Remek párosítás: Peugeot 508 RXH
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A dízel-hibrid hajtással és a figyelemfelkeltő outdoor karosszéria elemek ötvözésével a Peugeot megkoronázza és egyben kiterjeszti az 508 családot.
Az új modell sajátos formaterve az all road autók világát idézi. Az egyedülálló RXH hasmagassága nagyobb, karosszériája szélesebb, mint az 508 alapváltozaté. Nyomtávja 40 milliméterrel szélesebb, magassága 50-nel lett nagyobb. Különlegességét fokozza az éjjel-nappal remekül látható, két egyedi ledes lámpasor, amelyek 3-3 függőleges karmot formáznak a markáns, hullámzó hűtőrács két oldalán. Oldalán pedig a szürkés műanyag betét teszi vonzóbbá, amely körülveszi a kerékíveket, végig fut a küszöbön és a lökhárítókon ér körbe. Így az RXH teljesen önálló egyéniséget alkot a típuson belül.
A műszerfal stílusa – a precízen összerakott középkonzol, ahonnan egyszerűen kezelhető a sokféle funkció – az autó küllemére rímel. A kárpit és a belső dekorációk harmonikus eleganciát alkotnak, de az utastéri rakhelyek lehetnének nagyobbak és lehetne belőle több is, az ajtózsebek is csak átlagos méretűek. Látványosan utalva az autó elektromos HYbrid4 technikájára a belső díszítő elemek a réz sötét árnyalataiban pompáznak. Megjelenik a réz-téma kívül is, az 508 RXH gyönyörű Calern Brown színű fényezést kapott. Összhangban az utastérrel, igényes anyagok burkolják a csomagtartót is, padlóját alumíniumsínek és krómgyűrűk díszítik. Mérete a kombik között nem mérvadó, de ez a padló alatt elhelyezett akkumulátorok miatt van így.
(fotó: Varga Csaba)
A RXH-t kizárólag HYbrid4 hajtáslánccal, a világ első dízel-hibrid motorizációjával kínálják. A fő hajtóerőt a 2 literes dízelmotor 163 lóereje és 300Nm nyomatéka adja. Ehhez jön a Bosch gyártmányú villanymotor 27 lóerős és 200Nm-es teljesítménye, ami képességeihez viszonyítva kompakt, jól elfér a többlengőkaros futóműben. A rendszer felváltva vagy együttesen is működhet, de a villanymotor leginkább csak akkor dolgozik, amikor nincs szükség nagy teljesítményre, városban lassú közlekedésnél kiválóan használható. A két rendszer között a hatfokozatú, szekvenciális robotváltó biztosít tökéletes átmenetet.
A villanymotor minden sebességváltáskor kiegyenlíti a nyomaték megszakadását, ezáltal simábbak az átmenetek a fokozatok között. A hibrid hajtás a fogyasztást 100 kilométerenként 6 liter alá, a CO2-kibocsátást pedig kilométerenként 109 g alá csökkenti vegyes ciklusban. A középkonzoli gombbal négyféle hajtási mód közül lehet választani: Auto módban az elektronika önműködően felügyeli a teljes rendszert, optimálisan használva a belsőégésű- és a villanymotort. ZEV módban csak az elektromos hajtás érvényesül, míg összkerékhajtású 4WD módban együttműködik a belsőégésű és a villanymotor; az előbbi az első kerekeket hajtja, az utóbbi a hátsókat. A Sport mód a dinamikának kedvez, jobban kipörgeti a motort, és gyorsabban vált.
Karakteres autó a Franciaországban gyártott RXH, van egyénisége és ez jól áll neki, tökéletesen használható, kényelmes, tágas és tudásához képest nem drága.
A cikk az Ügyvédvilág 2013. márciusi számában jelent meg.