Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az 508-as a Peugeot legnagyobb modellje, amely a 2011-es bevezetése óta szép sikereket ért el. Tavalyi megújulása is inkább szépítgetés volt, komoly dolgokhoz nem nyúltak a tervezők, de igazából nem is volt rá szükség, hiszen remek modellről beszélünk. Most az 508-as modellcsalád az RXH kétliteres BlueHDi 180 lóerős változatával bővült.
Leginkább elölnézetből tűnik fel a változás: az új, függőlegesebb hűtőrács a közepére helyezett oroszlánnal, melyet LED technikájú első lámpák fognak közre. Az első fényszórók három, egyenként négy fénydiódából álló modulból állnak. Maradt viszont az RXH esetén a karmokat formázó fényeffektus a lökhárító alsó részén, amely oldalanként 3-3 függőleges sorból áll és kanyaródáskor az index funkciót veszi át.
Robosztus és látványos a megjelenése a legnagyobb oroszlánnak
Nagyok az ajtók, kényelmes a beszállás. Picit változott az utastér is. Széria felszerelés lett a 7 colos érintőképernyő, amelyen egyszerű, gyors használatra alapozva rendezték el a jármű funkcióinak zömét. Az érintőképernyő és az érzékelőgombok beépítésével kevesebb vezérlőgombra van szükség a műszerfalon, a konzolon pedig új, zárható rakodóhelyet alakítottak ki. Az első sor ülései kényelmesek, jó az oldaltartású és az állítható combtámasz a hosszútávú kényelmet növeli. Az elektromos ülésállítás gerinctámasszal széria felszereltség részét képezi, masszás funkció csak a sofőrnek jár. A hűthető ülések nem elérhetőek, pedig nagy melegben, a fekete bőr huzathoz jól jönne, nem beszélve arról, hogy ebben a kategóriában már illene. Cserébe a négyzónás klíma jól végzi a dolgát, gyorsan hűti az utasteret kellemes hőmérsékletre. A belső térben a felhasznált anyagok minősége igényes, kormány vastagsága jó, kellemes tapintású, úgymint a könyöklőnek is, de kár, hogy az előre-hátra mozgatáson kívül a magassága nem állítható.
Oldalról is jól nézz ki, a 18 colos felnik jól állnak neki
Belső méretekkel nincs gond, magas sofőr mögött is marad hely bőven, fejtér is elegendő. Hatalmas üvegtető sem vesz el a fejtérből, de ennek az oka, hogy nem nyitható.
Négykerék hajtás hiányában a terepes dekor csak a látványnak szól
Csomagtartó mérete hozza a kombiktól elvárható méretet, 660 literes, de ha ez nem lenne elég, akkor a csomagtartóban elhelyezett karokkal egyszerűen előre döntjük a támlákat és 1865 literes teret kapunk. A csomagtérajtó nem elektromos nyitású, ellenben kellően magasra emelkedik.
Egy mozdulattal bővíthető az amúgy sem kicsi csomagtér
A motor és a váltó párosítása tökéletes. Az Euro 6-os kétliteres dízel 180 lóerejével és 400 Nm nyomatékával kellő dinamikát és rugalmasságot biztosít. Hangja alig van, még hidegen is kulturáltan simán jár. A váltó precíz, rendkívül finoman teszi a dolgát, hat fokozata között szinte észrevétlenül kapcsolgat, visszaváltásnál a motorféket is példamutatóan kezeli. Szintén dicséretet érdemel a Start/Stop rendszer, amely finoman indítja és állítja le a motort és talán ennek is köszönhető, hogy vegyes használat mellett 6,2 literes átlagot mértünk 100 kilométeren.
Az oroszlánkarmot imitáló nappali fénnyel igazán egyedi a látványa
Futóművét sportos rugózással hangolták, az amúgy kényelmes menetet az útfelületen meglévő keresztbordák ronthatják el, de éppen a feszes hangolása miatt példás kanyartulajdonságokra számíthatunk és az 1,6 tonnás 508 a hirtelen manőverekkel is szépen boldogul.
Az első ülések kényelme pazar, széria felszerelés lett a 7 colos érintőképernyő
Két új felszerelés is került az autóba: a holttérfigyelő rendszer és a tolatókamera, amely az autó mögötti terület színes képét az érintőképernyőre közvetíti. De további alapfelszereltsége is pazar, említsük meg ezek közül a kulcs nélküli nyitást és indítást, az automatikus és elektromos parkolóféket, az elektrokróm belső visszapillantót, a távfényrásegítést, az abroncsnyomás-érzékelőt, az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszert, a négyzónás automatikus légkondicionálót, a JBL hifi berendezést. Szépen helytáll a nagy Peugeot, nincs szégyenkezni valója, ha prémium márkás kategória társaival hasonlítják össze. Árazása is remek, gazdagon felszerelve 10,2 millió forintos árat szabtak neki.
Hátul sincs tér hiány, magas sofőr mögött is van hely
Nagy utazó az 508 kombi, csomagok, család, hajó, jöhet bármi, van rá kapacitása
Euro 6-os kétliteres dízel hajtja, 180 lóerejét dinamikusan, de takarékosan
A full-LED-es fényszórók hatásosak, a felára 300 ezer forint
50 mm–rel magasabb, mint az alap SW verzió, földúton már hatásos