Igazi nagyfickó


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Audi „Business Class” sikermodellje új generációjával jelentkezik. A felső-középkategóriájú limuzin a technika szinte minden területén szolgál innovatív fejlesztéssel, legyen szó akár könnyű karosszériájáról, sportos futóművéről, vagy éppen vezetői segédberendezéseiről és multimédiás rendszereiről.


Külsö forma

Az Audi karosszériája rendkívül könnyű, emellett különösen szilárd és biztonságos, az Audi tervezői ugyanis ez esetben is több különféle korszerű anyagfajta együttes használatával alkották meg. A nagyszilárdságú acél és az alumínium kombinált alkalmazásával a szerkezet mintegy 15 százalékkal könnyebb egy vele összevethető, hagyományos acélkonstrukciónál, ami egyértelműen a legjobb érték az új négykarikás limuzin vetélytársai körében.

Belső tér

Az A6 könnyed hangulatú és tágas belsővel köszönti utasait, amelynek stílusa a külső határozott dinamikájának szerves folytatása. Az utastér minden egyes részletmegoldását a legmagasabb fokú igényesség és műgond jellemzi, a kidolgozás minősége pedig leginkább a manufaktúrák világát idézi. Az alumíniumbetétes forgatókapcsolók finom kattanásokkal állnak be pontosan a kívánt pozícióba, illesztési réseik mindössze néhány tizedmilliméteresek, s tökéletesen párhuzamosan futnak. Az autó ülései tökéletes tartást biztosítanak a bent ülők számára, az első sorban 18 irányú állítást kínáló komfortülések is megtalálhatók. Hátul – a szintén kényelmes ülések mellett is – jó a térérzet, sem a láb- sem a fejtér nem szűk, a LED-es plafonvilágítás szinte nappali fényt ad, így akár olvasni is lehet. Egy kicsit talán furcsa, hogy a belső tér méretéhez képest szűkek a rakodó zsebek, még a kesztyűtartó sem kényeztet nagy hellyel minket.

Az A6 számos modern funkciót kínál, amelyek a márka logikus ergonómiai koncepciója szellemében egyaránt igen könnyen és egyszerűen kezelhetők. A továbbfejlesztett „MMI Radio” az alapfelszereltség része, terminálja a középkonzolon található, ahol az elektromechanikus rögzítőféknek köszönhetően bőséges hely áll rendelkezésre. A fényes fekete szegélyű, középső fedélzeti monitor a rendszer indításakor elegáns mozgással emelkedik ki a műszerfalból, képátlója 8 col, a 3D-s navigáció szép képet ad rajta és pontosan dolgozik.

A nagyméretű körműszerek között kapott helyet a vezetőinformációs rendszer (FIS) 7 colos kijelzője. A rendszer a multifunkciós kormánykerékről kezelhető, amely a FIS-hez hasonlóan többféle változatban is rendelkezésre áll. A rendszer alapszolgáltatásai között szerepel a fedélzeti számítógép is, amely különleges gazdaságossági programmal egészült ki. A sebességváltás-ajánlás a kapcsolások optimális üzemanyag-fogyasztást célzó módját mutatja folyamatosan a vezetőnek, miközben az elektromos fogyasztók energiaigényéről is tájékoztatja.

A finom szőnyeggel kárpitozott csomagtartó térfogata 530 liter. Kívánságra az Audi elektromos mozgatású csomagtérfedelet is szállít, amely közvetlenül a komfortkulccsal vezérelhető.

Motor

Az új fejlesztésű 3.0 TDI két változatában is képviselteti magát az A6 családban. A tesztautónkban 3.0 TDI csúcsverziója 180 kW (245 LE) teljesítménnyel kerül az új A6 orrába, s 1400 és 3250 percenkénti fordulat között 500 newtonméter forgatónyomatékkal áll készenlétben. Az S tronic sebességváltó és a quattro összkerékhajtás itt az alapkivitel része. A 100 kilométer/óráig tartó, szabvány szerinti gyorsulás 6,1 másodpercet igényel, a végsebességet pedig itt is az elektronikus korlátozás szabja meg 250 kilométer/órában. A nagyerejű dízel átlagosan 6,0 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométerenként, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 158 gramm. Ez az erőforrás e tekintetben 16 százalékkal múlja felül 176 kW (240 LE) teljesítményű elődjét.

Szóval egy igazi felejthetetlen nagyfickóval van dolgunk, ami az árán is látszik, 16 milliós alapára mellett még 7 milliót tartalmazó extra felszereltség van benne. De nem is vártunk mást egy olyan fickótól, aki ismét kategóriája éllovasa lett.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.