Koenigsegg Agera


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A svéd Koenigsegg idén ünnepli 15 éves jubileumát és ennek tiszteletére egy új álomautót mutat be. A sportkocsik legújabb gyöngyszeme a Koenigsegg Agera. Az új modell célja, hogy a Koenigsegg tapasztalatát, egy következő szintre emelje, mind a közúton, mind pedig a pályákon.

Az Agera szó egy svéd ige, jelentése: „cselekedni”, ami a Koenigsegg filozófiát is szimbolizálja.

A fejlesztéseknél az Agera folytatja a Koenigsegg hagyományokat. Christian von Koenigsegg, a cég tulajdonosa szerint a tervezésnél nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy maximalizálják a vezetési élményt, a kanyarodási sebességet, a fékezést és az alkalmazkodóképességet.

Az Agera eredeti alakja és koncepciója a Koenigsegg CC, amelynek formája, noha 15 évvel ezelőtt álmodtak meg, még ma is tökéletes és rendkívül versenyképes. Így az Agera alakja és mérete az eredeti CC, ugyanakkor 15 év elteltével is úgy néz ki, mintha a jövőből érkezett volna. Mint minden modelljük, az Agera is 4,29 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,12 méter magas.

A svéd csapat fontosnak érezte, hogy mindenhol a maximumot nyújtsa, ezért lényeges volt a külső beszállítókkal való együttműködés. A Koenigsegg hosszú távú együttműködést épített fel a Michelin gumiabroncsgyártó céggel. Ennek gyümölcse az a különleges abroncs, ami maximálisan illeszkedik a sportkocsi rendkívüli menetteljesítményéhez.

Az Agera a legjobbat akarta a fékezési technika területén, rendszere magában foglalja az állítható ABS-t, a kerámia féktárcsák pedig páratlan fékezési teljesítményt nyújtanak.

A motorja egészen elképesztő adatokkal szolgál. A Twin Turbós, hatalmas, 910 lóerős egység az 1100 Nm-es csúcsnyomatékát már 5100-as fordulatszámnál eléri. Ennek és az 1290 kilogrammos tömegnek köszönhetően 3,1 másodpercbe telik, míg eléri a 100-as tempót és 390 km/h felett van a végsebessége.

Az új kipörgésgátló jelenleg a leggyorsabban reagáló egység az autóiparban, a különböző útviszonyokhoz és a vezetési stílusokhoz automatikusan alkalmazkodó funkciókkal, valamint számos manuális beállítással rendelkezik.

A Koenigsegg kifejlesztett egy új típusú belső megvilágítást, amelyet a világon először ők használnak az autóiparban – a Ghost fényt. A megvilágítás átsugároz az alumínium gombokon és felületeken. A gombok mögött láthatatlan nanocsövek bújnak meg, ami kiváló láthatóságot, valamint nagyon tiszta és elegáns megjelenést biztosit.

Az Agerát párhuzamosan fogják gyártani a CCX és CCXR modellekel. Ezzel a Koenigsegg lehetőséget ad magának, hogy megfeleljen az ügyfelek változó igényeinek és kívánságainak.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2023. január 27.

Egy asztalnál Bálint Andrással és Jordán Tamással

Mintha együtt ülnénk a Rózsavölgyi Szalon kávéházi asztalánál a két színészóriással, úgy telik el másfél óra, ahogy hallgatjuk őket a mindennapokról, a művészetről – az életről.

2023. január 25.

Mit tehetünk, ha kikerül rólunk egy nem kívánt kép a netre?

A gyakorlatban még mindig kevesen tudják, milyen következményekkel jár másokról fotót készíteni vagy megosztani azt az interneten. Általános vélemény, hogy a saját magunk által készített fotóval azt csinálunk, amit akarunk. Ez azonban nem is lehetne messzebb az igazságtól – mondja a szakértő, aki szerint a felnőtteket és a gyerekeket egyaránt edukálni szükséges a fényképekhez fűződő jogaikról és kötelességeikről.