Mindenkin túltesz – Jeep Grand Cherokee Summit 3.0 V6


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A megújult Grand Cherokee hű maradt a modellt eredetileg világhírre emelő egyedi formatervhez, stílusát tekintve azonban megújult. A Jeep 1992-ben az első generációs Grand Cherokee modell piacra bocsátásával teremtette meg a prémium szabadidőjárművek kategóriáját, zászlóshajója töretlen lendülettel közvetíti a márka alapértékeit.


Széria a LED izzókkal ellátott HID fényszórók, a menetfény funkció éjjel-nappal egyedi megjelenést kölcsönöz

Azóta, hogy a Jeep 1992-ben az első generációs Grand Cherokee modell piacra bocsátásával megteremtette a prémium szabadidőjárművek kategóriáját, zászlóshajója töretlen lendülettel közvetíti a márka alapértékeit. Ma mintegy ötmillió eladott Grand Cherokee modellel később, a világ legtöbbször díjazott nagyméretű szabadidőjárműve teljesen megújult. Új külső és belső formaterve mellett új, fejlett technológiai tartalmat, új erőforrásokat és egy vadonatúj, minden modellváltozaton alapkivitelű, nyolcfokozatú automata sebességváltót kínál.

Friss külső és belső kialakítással, új, fejlett technológiai tartalommal

A megújult Grand Cherokee hű maradt a modellt eredetileg világhírre emelő egyedi formatervhez, stílusát tekintve azonban megújult. Az orron alkalmazott módosítások egy része határozottan még inkább prémium, sportosabb arculattal ruházzák fel a járművet anélkül, hogy hátrányosan érintenék annak szabad hasmagasságát. A felső hűtőmaszk alacsonyabb pontra került, a bixenon fényszórók LED-es nappali világítással keskenyebbek lettek.

20 colos, 5 duplaküllős, polírozott alumínium keréktárcsák igazán jól mutatnak

A far kialakítását is átrendezték, szintén LED fényforrásokkal, nagyobb lámpatesteket találunk. Az elektromos mozgatású csomagtérajtót újraformálták, amely így jobb hátratekintést engedélyez. Az ajtó tetején nagyobb és aerodinamikailag hatékonyabb lett a légterelő. Jeep zászlóshajójának prémium megjelenését tovább erősíti a ragyogó fehér fényezése és a króm kivitelű, 20 colos könnyűfém keréktárcsák.

Kiváló minőségű bőr, puha anyagok és ízléses színkombinációk teszik látványosabbá a belső teret

De talán amitől igazi a Jeep, az az örök kiválósága, a hajtás rendszere. Legendás képességeiről Quadra Drive IInevű összkerékhajtási rendszer gondoskodik, amely a középső differenciálműben elektronikusan osztja el a nyomatékot úgy, hogy a terep viszonyaitól függően a fékekkel összhangban ossza a megfelelő tapadást biztosító nyomatékot. Hogy ezekről a vezető is tájékoztatást kapjon a műszerfalon a két fő műszer között lévő hét colos TFT technológiával készült kijelzőn minden terepezéssel kapcsolatos információ és mozzanat megjeleníthető.

Multimédiás szórakoztató rendszer két, egymástól független képernyőt kínál

Terepen még nagy segítség lehet a Quadra-Lift légrugózás, melynek köszönhetően az alap szinthez képest két lépésben 65mm-el emelhető a hasmagasság. De a motor leállítását követően mindig visszaáll normál magasságba. Ha esetleg ez még nem lenne elegendő, teljes levegőkifújással még 40 mm-el csökkenthető a magasság, így könnyebb a ki és beszállás vagy akár a pakolás. Valamint a Selec-Terrain járművezérlő rendszer, amely egy forgókapcsoló segítségével öt üzemmód közül választhatunk. Auto üzemmódban a Selec-Terrain minden munkát elvégez, automatikusan módosítja a jármű dinamikáját a terepnek megfelelően.

Off-road funkcióban nincs akadály, a lejtmenet asszisztens sokat segít kordában tartani a nagy testet

Természetesen nyomatékban sincs hiány, a hatalmas test mozgatásához egy 3,0 literes dízelmotort használ. A V6-os blokk 4000/perc fordulatszámon 250 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 570 Nm 2000percnél. A 2,3 tonnás tömeget kellemesen mozgatja, induláskor érezni a legjobban milyen tömeget is kell mozgásba lendíteni, de jó társra akad a nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül. 

A lökhárító aljában középen ott a mindent látó „szem” ami őrangyalként vigyáz ránk

A súlya fékezésnél is jól érezhető, de itt akad egy kis segítség. Két új rendszer, amely aoptimális menetbiztonság garanciája. Az egyik a teljes megállásig fékezni képes adaptív sebességtartó automata, a Selec-Speed Control vagy az ütközés súlyosságát enyhítő funkciókkal felvértezett, ráfutásos balesetre figyelmeztető rendszer. Futóműve kényelmes, lágyan veszi az úthibákat, ennek megfelelően kanyarban dől, fékezéskor pedig bólogat.

A csomagtér ajtó elektromos mozgatású, mögötte hatalmas a rakodható tér

A belső tér kivitele első osztályú, a Jeep kitett magáért. Hatalmasra nyílnak az ajtók beszálláshoz, látványos és kellemes tapintású barna bőrfotelek várnak minket. A vezető pozíciója fejedelmi, nagy vastag kormány is finom bőrhuzatot kapott, kár, hogy a tároló helyek kevésnek tűnnek, és ami van, az is kicsi.

Van Eco üzemmód a lehető legcsekélyebb üzemanyag-fogyasztás érdekében

A hátul ülők is kényelemben utazhatnak, ülésfűtés és klíma várja őket. Plusz még a fedélzetén megtalálható az innovatív multimédiás szórakoztató rendszer, amely két, egymástól független képernyőt kínál, külön-külön HDMI és AUX csatlakozókkal, valamint vezeték nélküli fejhallgatókkal. Ezen felül a Summit kivitel minden példánya megkapja a Harman Kardon 829 wattos, 19 hangszórós audio rendszerét.

Az ára Summit felszereltséggel és dízelmotorral 21,6 milliónál kezdődik


Kapcsolódó cikkek