Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A több mint két évtizeddel ezelőtti bevezetése után és csaknem ötmillió eladott autóval a háta mögött megújult a Jeep legnagyobb modellje. Azért csak megújult, mert a formát még 2010-ben mutatta be a Jeep, de akkor még Daimler-Chrysler cégcsoport részeként. Az akkor megszeretett formát kedvelték a vevők, de sajnos minőségével, vagyis anyag és kidolgozottság terén sok kívánnivalót hagyott maga után. De a Jeep most a Fiat égisze alatt ezeket hibákat próbálja kijavítani és felvenni a versenyt a szintén mostanában megújuló konkurenciával szemben. Friss külső és belső kialakítással, új, fejlett technológiai tartalommal, valamint a vadonatúj, nyolcfokozatú automata sebességváltójának köszönhetően tovább tökéletesített országúti viselkedéssel és terepképességgel lép színre.


Az elődhöz képest változatlan tengelytávú Cherokee stílusát átdolgozták, csökkent a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszk magassága, keskenyebbek lettek a fényszórók – amelyek a LED-es nappali fényekkel egyetemben az alapfelszerelés részét alkotják – míg az orr alsó része valamivel feljebb költözött, a markánsabb megjelenésű ködfényszórókkal együtt. Mindezt egybevéve a Grand Cherokee orrát érintő változások elegánsabb, sportosabb megjelenést kölcsönöznek a járműnek.

A hátsó része is átalakult. Az új, nagyobb zárófények LED-es technológiát alkal­maz­nak, nagyobb és aerodinamikailag jobb hatásfokú lett a hátsó légterelő, módosult a lökhárító, és átszabták magát a csomag­tér­ajtót is.

Az Overland felszereltségű autónkat számos egyedi jellemző különbözteti meg a többi Cherokee-tól, ilyen például az orr és a far alsó részének díszítése. A karosszéria ­színére fényezték a kerékíveket, valamint toldatokat is, a kerékdob alsó része ugyancsak a karosszéria színében tündököl. Az Overland modell ötküllős, 20 colos, polírozott alumínium keréktárcsát kapott szürkére festett betétekkel.

A belső teret kiváló minőségű bőr, puha anyagok és ízléses színkombinációk teszik látványosabbá. A középkonzolt is átdol­gozták, azon kapott helyet az új UConnect rendszer 8,4 colos érintőképernyője. Az audiorendszer és a klímaberendezés ezen a monitoron keresztül vezérelhető, a nyomó- és tekerőgombok könnyen felismerhetők és működtethetők. A padlókonzolon új, bőrrel borított elektronikus programválasztó kar szolgálja ki a nyolcfokozatú sebességváltót. A kormánykerékről teljes biztonságban kezelhető az audiorendszer, a sebességtartó automata, a mobiltelefon-kihangosító és a hangvezérelt funkciók. A két elemből álló, motoros mozgatású CommandView napfénytető a szélvédőtől egészen az autó hátuljáig húzódik.

 

A 3.0 V6-os turbódízel erőforrás legnagyobb teljesít­ménye 250 lóerő 4000/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 570 Nm 2000/percnél. A turbódízel motor átlagos üzemanyag-­fogyasztása 7,5 l/100km a katalógus szerint, de mi a közelébe sem tudtunk járni ennek az értéknek. Nekünk vegyes használat mellett 9,5 és 10,5l/ 100km között alakult.

A Jeep modellpalettán elsőként alkalmazott, új, ZF gyártású, nyolcfokozatú auto­mata sebességváltó az autó futási kultúráját is új szintre emeli. A finoman dogozó és kormányon elhelyezett kis fülekkel is kapcsolgatható váltó jóval okosabb, mint ötfokozatú elődje volt. A számos váltási térkép révén minden helyzetben optimális a váltási érzet, az intelligens vezérlő szoftver olyan válto­zókat is figyelembe vesz, mint a gyorsulás, a forgatónyomaték szintje, a kick­down vagy a menetsebesség, és ezek alapján határozza meg a helyzetnek leginkább megfelelő váltási mintát.

Az Eco üzemmód a lehető legcsekélyebb üzemanyag-­fogyasztás érdekében opti­­malizálja a Grand Cherokee sebességváltási prog­ramját, emellett úgy módosítja a Quadra-Lift légrugózás beál­lításait, hogy az javítsa a jármű légellenállását, és ezáltal üzemanyag-fogyasztását.

A nagy indián alapára 16 és fél millióról indul, a mi esetünkben az Overland felszereltség plusz 2,8 milliót jelent, ami nem kevés, de bőven megéri a luxus és a technológiai felszereltség miatt.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 30.

Hogyan fogadd jól a visszajelzést – könyvajánló

Világszerte a vállalatok évente 825 millió munkaórát töltenek el a munkavállalók éves értékelések előkészítésével és lebonyolításával. A visszajelzés – a munkahelyi éves értékelésen túl is – elkerülhetetlen része társas életünknek, még akkor is, ha sokszor nem visszajelzésnek hanem megjegyzésnek, jó tanácsnak vagy baráti beszélgetésnek hívjuk.

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.