Vessel – New York kilátója acélhálós védelemmel nyit újra
Még idén újra látogatható lesz Manhattan tragikus sorsú, sajátos építménye.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Captur sikerétől megerősödve, a Renault folytatja a crossoverek területén indított offenzíváját, amelynek következő lépése a Kadjar megjelenése. Ez az első, Renault crossover a C-szegmensben, amely harmonikus vonalvezetésével tűnik ki kategóriatársai közül.
Kompakt méreteinél fogva (hossz. 4,45 méter, szélesség: 1,84 méter, magasság: 1,60 méter) első pillantásra hangsúlyos a belőle áradó dinamizmus, hiszen az orr-rész barátságos, de erőt sugall, hatalmas a jelvény az orrán és az első légbeömlő kivételesen hangsúlyos. Elöl a LED nappali menetfény C alakot formáz, így az autó könnyen felismerhető, a lámpatestekben folytatódó króm betét pedig még erőteljesebben mutatja az autó szélességét, így húzva alá a Kadjar lendületes egyéniségét. Harmonikus és atlétikus vonalvezetése az oldalakon is folytatódik, az ajtók, valamint a védőelemek kidolgozása teszi fel a képre a koronát, míg az alsó ajtóvédő elemek, és a fekete színű, kiszélesített kerékívek is a már fent említett sportos és robusztus hatást hangsúlyozzák.
A műszerfal könnyen áttekinthető, természetes módon veszi körül a sofőrt, a szélesség érzését a műszerfal rajzolata is fokozza. Műszerfala tapintásra is kellemes, minőségi érzést nyújt, az összeszerelés precízen és gondosan kivitelezett: az ülések, az ajtófogantyúk és a műszerfal-borítás dupla hímzése. A sebességváltó szintén sportos, finom kidolgozású, szépen díszített, és csillogó betétekkel ellátott, míg az 1,4 m2-es, fix üvegtető világosságot és kiegyensúlyozottságot hoz. A belső tér alakítgatása egyszerű, a csomagtérben elhelyezett fogantyúknak köszönhetően az „Easy Break” rendszer a hátsó üléstámla 1/3 – 2/3 arányú automatikus kioldását és lehajtását teszi lehetővé, ezt kiegészítendő, az első utasülés asztalkává hajtogatható, szintén egy fogantyú segítségével. Így a hosszú tárgyak könnyedén beférnek. A 472 literes csomagtér jól kihasználható és 2 vagy 3 rekeszre osztható, ötletes és jól védett tároló helyeket kaphatunk ezzel.
Kadjar
A 190 mm-es hasmagasságnak, az összkerékhajtásnak és a 18°-os első és 28°-os hátsó terepszögeknek köszönhetően nehéz útviszonyok között is jobban teljesít a Kadjar. Az összkerékhajtás három állásban használható – Auto, LOCK és 2WD –, de előnyeit csak a legerősebb motorhoz manuális váltóval rendelhetjük. Az 1,6-os dízel 130 lóerejével remek páros a rendszer mellé és 320 Nm nyomatéka elég az akadályok leküzdésére.
Ezen kívül még egy dízel erőforrás áll rendelkezésre, amely talán a legjobb párosítás hozzá. A 110 lóerős motorhoz 3,8 l/100km-es fogyasztást ígér a gyár és ezt az értéket mind a 6 sebességes manuális váltóval, mind a hozzá rendelhető 6 sebességes duplakuplungos EDC automata váltóval is teljesítheti. Benzines változatban a Kadjar a TCe 130 motort egy 6 sebességes manuális váltóval kínálja. Az 1,2 literes turbós motor teljesítménye 130 lóerős és a 205 Nm nyomaték már 2000 ford./perctől elérhető. Ezzel a motorral felszerelt változata a legolcsóbb, 5,9 milliós áron megvehető. Csúcsot a Bose hifivel szerelt modellért kérik, amiben szinte minden benne van, ami ma elérhető a Renault-nál, összkerékhajtással 130 lóerős dízellel 9,3 milliós áron kapható.
MŰSZAKI ADATOK |
|||||
|
|||||
MOTOR |
Energy TCe130 |
Energy dCi 110 |
Energy dCi 110 EDC |
Energy dCi 130 |
Energy dCi 130 4×4 |
Hengerek/szelepek száma |
4/16 |
4/8 |
4/8 |
4/16 |
4/16 |
Max. teljesítmény kW (LE), adott fordulaton |
96 (130)/5500 ford. |
81 (110)/4000 ford. |
81 (110)/4000 ford. |
96 (130)/4000 ford. |
96 (130)/4000 ford. |
Max. nyomaték (Nm) adott fordulaton |
205/2000 ford. |
260/1750 ford. |
250/1750 ford. |
320/1750 ford. |
320/1750 ford. |
Stop&Start |
Igen |
Igen |
Igen |
Igen |
Igen |
ERŐÁTVITEL |
|
|
|
|
|
Sebességváltó típusa |
manuális |
manuális |
EDC |
manuális |
manuális |
Fokozatok száma |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
TELJESÍTMÉNY |
|||||
Max. sebesség (km/h) |
192 |
182 |
181 |
190 |
190 |
0–100 km/h (s) |
10,1 |
11,9 |
11,7 |
9.9 |
10,5 |
FOGYASZTÁS ÉS C02-KIBOCSÁTÁS* |
|||||
Városi (1/100 km) – NEDC |
6,8 7 |
4,1 4,2 |
3,8 4 |
5 5,1 |
5,4 5,5 |
Országúti (1/100 km) – NEDC |
4,9 5,1 |
3,6 3,8 |
3,8 3,9 |
3,9 4,1 |
4,4 4,6 |
Vegyes (l/100 km) – NEDC |
5,6 5,8 |
3,8 3,9 |
3,8 3,9 |
4,3 4,5 |
4,8 4,9 |
Üzemanyagtartály mérete (1) |
55 |
55 |
55 |
55 |
55 |
Még idén újra látogatható lesz Manhattan tragikus sorsú, sajátos építménye.
Világszerte a vállalatok évente 825 millió munkaórát töltenek el a munkavállalók éves értékelések előkészítésével és lebonyolításával. A visszajelzés – a munkahelyi éves értékelésen túl is – elkerülhetetlen része társas életünknek, még akkor is, ha sokszor nem visszajelzésnek hanem megjegyzésnek, jó tanácsnak vagy baráti beszélgetésnek hívjuk.
Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!