Német spanyol ruhában


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Seat Exeo gyakorlatilag az előző generációs Audi A4-es. A spanyoloknak kellett valami, valami olyasmi, ami tökéletesre van fejlesztve, szeretik a piacon és csak a sajátos Seat-formavilággal kell felruházni. Ezt úgy oldották meg, hogy Németországból, Ingolstadtból a komplett gyártósor átkerült Spanyolországba, Martorellbe, ami nem volt olcsó, de inkább megérte, mint egy teljesen új modellt fejleszteni. Persze az orr és a hátsó lámpák különböznek, de összességében nagyon sok a közös elem. Az autó dinamikus megjelenését a sportos vonalvezetés, lágy ívek, erőteljesen…

A Seat Exeo gyakorlatilag az előző generációs Audi A4-es. A spanyoloknak kellett valami, valami olyasmi, ami tökéletesre van fejlesztve, szeretik a piacon és csak a sajátos Seat-formavilággal kell felruházni. Ezt úgy oldották meg, hogy Németországból, Ingolstadtból a komplett gyártósor átkerült Spanyolországba, Martorellbe, ami nem volt olcsó, de inkább megérte, mint egy teljesen új modellt fejleszteni. Persze az orr és a hátsó lámpák különböznek, de összességében nagyon sok a közös elem.

Az autó dinamikus megjelenését a sportos vonalvezetés, lágy ívek, erőteljesen hangsúlyozott sárvédők, valamint az elegáns hátsó rész határozza meg.

A nagy kiterjedésű hűtőrács – az Exeo modellek egyik stílusjegye –, valamint az üvegfelületek és a karosszéria aránya modern arculatot kölcsönöznek az Exeo ST-nek.

Amint helyet foglalunk az ergonomikus kialakítású belső térben, rögtön feltűnik az elegáns tökéletesség. Az Audi A4 Cabrioból örökölt műszerfal egységet alkot az ajtókárpitokkal, és válogatott anyagai, az üléshuzatok, az oszlop- és tetőkárpit tökéletesen illenek egymáshoz.

Tesztautónk felszereltsége pazar, széria a kétzónás klímaberendezés, amelyhez egy hűthető kesztyűtartó is kapcsolódik, a guminyomás-ellenőrző rendszer, a Bi-Xenon fényszórók kanyarfénnyel és a váltófokozat-kijelzés váltási ajánlással már csak hab a tortán. Az ablaktörlőket esőérzékelő aktiválja, amint nedvességet érzékel, a törlési intervallumot pedig az eső intenzitásának megfelelően állítja be. Ezenkívül van első és hátsó parkolássegítő rendszer, tolatáskor a külső tükör automatikusan lebillen, hogy jobban látható legyen számunkra a járdaszegély, így megóvhatjuk a 17 colos könnyűfém keréktárcsákat a karcolásoktól.

Biztonság terén is sokat ad nekünk a Seat, hiszen passzív biztonság tekintetében az Exeo ST – valamennyi változatánál az alapfelszereltség részeként – összesen 7 légzsákkal rendelkezik, a vezető- és utasoldali légzsákon, az első oldallégzsákokon, illetve a függönylégzsákokon kívül a vezetőoldali térdlégzsák biztosítja a lehető legmagasabb szintű biztonságot. A hátsó ülésekhez rendelhető opcionális oldallégzsákok révén ezeken az üléseken is maximális védelmet biztosíthat az utasoknak. A farrész elegáns kialakítása alaphelyzetben 442 literes rakodóteret rejt, a széles kialakítású csomagtérfedél pedig olyan nagyra nyitható, hogy terjedelmes tárgyakat is gond nélkül be lehet pakolni.

A motortérben egy 140 lóerős, kétliteres dízelt találunk a legkorszerűbb technológiával, természetesen dízelrészecske-szűrővel felszerelve. A rendkívül precíz Common-Rail technológiának köszönhetően a motor csendes, könnyebb és gazdaságosabban működik, míg a turbófeltöltős közvetlen befecskendezés legújabb generációja kiváló gyorsulást és nyomatékot biztosít. Nyugodt hétköznapi használat mellett 6 literes átlagfogyasztást mértünk és természetesen teljesíti az EU5 károsanyag-kibocsátási normák előírásait is. Hiába, jó konstrukció volt az A4-es, volt miért szeretni és ezt most az új Exeo büszkén viseli.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.