Fénykiállításon a Hupikék törpikék
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Adott egy cég, amelyik 1982-es megalapítása óta 46 hajót gyártott. Nem tűnik soknak, ugye? Vegyük ehhez hozzá még azt a nyolcat, amin jelenleg dolgoznak – még így sem óriási szám. De elgondolkodunk egy pillanatra, ha világossá válik számunkra: „hajó” alatt a Perini Navi ultra nagy jachtokat ért. És ezeket a monstrumokat hívták el immár harmadszor amolyan társasági programra, egy szeptemberi hosszú hétvégére a mediterrán térségbe. Na meg, hogy versenyezzenek egy jót! Yacht Life magazinMagyar és angol nyelven negyedévenként megjelenő luxus…
Adott egy cég, amelyik 1982-es megalapítása óta 46 hajót gyártott. Nem tűnik soknak, ugye? Vegyük ehhez hozzá még azt a nyolcat, amin jelenleg dolgoznak – még így sem óriási szám. De elgondolkodunk egy pillanatra, ha világossá válik számunkra: „hajó” alatt a Perini Navi ultra nagy jachtokat ért. És ezeket a monstrumokat hívták el immár harmadszor amolyan társasági programra, egy szeptemberi hosszú hétvégére a mediterrán térségbe. Na meg, hogy versenyezzenek egy jót!
Yacht Life magazin
Magyar és angol nyelven negyedévenként megjelenő luxus jacht- és életmódmagazin. Kapható a nagyobb újságárusoknál vagy előfizethető.
A 2004-es első alkalommal már látszott, hogy az ötlet remek: a tulajdonosok és a legénységek imádták, nyilvánvaló volt, hogy ismételni kell. 2006-ban hasonlóan jól sikerült a rendezvény, és bár az ideire három évet kellett várni, a krízishangulat ellenére 18 csodaóriás árbocai magasodtak Porto Cervo fölé szeptember első hétvégéjén.
A helyszín önmagában is lenyűgöző, a Yacht Club Costa Smeralda pedig egész évben igen nívós versenyeket rendez. Már csak venni kell Periniéktől egy elég nagy hajót, és két-három év múlva mi is ott tolonghatunk a rajtvonalnál.
A tolongás kifejezés persze elsőre túlzónak hangozhat, elvégre a 18 induló nem egy armada, ám ne feledjük el, hogy a legkisebb 80, a legnagyobb 288 láb (88 méter) hosszú. Ezért is találták ki a szervezők, hogy a biztonság kedvéért kerülik az egyszerre indítást, kétpercenként engedve útnak a versenyzőket. Ráadásul így volt rá esély, hogy nagyjából egy időben érnek vissza a célhoz, ami tovább fokozta az izgalmat és a látványt.
És bár a hangsúly inkább az élményvitorlázásra és társasági eseményekre esett, azért adtak a szakmaiságnak is rendesen: Andrew Cape a Rolex Fastnet Race-ről érkezett, ahol egy Open 60-assal szelte a vizeket, Mario Pelaschier korábban az America’s Cupon vett részt szkipperként, Dawn Riley America’s Cupot és Whitbreadet tudhat a háta mögött. Valamennyien hozzá voltak szokva a versenyvitorlások puritánságához és a hirtelen manőverekhez, erőt kellett venniük magukon, és átállni a lassabb, elegánsabb életstílusra. Riley ebben a pár napban egy 148 láb hosszú szlúppal, a Helios-szal vágott neki a távoknak, és előzetesen így nyilatkozott: elképesztők a méretek! Sétáltam a mólón, és a Rosebud (egy STP 65-ös) eltörpült ezek mellett a hajók mellett. Olyan volt, mintha egy dingi lenne. Természetesen vissza kell majd fognom magam, elvégre ez itt a buliról szól, de azért figyelni fogunk, és folyamatosan állítjuk a vitorlákat. Akárhogy is, ha egynél több hajó úszik a vízen, az már verseny.
