Renault Kadjar hazai bemutató
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Captur sikerétől megerősödve, a Renault folytatja a crossoverek területén indított offenzíváját, amelynek következő lépése a Kadjar megjelenése. Ez az első, Renault crossover a C-szegmensben, amely harmonikus vonalvezetésével tűnik ki kategóriatársai közül.
Kompakt méreteinél fogva (hossz. 4,45 méter, szélesség: 1,84 méter, magasság: 1,60 méter) első pillantásra hangsúlyos a belőle áradó dinamizmus, hiszen az orr-rész barátságos, de erőt sugall, hatalmas a jelvény az orrán és az első légbeömlő kivételesen hangsúlyos. Elöl a LED nappali menetfény C alakot formáz, így az autó könnyen felismerhető, a lámpatestekben folytatódó króm betét pedig még erőteljesebben mutatja az autó szélességét, így húzva alá a Kadjar lendületes egyéniségét. Harmonikus és atlétikus vonalvezetése az oldalakon is folytatódik, az ajtók, valamint a védőelemek kidolgozása teszi fel a képre a koronát, míg az alsó ajtóvédő elemek, és a fekete színű, kiszélesített kerékívek is a már fent említett sportos és robusztus hatást hangsúlyozzák.
A műszerfal könnyen áttekinthető, természetes módon veszi körül a sofőrt, a szélesség érzését a műszerfal rajzolata is fokozza. Műszerfala tapintásra is kellemes, minőségi érzést nyújt, az összeszerelés precízen és gondosan kivitelezett: az ülések, az ajtófogantyúk és a műszerfal-borítás dupla hímzése. A sebességváltó szintén sportos, finom kidolgozású, szépen díszített, és csillogó betétekkel ellátott, míg az 1,4 m2-es, fix üvegtető világosságot és kiegyensúlyozottságot hoz. A belső tér alakítgatása egyszerű, a csomagtérben elhelyezett fogantyúknak köszönhetően az „Easy Break” rendszer a hátsó üléstámla 1/3 – 2/3 arányú automatikus kioldását és lehajtását teszi lehetővé, ezt kiegészítendő, az első utasülés asztalkává hajtogatható, szintén egy fogantyú segítségével. Így a hosszú tárgyak könnyedén beférnek. A 472 literes csomagtér jól kihasználható és 2 vagy 3 rekeszre osztható, ötletes és jól védett tároló helyeket kaphatunk ezzel.
Kadjar
A 190 mm-es hasmagasságnak, az összkerékhajtásnak és a 18°-os első és 28°-os hátsó terepszögeknek köszönhetően nehéz útviszonyok között is jobban teljesít a Kadjar. Az összkerékhajtás három állásban használható – Auto, LOCK és 2WD –, de előnyeit csak a legerősebb motorhoz manuális váltóval rendelhetjük. Az 1,6-os dízel 130 lóerejével remek páros a rendszer mellé és 320 Nm nyomatéka elég az akadályok leküzdésére.
Ezen kívül még egy dízel erőforrás áll rendelkezésre, amely talán a legjobb párosítás hozzá. A 110 lóerős motorhoz 3,8 l/100km-es fogyasztást ígér a gyár és ezt az értéket mind a 6 sebességes manuális váltóval, mind a hozzá rendelhető 6 sebességes duplakuplungos EDC automata váltóval is teljesítheti. Benzines változatban a Kadjar a TCe 130 motort egy 6 sebességes manuális váltóval kínálja. Az 1,2 literes turbós motor teljesítménye 130 lóerős és a 205 Nm nyomaték már 2000 ford./perctől elérhető. Ezzel a motorral felszerelt változata a legolcsóbb, 5,9 milliós áron megvehető. Csúcsot a Bose hifivel szerelt modellért kérik, amiben szinte minden benne van, ami ma elérhető a Renault-nál, összkerékhajtással 130 lóerős dízellel 9,3 milliós áron kapható.
MŰSZAKI ADATOK
|
|
MOTOR
|
Energy TCe130
|
Energy dCi 110
|
Energy dCi 110 EDC
|
Energy dCi 130
|
Energy dCi 130 4×4
|
Hengerek/szelepek száma
|
4/16
|
4/8
|
4/8
|
4/16
|
4/16
|
Max. teljesítmény kW (LE), adott fordulaton
|
96 (130)/5500 ford.
|
81 (110)/4000 ford.
|
81 (110)/4000 ford.
|
96 (130)/4000 ford.
|
96 (130)/4000 ford.
|
Max. nyomaték (Nm) adott fordulaton
|
205/2000 ford.
|
260/1750 ford.
|
250/1750 ford.
|
320/1750 ford.
|
320/1750 ford.
|
Stop&Start
|
Igen
|
Igen
|
Igen
|
Igen
|
Igen
|
ERŐÁTVITEL
|
|
|
|
|
|
Sebességváltó típusa
|
manuális
|
manuális
|
EDC
|
manuális
|
manuális
|
Fokozatok száma
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
TELJESÍTMÉNY
|
Max. sebesség (km/h)
|
192
|
182
|
181
|
190
|
190
|
0–100 km/h (s)
|
10,1
|
11,9
|
11,7
|
9.9
|
10,5
|
FOGYASZTÁS ÉS C02-KIBOCSÁTÁS*
|
Városi (1/100 km) – NEDC
|
6,8 7
|
4,1 4,2
|
3,8 4
|
5 5,1
|
5,4 5,5
|
Országúti (1/100 km) – NEDC
|
4,9 5,1
|
3,6 3,8
|
3,8 3,9
|
3,9 4,1
|
4,4 4,6
|
Vegyes (l/100 km) – NEDC
|
5,6 5,8
|
3,8 3,9
|
3,8 3,9
|
4,3 4,5
|
4,8 4,9
|
Üzemanyagtartály mérete (1)
|
55
|
55
|
55
|
55
|
55
|