Mercedes C220 BlueTEC – ötödik generáció


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A teljesen új fejlesztésű C-osztállyal a Mercedes-Benz sikertörténetének új fejezetét kezdi meg, egyben új mércét állít fel a prémium-középkategóriában. Intelligens könnyűszerkezetével, százkilónyi súlycsökkentésével, kiváló aerodinamikai mutatóival és takarékos motorjaival a C-osztály a hatékonyság bajnoka.


Az elődjéhez képest 80 milliméternyivel növelt tengelytáv (2840 mm) hatására az autó 95 milliméterrel nyúlt meg (4686 mm), ezen kívül 40 milliméterrel (1810 mm) szélesebb lett. Az eredményül kapott nagyobb belső tér elsősorban a hátsó utasok javára válik, és a 480 literes csomagtartó is nagyobb a korábbinál.

Erősen S-osztályra emlékeztető, de megkapó harmóniájú, feszültséghordozó felületeit a modern esztétika ihlette. Tervezők visszafogott formákba öltözették intelligens technikáját.

Oldalnézetből a hosszú motorháztető, a messze hátrahelyezett utastér és a rövid túlnyúlások rajzolják ki a Mercedes-Benz limuzinok klasszikus, kiegyensúlyozott arányait, a nagy 18-as AMG kerekek pedig stílusos sportosságról tanúskodnak. Tesztautónk nem csak AMG felniket, hanem komplett sportcsomagot is kapott a gyári tuning márkától.

Fotó: Buday Dénes

Alap a nagyszilárdságú járműmag, amelyet kellően méretezett és a gyakorlatban kipróbált gyűrődő zónák vesznek körül. Ez utóbbiak optimalizált erőbevezetési útvonalakkal, illetve az alumíniumöntvényeket szilárd szerkezeti elemekkel kombinálva teremtik meg a maximális biztonságot. A könnyű karosszéria ráadásul a kategória legjobb légellenállású mutatójával rendelkezik ami a takarékos fogyasztás mellett, a nulla zajszint suhanó pihenőszobává varázsolja a belső teret.

Az utastér nívóját magasabb kategóriájú autók is ritkán érik el. Érvényes ez a kiváló minőségű anyagokra és azok kellemes tapintására éppúgy, mint a részletek gondos kidolgozására, de az új formanyelvre is, amely zseniálisan ötvözi a letisztultságot a szintén AMG csomagos sportossággal.

Az autó vezetője és utasa így nagyvonalú térérzetet és rafinált luxust élvezhet az új C-osztályban. Felárasak a sportülések amelyek természetesen remekül tartanak, de hosszú távon is kényelmesek, köszönhetően a négy irányú deréktámasznak, a megnyújtható ülőlappnak és az ülésszelőztetésnek.

Mercedes C220 BlueTec. Fotók: Buday Dénes

Öt kerek szellőző ad sportos jelleget a műszerfalnak. Hűvös, fémes tapintásuk érezhető kontrasztban áll az egyéb anyagok meleg hatásával – például a középkonzolon elhelyezett fabetétekkel vagy a műszerfali bőrrel. Következetesen érvényesül a kezelőszerveken is, minden kapcsoló háromdimenziós és kiváló minőségű, áttekinthető elrendezéssel. További fejlesztési lépés az innovatív touchpad a középkonzoli Controller kézpihentetőjén. Akárcsak egy okostelefonon, egyszerűen és ösztönösen, ujjmozdulatokkal irányítható róla a fejegység valamennyi funkciója. Kézírással lehet beadni rajta betűket, számokat és különleges jeleket, bármelyik nyelven. Szintén új a C-osztályban a vetített kijelzés (Head-up-Display). Akárcsak egy sugárhajtású vadászgépen, a szélvédőre vetítve is megjelennek a vezető előtt a fontos információk, így a könnyű leolvasás jóvoltából minimális a figyelem elterelése a forgalomról. Az új C-osztály klímaberendezését a Mercedes-Benz továbbfejlesztette ez érvényes ez a szabályozás minőségére, a teljesítményre, a hatékonyságra és a levegőminőségre. A C-osztály a kategória egyetlen járműveként kínál alagút-felismerést, a műholdas navigáció révén. A navigátor térképe és a GPS helymeghatározása alapján az alagút kezdeténél átkapcsol levegőkeringtetésre, majd a végénél visszavált friss szellőztetésre. Autónk a minőségéről híres Burmester Surround hangrendszerel volt felszerelve.

Erős morgással kell életre a 170 lóerős dízel, ami már Euro6-os besorolású amihez AdBlue adalákot kell tölteni ha kötelező szerviz látogatáson vagyunk. A 400Nm-es négyhengeres nagyon jól passzol az autó karakteréhez, már alapjárattól illendően húz és a 7,7 másodperces gyorsulás sem elhanyagolható a majd másfél tonnás Mercitől. Automataként a 7G-TRONIC PLUS választható, amelyet a gazdaságosság és a vezetési élmény érdekében továbbfejlesztett a Mercedes-Benz.

Teljesen új fejlesztés a C-osztály futóműve is. Alternatívaként, az új C-osztály elől-hátul felszerelhető a szegmens első légrugózásával. Az elektronikus szabályozású, folyamatos csillapítás-állításnak és a szintszabályozásnak köszönhetően a megterhelt jármű gördülési komfortja is kiváló. A vezető az Agility Select kapcsolóval válthat különböző viselkedésmódok között: van „Komfort“, „ECO“, „Sport“ és „Sport +“. A kiegészítő „Individual“ révén a személyes preferenciákhoz lehet hangolni az autót. A felszereltség része az elektromechanikus direktkormány, ez a paraméteres kormányzás sebességfüggő rásegítését kombinálja az elfordítás mértékében változó áttétellel.

A radaros balesetmegelőző rendszer is az alap része. Ütközéstől már 7 km/óra fölött védő fékasszisztens mellé kapott egy kiegészítő funkciót: ha továbbra is fennáll az ütközésveszély, de nem reagál a vezető, akkor 200 km/óra alatti sebességnél önállóan kezdeményez fékezést, csökkentve a lassú vagy megálló járművekbe való rohanás következményeit. 50 km/órás sebességig lefékez az álló járművek mögött, és 40-ig kivédi a ráfutásos baleseteket is.

Az autó alapfelszereltségének része a négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosító Integrált Szerviz Csomag, emellett az autó tulajdonosa vezetéstechnikai tréningen is részt vehet a Mercedes-Benz Driving Events szervezésében. A Mercedes az új C-osztállyal óriásit alkotót, új ruhájával növelt méretével és az S-osztályból örökölt technikával figyelemre méltó piaci képviselő.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.