Legjobb a legjobbakból


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Már több mint 60 éve, 1951 augusztusában volt, amikor a Toyota legendás 4×4 modelljét felfedték a nyilvánosságnak, még Toyota BJ-ként. Az eredetileg katonai célokra alkotott jármű hihetetlenül sokrétű, rendkívül megbízható és szinte megállíthatatlan, hiszen meghódította az Arktiszt és az Antarktiszt, keresztezett sivatagokat és esőerdőket, dolgozott bányákban, segített életeket menteni a világ legtávolabbi pontjain.


Hosszasan ecsetelhetnénk a Land Cruiser 60 éves múltját, de talán mindennél fontosabb, hogy sikerült a Toyotának megőriznie azt a rengeteg terepjárós tapasztalatot, amit ennyi időn át szerzett, és tökéletes módon beépítenie az új Land Cruiserbe úgy, hogy egyúttal egy remek luxusautót is építettek. Magasan ülni a finom bőrülésekben remek dolog, de még ennél is jobb az, hogy nagysága és súlya ellenére mennyire könnyű és nagyszerű dolog vezetni az autót.

A külső forma nem sokat változott. Eltűntek a műanyag sárvédőívek, helyüket fém vette át, újrarajzolták a lámpákat, szögletesebb lett az orr-rész, kisebbek lettek az üvegfelületek.

Az indítógomb megnyomásakor rövid játék következik, a kormány közelebb jön, a műszerek mutatói fordulnak egyet, felkapcsolódnak a háttérfények, majd életre kel a négyhengeres dízelmotor. Erőben nincs hiány, 190 lóerővel nem ismer akadályt, terepen szinte megállíthatatlan. Közúton is remekül boldogul, 10,2 másodperc kell neki a százig tartó vágta lefutásához, és ebben nagy szerepe van a remekül alkalmazkodó, 6 sebességes automata váltónak is.

Fogyasztása a négykerékmeghajtás és a két tonnát meghaladó súlya szerint alakul, spórolós autózással 11,2 liter jött ki a városi szakaszra, de országúton is kényelmesen tartható a 9-10 literes átlag, ami az adatok alapján jónak mondható. A terepválasztó segít nekünk a legnehezebb körülmények között is. A tapadást a nyomaték szabályozásával és a négy keréknél végzett fékezéssel optimalizálja a rendszer. A terepválasztót a kormányon elhelyezett gombbal lehet szabályozni. A belső térben folytatódnak a szögletes formák, de az anyagok kiválasztásánál és színvonalánál látszik, hogy a legjobb minőség volt a cél. A rugózást ugyan meg kell szoknia annak, aki személyautóhoz szokott, ezért a tengeribetegségre hajlamos útitársakat engedjük az első sorba. Üléssorból szerencsére több van a Land Cruiserben, mint egy átlagos autóban. Még a második sorban is döntögethetőek az ülések háttámlái, és igény szerint – gombnyomásra – a kétszemélyes harmadik sor is előhajtogatható a csomagtartó padlójából. A belső tér rugalmasan alakítható, hogy legyen helye a csomagoknak és az is ritka, hogy ilyen sok hely legyen a harmadik üléssorban az utasok számára. Kellemes időtöltés lehet még a hátul utazóknak a kiváló minőségű fedélzeti szórakoztató rendszer a 9 col képátlójú, mennyezetről lenyíló képernyővel és az erőteljes 5.1-es DVD surround rendszerrel.

60 évnyi megállíthatatlan fejlődés után ismét egy Toyota terepjáró, ami legendára született és tovább folytatja a Land Cruiserek kalandos utazását – egy autó, amellyel a Toyota büszkén ünnepelte ikonikus Land Cruiser modellje 60. születésnapját.

Szöveg és kép: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.