Kicsit arrébb állt a Baracuda, egy 164 lábas hajó, mely idén januárban került vízre, ám azóta 16 000 tengeri mérföldet vitorláztak vele. A szkipper, Sergio Lottini csak annyit mondott, hogy „Ki kellett próbálni a hajót.” A hétvége után sincs pihenő, egy rövid átnézés Viareggióba, aztán irány a Kanári-szigetek, majd késő ősszel a karibi térség. Jól látható, hogy a Perini-yachtok kifejezetten bírják a nagy távolságokat, és a Föld-kerülő utakat is.
A csütörtök esti kormányosértekezletet koktélparti követte a klub medencéjének partján, majd szépen eltette magát mindenki másnapra.
Igazi reklámidőre ébredt a társaság, 30 csomó körüli szél fújt nyugat felől, ami a tervezett 25 mérföld gyors teljesítését vetítette előre. 12 óra 5 perckor az Elettra indult neki elsőként a távnak, utolsóként a 184 lábas Salute hagyta el a rajtvonalat. A Monaci-sziget felé még negyedszélben haladt a mezőny, ezután a Mortoriotto következett, ahova viszont bő szélben érkeztek. A helyzetet Bill Lynn, a Perseus kormányosa festette le a legérzékletesebben: ezeken a nagy hajókon minden egy kicsit lassabban történik, de amikor nyolcan egyszerre értek a szakasz végéhez, és sziget jobbról–sziget balról, akkor bizony emelkedni kezdett a vérnyomás.
És bár a szél ereje nem gyengült, a csapatok komolyabb károk nélkül zárták a napot. Kissé furcsának tűnhet, de ennek még Robbie Doyle is őszintén örült, pedig neki aztán érdeke lett volna némi káresemény a vitorlákon. „Öt-tíz évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy ilyen olcsón megússzon a mezőny 30–35 csomós szelet. A Perini Navi büszke lehet magára.”
Az első öt sorrendje végül a következőképpen alakult: Maltese Falcon, Felicita West, Antara, Andromeda La Dea, Perseus, este pedig a már-már szokásos koktélparti következett.
Szombaton még erősebb szélre ébredt a mezőny, és bár a rendezőség egy órával halasztotta a rajtot, hamar világossá vált, hogy a leggyengébb pillanataiban is 35 csomós szél nem enged. A végső döntés előtt kikérték a tulajdonosok véleményét is, és hamar megszületett az egyezség, a tervezett futamot törölték, maradt tehát az előző nap kialakult sorrend: első a Maltese Falcon, második a Felicita West, harmadik az Antara.
Az ismert hajótervező, Ron Holland, aki immár tíz éve dolgozik a Perini Navival, és számos megvalósult terve felvonult a regattán, abszolút egyetértett a döntéssel: Egyszerűen így kellett lennie. 20 éve valószínűleg felháborodtam volna, de már elmúltam hatvan, és valami megváltozhatott, mert semmiféle kétség nem merül fel bennem, hogy jól ítélték meg a helyzetet. A tegnap kivételes volt, ott elértük a határt. Ekkora hajóknak, talán, ha 15 éve írnak ki versenyeket, de már jól látszik a fejlődés a felhasznált anyagokon, a minőségen és a csapatok tudásszintjén is. És azt hiszem, minden és mindenki jól vizsgázott. A gyár mindig is stílusos és kényelmes hajókat gyártott, én a teljesítmény fokozásához járultam hozzá, természetesen a biztonság megtartásával! A befutóban hárman-négyen haladtunk egymás mellett, és rá kellett húznunk az orrvitorlára, hogy lehagyjuk a többieket. A csörlő meg se nyekkent, tette a dolgát, én pedig csak csodálkoztam, elvégre legalább 15 tonnányi erő feszült rajta!
A díjkiosztón a kupa mellé a győztes még egy ajándékot is kapott, az esemény szponzorától egy Rolex GMT Master II órát. Sejtésünk szerint a Maltese Falcon legkisebb alkatrésze is többet ér nála.
Yacht Life
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!