Kifejező, modern és érzelmekben gazdag – Skoda Superb Combi Style 2.0TDI DSG


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Superb 2001 óta áll a Skoda modellpalettájának csúcsán. Összesen több, mint 700 ezer első és második generációs Superb talált gazdára, ezzel a középkategória egyik legnépszerűbb modellsorozatává lépett elő. Kipróbáltuk a Superb Combi Style 2.0TDI DSG-t.


A Skoda a világ egyik legrégebbi, ma is termelő járműgyártó vállalata. Csehországi székhelyén, Mladá Boleslavban 1895-től először kerékpárokat, majd motorkerékpárokat és gépkocsikat készített.

1991 óta a Volkswagen Csoporthoz tartozik, azaz a világ egyik legsikeresebb autóipari konszernjének tagja, melynek szervezetében a Skoda önálló fejlesztői és gyártói tevékenységet folytat. 2013-ban világszerte mintegy 920 800 autót szállított ki ügyfeleinek; 100 ország piacának aktív szereplője.

A most tesztelt megújult modell kétséget sem hagy afelől, hogy további sikerek várnak a Skodára.  

Új dizájnja kifejező és dinamikus formavilággal a 2014-ben bemutatott Vision C tanulmány autóról lehet ismerős. A kiegyensúlyozott arányokat a kombi karosszéria sem rontotta, sőt kifejezetten jól áll neki a puttony.

Az új Combi csak 23 milliméterrel hosszabb elődjénél, a hátsó ülések mögött 27 literrel nagyobb tér áll rendelkezésre, mint korábban. Ledöntött hátsó ülésekkel a csomagtér térfogata közel két köbméterre nő.

Az 1950 literes rakodási kapacitás messze a legjobb a kategóriában, és 85 literrel múlja felül a második generációs elődét. Hosszú tárgyak szállítása sem jelenthet akadályt, az első utasülés és a hátsó üléstámlák a csomagtérben elhelyezett fogantyúk segítségével is ledönthetők, ezáltal akár 3 méter hosszú tárgyak is elhelyezhetők a belső térben.

Eleje a széles hűtőrács, a határozott metszésű Bi-Xenon fényszórók (LED-es nappali menetfénnyel) és a mélyre húzott lökhárító révén vizuálisan még szélesebbnek hat.

Oldalnézetben magasan futó tornádóvonala vizuálisan megnyújtja az autót, míg hátul a már alapkivitelben LED-technikájú kétrészes kialakítású hátsó lámpák teszik egyedivé a kombi modellt.  

Belül első ránézésre nem sokat változott a Superb. Maradt a kimérten elegáns autó, hatalmas, bőséges térrel, kényelmes és praktikus belsővel. Ennek hátterében elsősorban a Volkswagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjának alkalmazása áll, amely hosszabb tengelytávot és szélesebb nyomtávokat, s ezzel optimális belső méreteket tett lehetővé.

Kényelmesek az Alcantara bőrülések, szép és jó fogású a bőr multifunkciós kormánykerék, és az új fejlesztésű háromzónás légkondicionáló is kellemesen végzi a dolgát.

Praktikus megoldás a hátsó USB- és 230 voltos csatlakozó, valamint az esernyő szolgáltatást is bővítették: az eddigi bal hátsó ajtó egyetlen esernyője helyett immár mindkét első ajtóban található egy-egy.

Az autó lelke a jól ismert common-rail dízelmotor, amely kielégíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait és már alapkivitelében tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás, illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit. A 150 lóerős motorhoz 6 fokozatú DSG váltót kapcsoltak, ami kényelmesen teszi a dolgát, akár sportállásban is használható: ilyenkor magasabb fordulaton vált, de igazából ez nem illik az autó karakteréhez.

A 66 literes üzemanyag-tartály lassan ürül a tesztút során: 5,6 literes átlagot mértünk, így akár 1200 kilométeres táv is megtehető egy tankolással.

Őszintén: nehéz „fogást találni” az új Superb kombin, talán nem is lehet. De azért tudunk: a DSG egy hajszálnyival lehetne finomabb működésű, és talán egy fokkal lehetne csendesebb a dízel, de ezek tényleg apróságok, amúgy teljesen rendben van a csehek új óriása.

 


Kapcsolódó cikkek