Nissan X-Trail 1,6 dCi Acenta 4WD


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az alapjaiban áttervezett X-Trail, a Nissan crossover családjának legújabb tagja új technológiával, stílusával és praktikusabb megoldásaival verseng a vásárlók kegyeiért.


Az új X-Trail szakít az elődmodell szögletes formavilágával, és a legújabb generációs szabadidő-autók dizájnjának megfelelően simább és lendületesebb vonalakból építkezik, ügyelve arra, hogy formaterve ne csorbítsa terepjáró képességeit. Elölről könnyű összekeverni a Qashqaijal: formatervük és padlólemezük hasonló, de tengelytávja 59 mm-rel nagyobb, mint a kistestvéré.

Ami a méreteket illeti: az új X-Trail 17 mm-rel hosszabb (4643 mm) az előző generációs modellnél, 76 mm-rel nagyobb, 30 mm-rel szélesebb és 5 mm-rel alacsonyabb az előző változatnál, szabad magassága viszont változatlanul 210 mm.

A lökhárítóból kimetszett, teljesen új LED-fényszórók ötletesen kötik össze a karosszéria alsó és felső részét. Hátsó részén a merész, új stílusjegyek a Nissan megszokott formavilágával társulnak. A jól ismert „bumeráng” alakú hátsó lámpatestek vagy a jellegzetes D-oszlop például határozottan emlékeztetnek a Qashqai formavilágára.

Belső tere radikális változáson ment keresztül. Tágasabb, ergonomikusabb az utastér, kényelmesek az ülések és a kétszintes kialakítású műszerfalat is úgy tervezték, hogy a lehető legegyszerűbben el lehessen rajta igazodni. Az információs és szórakoztató rendszer, valamint a szellőzés kezelőszervei az enyhén kiemelkedő középkonzolon helyezkednek el. A műszeregység két fő műszere között a vezetéstámogató rendszer nagy méretű, öt colos kijelzője kapott helyet. A középkonzolon található a nagy felbontású, hét colos kijelzővel felszerelt, Nissan Connect rendszer a navigációnak és a szórakoztató elektronikának ad otthont, amely számos okostelefon-csatlakoztatási lehetőséget kínál.

Az X-Trail a választható harmadik üléssorral maximálisan kihasználja az új padlólemez nagyobb tengelytávolságát. Mindhárom üléssorban „nézőtér” kialakítású elrendezést alkalmaznak, vagyis a második és a harmadik sor üléseit az előző üléseknél magasabbra szerelik. Ez a megoldás a magasabb utasoknak okozhat gondot: már a második sorban is kevés a fejtér (igaz, az üvegtető burkolata is sokat elvesz), de a harmadik sor abszolút a „gyermek méret” kategóriába tartozik.

Az elektromos csomagtérajtónak – kár, hogy nem nyílik elég magasra – köszönhetően az 550 literes csomagtér könnyen elérhető, az ülések síkba hajtásával ez 1980 literig növelhető. A harmadik üléssor használatával viszont a raktér 135 l-esre zsugorodik.

A Nissan Connect navival együtt adott 360 fokos parkoló kamera intelligens parkolássegítő rendszerrel ötletes segítség a manőverezéshez. Igaz, a monitor kicsi a négy kamera képéhez, ezért megszokást igényel, de ami fontos: minden láttunk, ami az autónk körül történik.

Az új X-Trail lelke a Renault-val együttműködésben kifejlesztett erős, négyhengeres 130 lóerős dízel erőforrás, amelynek legnagyobb nyomatéka 320 Nm. Méretcsökkentési szemléletének megfelelően az 1,6 literes motor nyomatéka megegyezik az előző 2,0 literes dCi erőforrás nyomatékával, ugyanakkor jóval hatékonyabb és tisztább elődjénél. Az 1686 kilós autónak kellő a dinamikája és akár 2 tonnát is vontathat, de a motor igazi énjét csak 2000/percnél kezdi és 11 másodperc alatt gyorsít álló helyzetből 100 km/h sebességre.

Az X-Trail-ben helyett kapott a Nissan ALL MODE 4×4-i elektronikus négykerék-meghajtású rendszere. A középkonzolon található forgókapcsolóval szabályozható rendszer kétkerék-meghajtású, automatikus vagy állandó négykerék-meghajtású üzemmódok kiválasztását teszi lehetővé. Hatsebességes váltója is remek darab, precízen dolgozik.

Az X-Trail kirándulós-utazós, „minden vigyünk magunkkal” családok kedvence lehet, 6,8 l/100 km-es fogyasztással messzire vihet minket, kényelmével és bőséges helykínálattal, Acenta felszereltségi szinten tömérdek extrával pedig igazán jó választás lehet.

Fotók: Buday Dénes

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.