Infiniti Q50 2.2d Sport – A legkisebb Q


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Q betű elválaszthatatlanul összekapcsolódott az Infiniti névvel, mióta a japán luxusmárka közel negyedszázada piacra dobta első modelljét, a legendás Q45-öt. Azóta a Q betű az Infiniti sikertörténetének elválaszthatatlan része lett.


Szakítva az abszolút német dominanciával fémjelzett formavilágával, az Infiniti Q50 új és egyedi, a lágy formákkal és éles vonalakkal egyaránt tagolt karosszériája nagy sima felületei és erőteljes vonalai sokkal inkább hatnak természetesnek.

Az új négyajtós Q50 szedán megjelenésében az Infiniti három koncepcióautójának – Essence, Etherea, Emerge-e – formavilága köszön vissza, amelynek alapjaira építve sikerült az elmúlt négy év során a márka egyedülálló egyedi jellegét kialakítani. Az agresszívabb megjelenésű, egyedi első lökhárítókkal ellátott Sport kivitel sportosabbra hangolt futóművel, nagyobb féktárcsákkal, elöl négydugattyús és hátul kétdugattyús féknyereggel érkezik. A lámpatestekben nappali LED-sort is találunk, amelynek íve visszaköszön a hátsó lámpák formájában is. A kényelem és biztonság érdekében a Q50 minden típusa harmadik generációs defekttűrő gumiabroncsokon fut. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul pedig multilink felfüggesztés gondoskodik a tökéletes útfekvésről.

A belső tér hangulata páratlan, a Japán Yamazaki laboratóriummal végzett közös kutatás során, ülésszimulátor és az emberi anatómia tökéletes másával rendelkező próbababák segítségével a mérnökök egy teljes új „gerinctámaszt” dolgoztak ki a Q50-hez. Így az ülések a gerinc lágyéki és háti szakaszát folyamatosan támasztják, fáradhatatlan utazást eredményezve.

Amúgy belterét természetes elegancia, tágas hátsó utastér, remekbe szabott és részletekbe menő kidolgozás jellemzi. Könnyű a ki- és beszállás, a szintén kényelmes hátsó üléssor 60/40 arányban osztható, a csomagtartó pedig 500 literes helyet kínál.

14 nagy teljesítményű hangszóróból álló Bose hangrendszerrel felszerelt modell valóban az élő koncertek hangzását nyújtja. A középkonzolon két egymástól eltérő kijelző található. A felső, 8 inch átlójú képernyőn alapesetben a térkép látható, de a vezetési teljesítménnyel és a karbantartással kapcsolatos információk is itt jelennek meg. Az alsó, 7 inch átlójú képernyőn a jármű segédberendezéseinek állapota és beállításai láthatók, mint a légkondicionáló, zene, illetve az okostelefonról áttölthető alkalmazások.

  

A négyhengeres dízelmotor az Infiniti és a Mercedes együttműködésének eredménye. A 2,2 literes motor hangosan teszi a dolgát, de erős és nyomatékos, ugyanakkor CO2 kibocsátása alacsony. 170 lóerejével és 400 nyomatékával igazán dinamikusan viselkedik, a hétfokozatú automata váltó pedig remek társ mind a sportos mind a kényelmes vezetéshez.

 

Műszaki szempontból érdekes az elektronikus kormánymű, amely az érintőképernyőn egyszerűen beállítható közvetlen adaptív kormányzásnak köszönhetően lassú manővereknél nagy rásegítés, míg sportosabb vezetéshez és nagy sebességhez kisebb rásegítés állítható be. A kormányműnél a mechanikus összeköttetés helyett a vezetőtől érkező jelet a fogasléchez és az első kerekekhez elektronikus jelek juttatják el. Így a mechanikus alkatrészek kihagyásával a kormányreakció gyors, a kormány vibrációja pedig megszűnik.

Műszaki adatok: Infiniti Q50 2.2d: 2,2 literes 4 hengeres dízelmotor • 170 lóerős • 400 Nm 1600 fordulat / perc • 0-100 km / h-ra 8,5 s • Vmax 230 km / h • 124 g CO2 • Fogyasztás 6,1l / 100 km • Alapára 9 294 000Ft • Tesztautó ára: 11 994 700 Ft.

Fotók: Varga Csaba


Kapcsolódó cikkek