Nissan Juke Nismo 1,6 DIG-T CVT 4WD – hétköznapi brutalitás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nismo megérkezett, és a Nissan házi tuningolójaként már több évtizedes múltjával Európába hozta új modelljét, a Juke Nismo-t, amely az első az utcai autóinak sorában. A versenypályákról átültetett designnal, a tovább fokozott teljesítménnyel jó vezethetőséggel, a Nismo egyedi motorsportból származó génjei révén új dimenzióba kerültek az úttörő kis crossover eddig is vonzó tulajdonságai.


A Juke karosszériáján végzett módosításokat a teljesítmény intenzív látványára formázták. Ezek mindegyikét azzal a céllal végezték, hogy az aerodinamikai tulajdonságok egy-egy speciális elemét tökéletesítse. Az alap Nissan Juke-kal összehasonlítva a legnyilvánvalóbb változás az autó elején látható, amit most az alacsonyabb és agresszívebb lökhárító jellemez. Az eddigi beépített ködlámpák helyére egy vékony csíkot képező LED-es nappali lámpák kerültek, amelyek a nagy rács oldalán lévő kis nyílások feletti sarokban helyezkednek el.

A nagy alsó hűtőrács tetején piros díszcsík húzódik végig, amely éles töréssel lefelé kanyarodva övezi a kis hűtőrácsokat és folytatódik az első kerékkivágás felé. Felette, a felső hűtőrács közepén elhelyezkedő Nissan emblémát övező, háromoldalú „V” alakzat most sötét árnyalatú. Tőle jobbra látható a Nismo emblémája a piros O betűvel, amely jelzi, hogy a Nismo különleges motorsport-örökségének eredményei első ízben jelennek meg a Juke-on.

A hátsó lökhárító az eddiginél mélyebben húzódik, és a piros díszcsík a fekete betéten is látható. A hátfal tetején stílusos, a karosszéria színére fényezett spoiler húzódik, benne a magasra helyezett harmadik féklámpával. A többi külső módosítással összhangban ennek is az a célja, hogy növelje az első és a hátsó leszorító erőt, s ezáltal a Juke Nismo teljesítményét és hatékonyságát. A Nissan Juke Nismo 4165 mm hosszú, 30 mm-rel nagyobb, mint az alapkivitel. Szélessége 1770 mm, 5 mm-rel haladja meg testvéréét, magassága és tengelytávja változatlan, 1565 illetve 2530 mm. A változások ellenére önsúlyának növekedése elhanyagolható, négykerék-hajtással 1441 kg nyom a mérlegen.

Mindennek az élményt kell fokoznia, így a Juke Nismo üléseit, műszereit, kormánykerekét, sebességváltó-gombját, pedáljait és ajtóborításait azzal a céllal tervezték át, hogy még inkább teljesítmény-orientált környezetet biztosítva a vezetőnek növeljék számára a vezetés élvezetét.

Az első ülések átalakításának a célja az oldaltartás növelése volt. Hasított-bőr betétűek, piros varrásúak, ez utóbbiak megismétlik a karosszéria piros díszcsíkját. A piros színt alkalmazták a fordulatszámmérő hátlapján és szintén megjelenik az alcantara- és bőrbevonatú kormánykeréken, melyen most egy „felső holtpont”-jelző is megtalálható – ez szintén a motorsportból jött át.

A Juke Nismo motorházfedele alatt a Nissan korszerű négyhengeres, 1,6 l-es, közvetlen benzinbefecskendezésű és turbófeltöltéses (DIG-T) motorja található. A Nismo versenypályákon kifejtett aktivitásához fűződő kapcsolatot erősíti, hogy ebben a motorban ugyanazokat a műszaki megoldásokat alkalmazták, mint a Nissan forradalmi és kísérleti DeltaWing versenyautójában.

A DIG-T motor alapváltozatához képest mind a teljesítményt, mind a nyomatékot megnövelték, de ez a növekmény nem megy a károsanyag-kibocsátás vagy az üzemanyag-fogyasztás kárára. A teljesítmény 140 kW (190 LE) helyett 147 kW (200 LE), a nyomaték pedig 240 Nm-ről 250 Nm-re nőtt.

A Juke ennél is nagyobb teljesítő képességű változatának fejlesztését jelenleg végzik, az a verzió egyedi felfüggesztés-hangolásával és megnövelt teljesítményével még jobban középpontba állítja majd a vezetési élményt.

A 4WD modell a CVT váltóval 8,2 máspdperc alatt gyorsul fel 100-ra, maximális sebessége 200 km/h. Üzemanyag-fogyasztása a vegyes ciklusban 7,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 169 g/km. 

Miután Japánban már jól megalapozott elismertségre tett szert a motorsportban mutatott innováció terén, a Nismo első ízben jeleníti meg a versenysportban szerzett tapasztalatait az utcai autókban és tapasztalatink alapján nem kevés sikerrel. A Juke rendkívül fürge, de jól irányítható, virgonc jármű, dögös külsejével és sportos hangulatú belsőjével igazi különc a piacon. Kár a kipufogóból áradó satnya hangért, de ez sem tudja elrontani azt a rengeteg élményt, amit nap mint nap átélhetünk vele!


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.