Meggyőző egység


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az új Lancia Thema bemutatásával új fejezet kezdődik a márka legendás történetében. A márka első globális zászlóshajója két világ legkiválóbb értékeit egyesíti: az új, hátsókerék-hajtású modell a Chrysler 300 műszaki alapjain nyugszik. A cél érdekében az új Thema az olyan, jellemzően amerikai értékeket, mint a méret, a kényelem és a lenyűgöző megjelenés a Poltrona Frau bőrkárpit luxusával, a nagy Lanciákra jellemző tökéletes nesztelenséggel, valamint az olasz stílus legjavát képviselő, részletekbe menő kidolgozottsággal társítja.


Stílus

Az 5066 mm hosszú, 1488 mm magas, 1902 mm széles, 3052 mm tengelytávú, új Lancia Thema modern, jellegzetes stílusával kimagaslik a prémium nagyautók osztályából. Elöl a Lancia embléma egyetlen egységet alkot a precizitást, valamint formai szigorúságot kifejező, vízszintes rácsokkal. Az orr megjelenését két innovatív, LED technológiát és nappali fényt alkalmazó fényszóró teszi még erőteljesebbé; a C-alakot formázó, kombinált lámpatestek összetéveszthetetlen, lenyűgöző kiállást kölcsönöznek az autónak. A harmonikus formájú LED hátsó lámpákat krómozott homloklemez köti össze, kihangsúlyozva státuszát. Az izmos orrkialakításra rímel a dupla, krómozott kipufogóvég, amely stílusosan emlékezteti a szemlélőt a modell nagy teljesítményére.

Fényűzés és komfort

A belső tér különlegesen stílusos és kivételesen kényelmes, puha tapintású anyagokkal és olyan fényűző részletekkel, mint az opciós fűthető ülések Nappa bőrkárpittal, a Poltrona Frau® bőrrel borított műszerfal, vagy a valódi fabetétek a műszerfalon, az ajtópaneleken és a kormánykeréken. Az osztályelső komfortszint érdekében az ülések új szerkezetet kaptak, S-alakú rugókkal; az első üléseket négy irányban állítható deréktámasszal, valamint keménységszabályozóval szerelték fel. Számos futóműalkatrészt kifejezetten a Themához fejlesztettek ki, azzal a céllal, hogy a legkülönfélébb útfelületeken és klímaviszonyok között a lehető legjobb vezethetőséget és menetdinamikát biztosítsák. Az innovatív többlengőkaros első és hátsó felfüggesztések keresztlengőkaros szerkezete nagyfokú rugalmasságának köszönhetően kanyarodás közben is az útfelületre merőlegesen tartja a kerekeket, és ezzel maximális tapadást ér el.

Hajtáslánc

A városban és hosszú utakon egyaránt kiváló üzemanyag-fogyasztásra hangolt új 3.0 V6 dízel motor 239 lóerős kivitelben választható, amelyhez ötfokozatú automata váltó csatlakozik. A nagyteljesítményű dízel erőforrások piacvezető gyártója, az olasz VM Motori és a Fiat által kifejlesztett Euro5-ös dízelmotor 239 lóerő teljesítményre képes, amely ötfokozatú automata váltóhoz csatlakozik. A kivitel legnagyobb forgatónyomatéka 550 Nm az 1800–2800/perc fordulatszám-tartományban.

Technológiák

A Lancia új zászlóshajóján alapfelszerelésként kínált rendszer nagyméretű, 8,4 colos érintőképernyője egyszerű kezelőfelületet biztosít, ezen felül a Lancia Thema a Garmin műholdas navigációt is kínálja. A rendszer TMC szolgáltatást, valamint 9 hangszóróval és mélynyomóval felszerelt, 506 wattos, prémium audiorendszert is tartalmaz. Az intelligens xenon fényszóró szenzorok segítségével felügyeli a környező forgalmi és fényviszonyokat, és automatikusan szabályozza a fénynyaláb magasságát és távolságát, ezzel mindenkor optimális látási viszonyokat teremtve. A hagyományos tempomatok hiányosságait küszöböli ki az adaptív sebességtartó rendszer. Ha a jármű utolér egy másik, lassabban haladó gépkocsit, a rendszer úgy módosítja a menetsebességet – szükség esetén fékezve is –, hogy a vezető által előre beprogramozott, biztonságos követési távolságot tartsa. Ez szükségtelenné teszi a folyamatos manuális beavatkozást, ezáltal jóval pihentetőbbé, kényelmesebbé teszi a vezetést. Még hosszan sorolhatnánk jó tulajdonságait, de felesleges, mert a majd 600 kilométeres tesztút teljesen meggyőző volt részéről, amivel bizonyította, van mit keresnie a luxusautók piacán.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.