Kia Optima Hybrid – teljesítmény és takarékosság


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az új Optima Hybrid nagyteljesítményű, fürge szedán alacsony üzemanyag-fogyasztással és csekély károsanyag-kibocsátással, rendkívül versenyképes áron, a Kia egyedülálló 7 év/150 000 km garanciájával.


Az új 2,0 literes Optima Hybridet Koreában gyártják, kizárólag az európai piacra a modell olyan új technológiákat vezet fel, amelyek az étvized hátralévő éveiben további Kia modellekben is megjelennek majd Európában és világszerte. Az Optima Hybrid 2,0 innovatív, a Kia által kifejlesztett „párhuzamos hibrid rendszere” a lenyűgöző menetteljesítmények (190 LE legnagyobb teljesítmény, 0–100 km/óra gyorsítás 9,4 mp alatt, 192 km/óra végsebesség) és a kategóriaelső üzemanyag-fogyasztás (5,4 l/100 km), valamint a mindössze 125 g/km CO2-kibocsátás egyedülálló kombinációját kínálja.

A benzinmotor és a hozzá csatlakozó villanymotor a hatfokozatú automata sebességváltón keresztül – de hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltó közbeiktatása nélkül – hajtja az első kerekeket. A benzin- és a villanymotor között egy különleges tengelykapcsoló található, aminek segítségével utóbbi leválasztható a belső égésű motorról. Ez lehetővé teszi a kecses szedán teljesen missziómentes, tisztán elektromos üzemeltetését, elindulástól akár 100 km/óra sebességig. A rendszerhez nincs szükség nagy teljesítményű villanymotorra vagy generátorra, ami tömeg- és költségmegtakarítást eredményez. Az Optima Hybrid minden kivitelében megkapja a Kia stop/start rendszerét, ami tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
Az Optima Hybrid a mindennapokban teljesen magától értetődően, könnyen vezethető, függetlenül a környezeti vagy forgalmi helyzettől. A sebesség növekedésével a hibrid indítómotor/generátor (HSG) beindítja a benzinmotort, a rendszer zárja a tengelykapcsolót, és innentől a benzinmotor veszi át az autó mozgatásának a feladatát. A villanymotor innentől hibrid üzemmódban működik tovább: vagy másodlagos erőforrásként (intenzív gyorsítás esetén vagy hegymenetben), vagy az akkumulátorcsomagot szükség szerint töltő generátorként, egyenletes sebességű haladás vagy lassítás során.
Fékezés során a villanymotor elektromos árammá alakítja át a jármű mozgási energiáját, és azt az akkumulátorcsomagban tárolja el.

A Kia dizájnerei a hibrid modellhez még tovább finomították az Optima díjnyertes formatervét. Áramvonalasabb első és hátsó lökhárítókat szereltek fel, ezen kívül egyedi oldalsó küszöbtoldatokkal, kis tömegű, csekély légellenállású alumínium keréktárcsákkal, sík fenéklemez-burkolattal, a csomagtartó fedelén elhelyezett apró peremspoilerrel, valamint az új hűtőmaszkba beépített aktív csappantyúval szerelték fel, amelyek a sebesség növekedésével zárnak.


Kapcsolódó cikkek