Modernizált svédacél – Volvo XC60 2.0 D4 FWD Momentum


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Volvo latin szó, azt jelenti: „gördülök”. Mielőtt ez a szó 1927-ben felkerült az első Volvo autóra, golyóscsapágy márkanévként szolgált. A tervezők a Volvo autók szimbólumaként a vas jelét választották – a kört, átlós nyíllal. Úgy gondolták, hogy ez a szimbólum a tartósságáról ismert svédacéllal kapcsolja össze az autót. Azóta persze már leginkább a Volvo jut eszünkbe, ha ezt a szimbólumot látjuk. A Volvo modernizált emblémája a vállalat biztonságra, minőségre és jó formatervezésre való törekvéseit is jelképezi.


A hamarosan hibridként is kapható XC60-as 2008 óta van piacon, de komolyabb ráncfelvarrás nélkül sem öregszik, ami ritkaságszámba megy a mai autókínálatban. Most a kínálatba került egy spórolós, átlagos használathoz való elsőkerék-hajtású, elfogadható fogyasztású típus.

A XC60 formája csak azoknak okozhat meglepetést, akik az utóbbi tíz évben egyetlen Volvót sem láttak, hiszen a márka még mindig az S80 formajegyeit finomítja modellről modellre. Az XC60-on ugyanúgy megtalálható a jellegzetes, V-alakú motorháztető és a biztonságot ­sugalló vállszélesítés, csak a lámpákhoz mertek bátrabban nyúlni. Elöl már ebben a modellben is LED-ek adnak állandó nappali fényt a különálló apró bura mögül, és a hátsó lámpákban is a hagyományos izzóknál jóval gyorsabban felvillanó, hosszabb élettartamú diódák világítanak.

A méretek szerint az autó hasmagassága egy terepjáróé, a teteje viszont egy sportkupéé, de jobban tesszük, ha egyszerűen emelt kombiként tekintünk az autóra. Hátfala viszont sokkal jobban döntött, emiatt nyilván nem olyan jól pakolható a csomagtere, de a 495 literes kapacitás azért bizonyára elégnek bizonyul a legtöbb esetben. A magas üléspozícióból jól kilátni, elöl hely is van bőven, és a hátsó lábtér is tágasnak bizonyult még egy 180 cm magasságú utasnak is. Az ülések kényelme páratlan, szép a kárpitozás és az összeszerelés minősége is mesteri.

A műszerfal és a középkonzol már ismerős lehet a többi Volvo modellből, de nincs is ezzel semmi gond, hiszen remek az áttekinthetősége, kiváló az anyagválasztása, gyorsan és egyszerűen tanulható a gombok használata.

A 2,0 literes öthengeres motort a Volvo fejlesztette, 163 lóerejével és 400 Nm nyomatékával kellő dinamikával mozgatja az autót. Ebben nagy szerepe van a hatgangos, bolygóműves automata ­váltónak is, amely finoman váltogat és kellő megfontoltsággal végzi dolgát. Vegyes használat mellett 8 l/100km fogyasztást számoltunk.

A Momentum felszereltsége több mint bőséges. A városi koccanásgátló és a függönylégzsák is a felszereltség részét képzi, de a praktikus, motoros mozgatású ötödik ajtó és a Bluetooth is hasznos az autó mindennapi használatánál.

Az új modell a kétkerék-hajtással, az automatával és az elfogadható fogyasztással remek választás a mindennapokra, csak a 13,6 milliós árat kell még hozzá megszokni.

A cikk az Ügyvédvilág 2013. januári számában jelent meg.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.