Időtlen elegancia


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ideje, hogy helyére kerüljön a tárgykultúránk: a silány bútorok, percnyi divatok jönnek és mennek, de az igazi klasszikus, legyen egy kis fekete ruha, egy Harris’ tweed zakó, egy borjúbőr kézzel varrott karlsbadi kaplis félcipő vagy éppen egy remek fa hajó, még az unokánknak is tetszik majd. Pláne, ha technikailag naprakész, és nem kell főállású szerelőt alkalmaznunk ahhoz, hogy élvezzük. Hajóban ehhez nem kell messzire mennünk: itt az orrunk előtt egy korszerű klasszikus magyar gyártású: a PEurope Classic 21. Yacht Life…

Ideje, hogy helyére kerüljön a tárgykultúránk: a silány bútorok, percnyi divatok jönnek és mennek, de az igazi klasszikus, legyen egy kis fekete ruha, egy Harris’ tweed zakó, egy borjúbőr kézzel varrott karlsbadi kaplis félcipő vagy éppen egy remek fa hajó, még az unokánknak is tetszik majd. Pláne, ha technikailag naprakész, és nem kell főállású szerelőt alkalmaznunk ahhoz, hogy élvezzük. Hajóban ehhez nem kell messzire mennünk: itt az orrunk előtt egy korszerű klasszikus magyar gyártású: a PEurope Classic 21.

Yacht Life magazin
Magyar és angol nyelven negyedévenként megjelenő luxus jacht- és életmódmagazin. Kapható a nagyobb újságárusoknál vagy előfizethető.

Bár hajózni igenis szükséges, egyáltalán nem mindegy, milyen hajóval. Nem csak az a különbség, hogy a hajó vitorlás vagy motoros, mekkora és milyen felszereltségű, az is számít, milyen anyagból épül. A praktikus világban a műanyag szép és jó, talán még tartós is, de mint a nevében is benne van „mű”, azaz mégsem az igazi.

Hány ember van, aki több száz éves fából készült bútordarabot, almáriumot, szekretert, széket vagy éppen tulipános ládát őrizget lakásában, restauráltatja és dédelgeti. Mert a fa él: nem csoda, hogy egyre gyakrabban életünk része – születik, növekszik, változatosságával élménygazdaggá teszi a tájat, de ha kell, az ember hasznosítja. Éppen ezért az sem meglepő, hogy egyre több új építésű házra kerülnek fa motívumok, díszítések.

Egy könyvben, ami a fa különböző felhasználási területeit taglalja, a hajózásról a következőket olvasni: „A fát az ember ie. 8000-ben kezdte hajóépítő anyagként használni.” Elgondolkodtató.

A fa azt teszi, amit a hozzáértő ember kér tőle. A fától kérni kell, érteni kell hozzá és engedelmeskedik, szolgál, ha szeretjük és vigyázunk rá. A fából készült hajó harmóniában van a természettel, a környezettel, ezáltal a tulajdonosa is részévé válik az őt körülvevő természetnek. Csak akkor érezhetjük meg a fából készült hajó egyedi élményét és életérzését, amikor benne utazunk és körbevesz minket. Az egyedileg, fából kézzel készített hajó tulajdonosa biztosan számíthat arra, hogy akár tengeren, folyón, tavon hajózik, elismerő tekintetek kísérik útján, kitűnik a többi, nagy tömegben gyártott vízi jármű közül.

A Classic Hajógyárnál értik és érzik a fa szépségét, értenek hozzá, szeretik és tudják, hogy milyen örömet tud okozni gondos gazdájának. Elég rápillantani egy hajójukra, végigsimítani a dekken, hogy megérezzük, milyen érzés lehet a tulajdonosának lenni.

A PEurope Classic 21 klasszikusan ívelt, célszerűen kialakított, örökzöld szabású teste akár a lagúnák városában is teljesíthetne exkluzív vízitaxi szolgálatot, fényesre lakkozott gyönyörű dekkjével, hófehér bőr ülőfelületeivel, faburkolatú műszerfalával a visszafogott szélvédő mögött, bármelyik veterántalálkozón körbecsodált darab lehetne.

A folyókon és tengereken a benzinmotoros változatok elegendő erőt és teljesítményt biztosítanak ahhoz, hogy a vízi sportokat kedvelők is megtalálják örömüket. Ha azonban az állóvizekről esik szó, – ráadásul a fa és a természetesség szükségességét már említettük –, ne álljunk meg félúton az anyaghasználatnál: terjesszük ki figyelmünket a meghajtás környezetbarát mivoltára is! Ráadásul, mivel az európai tavakon ma már csak az elektromos meghajtású hajók közlekedhetnek, így a Classic hajói is választhatóak minden igényt kielégítő megoldásokkal.

Nagyon fontos, hogy a jelenlegi modellek szinte kivétel nélkül trélerrel szállíthatóak, így a hajó tulajdonosa nincs kötve egy konkrét helyhez, bejárhatja egész Európa összes vizeit, megismerhet újabb tájakat és embereket, más országok hajózási kultúráját.

Az igazi szabadság valahol itt kezdődik.

Műszaki adatok

Hossz: 6,4 m
Szélesség: 2,3 m
Kabin magasság: 0,76 m
Benzintank: 80 l
Súly (motorral): 1250 kg
Szállítható személyek: 8

Motor:

– Volvo-Penta 3.0 GL / SX 135 LE
– Volvo-Penta 4.3 GL / SX 190 LE
– Volvo-Penta D3 160 LE

Yacht Life


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.