Szeptemberi filmmaraton – Wim Wenders a díszvendég
Budapesti Klasszikus Film Maraton és Corvin-moziéjszaka vár a filmbatárokra, remekművekkel, felejthetetlen alkotásokkal.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A formatervezők jelentősen átdolgozták az A5 Coupé külső megjelenését. Az elegáns és atletikus kétajtós modell 4,67 méteres hosszúságával és 1,37 méteres magasságával a prémiumszegmens egyik legsportosabb arányait mondhatja magáénak.
Motorházfedele megnyújtott, alacsony tetőíve pedig lágyan simul rövid hátuljába. Különösen markáns megoldás széles és lapos Singleframe hűtőrácsa, oldalának hullámot formáló vonala és szélesen domborodó sárvédői, míg külső visszapillantó tükrei a karosszériatörzsön kaptak helyet. A LED-technikájú hátsó lámpák és a dinamikus irányjelzővel készülő Matrix LED fényszórók sötétben jól láthatóvá teszik a high-end technikát. Nappal tangóvörös fényezése és 19 colos szürke, de részben polírozott felnije teszi igen feltűnő jellenségé.
Túraautónak parádés az A5 Coupé, ha akarom kényelmes, ha akarom megy mint a bolond
Egy igazi kupétól megszokottan hatalmasra nyílnak az ajtók, a beszállás könnyű és kényelmes, sportos kialakítású ülésekben foglalhatunk helyet. Audis szemmel nézve mindent a megszokott helyen találunk. Igényes az anyagválasztás is, a pontos illesztések és az ízléses színösszeállítások egyaránt az Auditól immár jól megszokott, magas színvonalat képviselik.
Igazi kupés forma, hosszú orr, hatalmas ajtók, rövid csomagtér
370 Nm nyomatéka könnyen mozgatja másfél tonnáját, 6,3 másodperc kell a százas tempóhoz
Az S-line felszereltség sokat dob a belső hangulatán. Kényelmes sportüléseket kapunk, vaskos, jó fogású háromküllős kormánykereket, valamint perforált bőr váltógombot és szálcsiszolt, matt alumínium dekorbetétet. A vezető előtt a már jól ismert nagyméretű, 12,3 col átlójú TFT kijelzőfelületet találunk, nagy felbontásának köszönhetően részletes és igényes grafikákkal szolgálhat. Ha teljes méretben a navigációs rendszert használnánk, akkor ott van az opcionális Head-up kijelző, amely minden fontos adatot gyorsan felismerhető szimbólumok és számok formájában a szélvédőre vetít.
A csomagtartó a maga 465 literével négy embernek is elegendő egy nagyobb utazásra
A második sorban sem szenvedünk hiányokat, már a bejutást megkönnyítendő, hogy a háttámla előre buktatása után elektromosan mozgathatjuk az ülést, ezzel állítvan mekkora helyre van szükségünk a bejutáshoz. 170 cm magasságig a fejtér is rendben van, de a kényelem sem szenved hiányt, van kellően magas könyöklőnk, az ülések széleiben pohártartó és a háromzónás klímát magunknak állíthatjuk.
Szűk helyen parkolás kizárt, hatalmasra nyílnak az ajtók, így kényelmes a beszállás
Hosszú orrában egy négyhengeres, 252 lóerős erőforrást helyeztek, hozzá egy gyors működésű, hétfokozatú S tronic váltót kínálnak. A váltó a nyugodt vezetést is támogatja, de ha dinamikus módban használjuk, annak örül a legjobban. Igazi élmény a kormányról váltogatni vele, ilyenkor pontosan és határozottan teszi a dolgát és egy kicsit a kipufogó felől is mélyebb hangokat hallhatunk. Opcióként a quattro összkerékhajtás oszthatja el a motor nyomatékát a négy kerék között.
Az S-line sportcsomag belül is látványos és hasznos elemekkel fogad minket, a hifi lehetne vagányabb
Új fejlesztésű a kormányberendezés, amelyet közvetlen áttétel és érzékeny reakciók jellemzik. Mindenkor pontos visszajelzésekkel szolgál az útról, a szűk fordulókkal tarkított utakon is otthonosan mozog. Karosszériaszerkezete még nagyobb torziós szilárdságú és az egyik legkönnyebb konstrukció a vetélytársak körében. A futóműve pedig elsősorban a hosszú túrákon kínál még színvonalasabb lengéskényelmet.
Anyagválasztása tökéletes, jó benne ülni és szinte minden a vezetésről szól
Részletgazdag, tűéles képpel és látványos grafikával dolgozik a majd 13 colos műszerfal
A széles nyomtávok és a viszonylag hosszú tengelytáv képezi a sportosan kiegyensúlyozott futóműhangolás alapjait. Az első kerekeknél továbbfejlesztett ötkaros felfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, hátul pedig ugyancsak ötkaros konstrukció váltja fel az előd trapézkaros rendszerét. Hab a tortán a tesztautóban is megtalálható adaptív lengéscsillapítók, amelyek a vezetés dinamikus és kényelmes élményét kínálva az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működnek.
Perforált bőrrel vonták be a váltókart, teteje lapos, a tenyér megtámasztására szolgál
Sűrű forgalomban akár részben automatizáltan is közlekedhet, de önállóan tarthatja a követési távolságot és a ráfutásos balesetek megelőzésében, illetve a feltűnő akadályok kikerülésében is segíthet.
Hátul sem rossz ülni, sőt! Külön légkondi jár, van széles könyöklő és pohártartó is
Igazi túraautó az A5, futóműve nem kemény, csak kellően feszes
Balra kanyarodáskor figyelheti a szembejövő forgalmat, felismerhet közlekedési táblákat, figyelmeztethet a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre vagy az éppen igénybe vett forgalmi sáv nem szándékos elhagyására, s akár önállóan is beparkolhat.
11 millió forintról indulunk, extra listán ikszelgetünk, majd 22-ből boldog tulajdonosa leszünk
Budapesti Klasszikus Film Maraton és Corvin-moziéjszaka vár a filmbatárokra, remekművekkel, felejthetetlen alkotásokkal.
A budapesti és az országos albérletárakra és lakáseladásra is hatása lehet, ha a terézvárosi népszavazáson az Airbnb betiltása mellett voksolnak a helyiek – írja elemzésében az ingatlan.com. Ezzel ellentétes véleményen vannak a szálláskiadók.
Az NMHH 2024-ben készült, nem reprezentatív kutatása arra kereste a választ, hogy a Z-generáció tagjait, vagyis a 1995-2010 között születetteket ezek az online elérhető információk milyen mértékben tudják befolyásolni, illetve melyek azok a tényezők, amitől egy-egy online videó hitelesebbnek tűnik a fiatalok szemében.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!