Elkerülhetetlen a járvány
Egyre többen kapnak légúti fertőzést, a koronavírus is újra támad.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Egy mérettel feljebb lépett a Renault új SUV-modellje, amely csak nevében emlékeztet az elődre. Utóbbi helyére a szintén újdonságnak számító Kadjar került, míg alatta a nemrégen megújult Captur áll, így az új Koleossal háromtagúra bővült a Renault teljesen újnak mondható SUV-palettája.
A Koleos pontosan 11 centimétert nőtt, 4,6 méteres hosszúságával egy kategóriával feljebb lépett, így az SUV-ok D-szegmensében kell megállnia a helyét, ahol egy jellegzetes Renault-formavilággal próbál hódítani az egyik legnépszerűbb szegmensben. A konszerntárs Nissan X-Trail alapjaira épített Koleos a Renault-k ma divatos arculatát kapta, a Talismantól örökölte jellegzetes C alakú első LED-es nappali menetfényét és abszolút egyedi, vízszintesen elhelyezett hátsó lámpáit, amely szintén a ma divatos modern technikával dolgozik. Szinte gigantikusnak hat hatalmas márkaemblémája és a körülötte lévő krómcsíkoknak köszönhetően eltörpül az első lámpája. 21 cm-es hasmagasságából adódóan magas építésű autóról van szó, melyet tovább fokoznak 19 colos kerekei, így klasszikus SUV-formát varázsoltak egyszerű domborulatokkal. Az ajtón elhelyezett szellőzőnyílást utánzó műanyag elem jelen esetben a felszereltségi szint megjelenésére szolgál, míg hátul a krómozott, imitált kipufogóvég is csak látványelemként szolgál.
Jó kiállású a Koleos, jellegzetes Renault-arculatot kapott, látványos a C-alakú nappali LED-fény (Fotók: A szerző felvételei)
Futóműve alapból keményre hangolt, nem szereti a rossz minőségű utakat
A tágra nyíló ajtók kitárása után jól érezni, hogy nem kicsi belső térrel lesz dolgunk, a 2705 mm-es tengelytávnak megvannak a pozitív hatásai, öt személynek teljes kényelmet biztosít a fedélzetén. A hangulatot a hatalmas üvegtető fokozza az amúgy már jól ismert belső dizájn mellett, ahol részletekben visszaköszönnek a Nissan X-Trail megoldásai. A műszerfalat három részre osztották, melyet középen digitális kijelző ural, szélein a vízhőfok és üzemanyagszint félkör alakú, analóg egységei kaptak helyet. Az LCD-monitor szabadon konfigurálható, akár kellemes színű háttereket is választhatunk hozzá. Természetesen a belső tér legfőbb látványossága a függőlegesen elhelyezett tabletszerű monitor, ahol a beállításoktól kezdve az összes létező funkciót, lehetőséget az R-Link-rendszer segítségével tudjuk kezelni.
A három üzemmódba állítható összkerékhajtása 50-50 százalékosra zárható tengelyenkénti nyomatékelosztást tesz lehetővé
A légkör és a dizájn abszolút Renault, ebben a Koleosban luxusra hangolva
8,7 colos kijelző tényleg az autó esze, szinte mindent itt tudunk beállítani és irányítani
A hőmérséklet-beállítás ugyan külön tekerőgombot kapott, de a levegő befújásának erősségét már csak a kijelzőről tudjuk állítani. Maga a rendszer nem gyors megszokás kérdése, inkább a hosszú használat után is a fárasztóan mélyre ásott egyes alkalmazások megtalálása vagy azok beállításának lehetőségei veszik hamar kedvünket. Még szerencse, hogy a szélvédőfűtés és a párátlanító vagy az ülésfűtés és szellőztető elérhetőségei a kijelző alatt külön gombsort kaptak. Érthetetlen, hogy a kormányfűtés gombja miért nem itt kapott helyet. Az a kormánytól balra, nem jól látható helyre került. Viszont a navigáció használata örömünkre szolgál, szép grafikát kapott és a monitor elhelyezkedése végett nagy terület látható a térképből, míg mellette a hőmérséklet-beállítások jelzésére is bőven jut hely.
Luxus kényelmű hűthető-fűthető ülések, ez csak az Initiale Paris felszereltség kiváltsága
A hátsó sorban fejedelmi a lábtér, széles a könyöklő és a fejtér is több mint elegendő
Ülései kényelmesek, vastagon párnázottak, fejtámlájának szélei fejünkhöz igazítható, kellemes tartást biztosítva. A hátsó utasoknak sem lehet panaszuk a térrel, elképesztő lábtér áll rendelkezésre, a széles könyöklő kihajtható, melynek felületén pohártartót integráltak. Elgondolkodtató viszont az a megoldás, hogy a kihajtott könyöklő elejébe építették a két szélső ülésfűtés kapcsolóit, amit igazán nehezen tudnánk kezelni, amikor öt személy utazik az autóban.
Az új Koleos is dél-koreai gyártású, hatalmas ajtaja a küszöb alá ér, okos megoldás, ha sáros, piszkos autóból szállnánk ki
Elektromosan mozgatható a csomagtérajtó, mögötte 624 literes tér áll rendelkezésre. Hétszemélyes verzió még nincs
Erőforrása a motorpaletta csúcsa, a kétliteres, négyhengeres dízel 175 lóerőt teljesít, amely 4×4-es hajtással is elérhető. Viszont csak ehhez a kombinációhoz adják a fokozatmentes automatikus váltót. Remekül végzi a dolgát, érdekessége, hogy sportmódban úgy dobálja a fokozatokat, mintha hagyományos automatával lenne dolgunk.
Az Initiale Paris a legmagasabb felszereltségi szint a Koleos esetében, ezért ez is a legdrágább modell, 11,7 millió forintot kérnek érte
Initiale Paris felszereltségű tesztautónkat gazdagon ellátták minden földi jóval, amit ma a Renault kínálni tud. Egyedi megjelenésével és igényes, hatalmas belső terével, erős motorjával szépen megállja helyét abban a kategóriában, ahol talán minden márkának szerepel egy-egy kiváló modellje.
Egyre többen kapnak légúti fertőzést, a koronavírus is újra támad.
Az alkotó ismét elemében – a Brooklyni mese szórakoztató, igényes komédia, a Belvárosi Színházban, az Orlai Produkció gondozásában.
Az állandó múzeumok és ideiglenes kiállítások mellett a Berlini Fal maradványai szolgálnak egy letűnt rendszer mementójául.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!