Hőhullámok ideje
Szenved a világ a forróságtól 2024 nyarán is. Lehet is, kell is tenni ellene, de csak globális összefogással lehet.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Seat Exeo gyakorlatilag az előző generációs Audi A4-es. A spanyoloknak kellett valami, valami olyasmi, ami tökéletesre van fejlesztve, szeretik a piacon és csak a sajátos Seat-formavilággal kell felruházni. Ezt úgy oldották meg, hogy Németországból, Ingolstadtból a komplett gyártósor átkerült Spanyolországba, Martorellbe, ami nem volt olcsó, de inkább megérte, mint egy teljesen új modellt fejleszteni. Persze az orr és a hátsó lámpák különböznek, de összességében nagyon sok a közös elem. Az autó dinamikus megjelenését a sportos vonalvezetés, lágy ívek, erőteljesen…
A Seat Exeo gyakorlatilag az előző generációs Audi A4-es. A spanyoloknak kellett valami, valami olyasmi, ami tökéletesre van fejlesztve, szeretik a piacon és csak a sajátos Seat-formavilággal kell felruházni. Ezt úgy oldották meg, hogy Németországból, Ingolstadtból a komplett gyártósor átkerült Spanyolországba, Martorellbe, ami nem volt olcsó, de inkább megérte, mint egy teljesen új modellt fejleszteni. Persze az orr és a hátsó lámpák különböznek, de összességében nagyon sok a közös elem.
Az autó dinamikus megjelenését a sportos vonalvezetés, lágy ívek, erőteljesen hangsúlyozott sárvédők, valamint az elegáns hátsó rész határozza meg.
A nagy kiterjedésű hűtőrács – az Exeo modellek egyik stílusjegye –, valamint az üvegfelületek és a karosszéria aránya modern arculatot kölcsönöznek az Exeo ST-nek.
Amint helyet foglalunk az ergonomikus kialakítású belső térben, rögtön feltűnik az elegáns tökéletesség. Az Audi A4 Cabrioból örökölt műszerfal egységet alkot az ajtókárpitokkal, és válogatott anyagai, az üléshuzatok, az oszlop- és tetőkárpit tökéletesen illenek egymáshoz.
Tesztautónk felszereltsége pazar, széria a kétzónás klímaberendezés, amelyhez egy hűthető kesztyűtartó is kapcsolódik, a guminyomás-ellenőrző rendszer, a Bi-Xenon fényszórók kanyarfénnyel és a váltófokozat-kijelzés váltási ajánlással már csak hab a tortán. Az ablaktörlőket esőérzékelő aktiválja, amint nedvességet érzékel, a törlési intervallumot pedig az eső intenzitásának megfelelően állítja be. Ezenkívül van első és hátsó parkolássegítő rendszer, tolatáskor a külső tükör automatikusan lebillen, hogy jobban látható legyen számunkra a járdaszegély, így megóvhatjuk a 17 colos könnyűfém keréktárcsákat a karcolásoktól.
Biztonság terén is sokat ad nekünk a Seat, hiszen passzív biztonság tekintetében az Exeo ST – valamennyi változatánál az alapfelszereltség részeként – összesen 7 légzsákkal rendelkezik, a vezető- és utasoldali légzsákon, az első oldallégzsákokon, illetve a függönylégzsákokon kívül a vezetőoldali térdlégzsák biztosítja a lehető legmagasabb szintű biztonságot. A hátsó ülésekhez rendelhető opcionális oldallégzsákok révén ezeken az üléseken is maximális védelmet biztosíthat az utasoknak. A farrész elegáns kialakítása alaphelyzetben 442 literes rakodóteret rejt, a széles kialakítású csomagtérfedél pedig olyan nagyra nyitható, hogy terjedelmes tárgyakat is gond nélkül be lehet pakolni.
A motortérben egy 140 lóerős, kétliteres dízelt találunk a legkorszerűbb technológiával, természetesen dízelrészecske-szűrővel felszerelve. A rendkívül precíz Common-Rail technológiának köszönhetően a motor csendes, könnyebb és gazdaságosabban működik, míg a turbófeltöltős közvetlen befecskendezés legújabb generációja kiváló gyorsulást és nyomatékot biztosít. Nyugodt hétköznapi használat mellett 6 literes átlagfogyasztást mértünk és természetesen teljesíti az EU5 károsanyag-kibocsátási normák előírásait is. Hiába, jó konstrukció volt az A4-es, volt miért szeretni és ezt most az új Exeo büszkén viseli.
Buday Dénes
Szenved a világ a forróságtól 2024 nyarán is. Lehet is, kell is tenni ellene, de csak globális összefogással lehet.
A magyar tenger népszerűbb, mint valaha. A menetrend szerinti járatok és a programhajók változatos élményt kínálnak, a tóparti településeket pedig vonattal akár éjszaka is elérhetjük.
Elérte a 45%-ot az 5G középsáv globális lefedettsége, azaz már szinte minden második ember számára hozzáférhető az a mobilhálózati technológia a földön, ami a lefedettség és sebesség szempontjából ideális egyensúlyt és felhasználói élményt kínál – derül ki az Ericsson Mobility Report 2024 júniusi kiadásából.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!