Remek párosítás: Peugeot 508 RXH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A dízel-hibrid hajtással és a figyelemfelkeltő outdoor karosszéria elemek ötvözésével a Peugeot megkoronázza és egyben kiterjeszti az 508 családot.


Az új modell sajátos formaterve az all road autók világát idézi. Az egyedülálló RXH hasmagas­sága ­nagyobb, karosszériája szélesebb, mint az 508 alapváltozaté. Nyomtávja 40 milliméterrel szélesebb, magassága 50-nel lett nagyobb. Különlegességét fokozza az éjjel-nappal remekül látható, két egyedi ledes lámpasor, amelyek 3-3 függőleges karmot formáznak a markáns, hullámzó hűtőrács két oldalán. Oldalán pedig a szürkés műanyag betét teszi vonzóbbá, amely körülveszi a kerékíveket, végig fut a küszöbön és a lökhárítókon ér körbe. Így az RXH teljesen önálló egyéniséget alkot a típuson belül.

A műszerfal stílusa – a precízen összerakott középkonzol, ahonnan egyszerűen kezelhető a sokféle funkció – az autó küllemére rímel. A kárpit és a ­belső dekorációk harmonikus eleganciát alkotnak, de az utastéri rakhelyek lehetnének nagyobbak és lehetne belőle több is, az ajtózsebek is csak átlagos méretűek. Látványosan utalva az autó elektromos HYbrid4 technikájára a belső díszítő elemek a réz sötét árnyalataiban pompáznak. Megjelenik a réz-téma kívül is, az 508 RXH gyönyörű Calern Brown színű fényezést kapott. Összhangban az utastérrel, igényes anyagok burkolják a csomagtartót is, padlóját alumíniumsínek és krómgyűrűk díszítik. Mérete a kombik között nem mérvadó, de ez a padló alatt elhelyezett akkumulá­torok miatt van így.

(fotó: Varga Csaba)

 

A RXH-t kizárólag HYbrid4 hajtáslánccal, a világ első dízel-hibrid motorizációjával kínálják. A fő hajtóerőt a 2 literes dízelmotor 163 lóereje és 300Nm nyomatéka adja. ­Ehhez jön a Bosch gyártmányú villanymotor 27 lóerős és 200Nm-es teljesítménye, ami képességeihez viszonyítva kompakt, jól elfér a többlengőkaros futóműben. A rendszer felváltva vagy együttesen is működhet, de a villanymotor leginkább csak akkor dolgozik, amikor nincs szükség nagy teljesítményre, városban lassú közlekedésnél kiválóan használható. A két rendszer között a hatfokozatú, szekvenciális robotváltó biztosít tökéletes ­átmenetet.

A villanymotor minden sebességváltáskor kiegyenlíti a nyomaték megsza­kadását, ezáltal simábbak az átmenetek a fokozatok között. A hibrid hajtás a fogyasztást 100 kilométerenként 6 liter alá, a CO2-kibocsátást pedig kilométerenként 109 g alá csökkenti vegyes ciklusban. A középkonzoli gombbal négyféle hajtási mód közül ­lehet választani: Auto módban az elektronika önműködően felügyeli a teljes rendszert, ­optimálisan használva a belsőégésű- és a ­villanymotort. ZEV módban csak az elektromos hajtás érvényesül, míg összkerékhaj­tású 4WD módban együttműködik a belsőégésű és a villanymotor; az előbbi az első kerekeket hajtja, az utóbbi a hátsókat. A Sport mód a dinamikának kedvez, jobban kipörgeti a motort, és gyorsabban vált.

Karakteres autó a Franciaországban gyártott RXH, van egyénisége és ez jól áll neki, tökéletesen használható, kényelmes, tágas és tudásához képest nem drága.

A cikk az Ügyvédvilág 2013. márciusi számában jelent meg.


Kapcsolódó cikkek

2024. november 5.

Az energiatermelés zöldítése mellett a keresletet is indokolt átstrukturálni

Magyarország napelem kapacitása az utóbbi években látványosan fejlődött, és már 2023-ra meghaladta a korábban kitűzött 2030-as célt. Jelenleg közel 7850 MW megújuló villamosenergia-termelési kapacitás áll rendelkezésre. Globálisan azonban ijesztő az elmaradás a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez szükséges erőfeszítések terén.