készített fotóval azt csinálunk, amit akarunk. Ez azonban nem is lehetne messzebb az igazságtól – mondja a szakértő, aki szerint a felnőtteket és a gyerekeket egyaránt edukálni szükséges a fényképekhez fűződő jogaikról és kötelességeikről.