Egy igazi indián


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A prémium szabadidőjárművek műfaját a Jeep találta fel, amikor 1963-ban bevezette a Jeep Wagoneert. Az ezt követő Grand Wagoneer még magasabb szintre emelte az önhordó karosszériás terepjáró koncepcióját. 1992-ben aztán a márka a Jeep Grand Cherokee bevezetésével újraalkotta a prémium SUV kategóriát. Most, több mint négymillió eladott jármű után a Jeep ismét továbbfejlesztette a nyertes formulát, és az új generációs Grand Cherokee bemutatásával optimális egyensúlyt teremt az ikonikus terepképességek és a kifinomult közúti vezethetőség között. A nagyméretű szabadidőjármű első generációjának 1992-es színre lépése óta a Grand Cherokee a Jeep márka értékeinek zászlóvivője, és mérce a teljesítmény, a komfort és a biztonság terén.


A Jeep márka új zászlóshajója a prémium összkerékhajtású járművek kényelmét, funkcionalitását és biztonságát azzal a feltartóztathatatlan terepképességgel társítja, amelyet a márka első számú kompetenciájaként hetven éve tökéletesít a Jeep.

A nagyméretű szabadidőjárművek műfaját annak idején megteremtő modell negyedik generációja teljesen átdolgozott külső és belső kialakítással, valamint új műszaki tartalommal lép színre, és ezzel új mércét teremt a közúti vezethetőség és a terepképességek közötti egyensúly terén. Minden idők legkiválóbb Grand Cherokee generációja vadonatúj Quadra-Lift légrugózással, valamint öt terepbeállítást kínáló Selec-Terrain kipörgésgátló rendszerrel biztosít kimagasló terep- és közúti teljesítményt. Az új Jeep Grand Cherokee modell hajtáslánc-választékának vadonatúj tagja az Euro5-ös besorolású 3.0 V6 turbódízel erőforrás. A motor legnagyobb teljesítménye 241 LE, maximális forgatónyomatéka 550 Nm. Az átlagos fogyasztásra a gyár 8,3 l/100 km-t ad meg, ami igaz is lehet. Autópályán nyugodt vezetés mellett 7,9-ig süllyedt az átlag, de városban már nehéz tízes átlag alá csalni a fogyasztást.

A vadonatúj Grand Cherokee prémium közúti menettulajdonságokkal büszkélkedhet, miközben maradéktalanul nyújtja a Jeep legendás, kétfokozatú terepváltón alapuló 4×4 adottságait és felülmúlhatatlan vontatási képességeit. A modell emellett új, kecses formatervvel, első osztályú utastérrel, takarékosabb hajtásláncokkal, továbbá egy sor biztonsági és műszaki fejlesztéssel büszkélkedhet.

A Jeep most első ízben alkalmazta az új Quadra-Lift légrugózást. A rendszer automatikus vagy kézi vezérléssel, öt fokozatban szabályozza a hasmagasságot, legfeljebb 10,5 centiméteres tartományban. Emellett az új kipörgésgátló rendszer révén a vezető öt különböző opció közül választhatja ki az adott út- vagy terepviszonyokhoz leginkább megfelelő beállítást. Az új első és hátsó, független kerékfelfüggesztés remek közúti vezethetőséget és kényelmet kínál rossz minőségű úton a hatalmas 20 colos felnik dacára is. A Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland 18 293 000 forintért vihető haza, ami nem kevés, de egyetlen konkurense sem ennyire egyedi, mint ez az amerikai indián.

Kép és szöveg: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. február 20.

Honda e:Ny1 – Stílus és dinamika

Az új Honda e:Ny1 a márka második tisztán elektromos üzemű járműve az európai piacon. Egy dinamikus, stílusos, rendkívül praktikus, kompakt szabadidő-autó, ami a fiatalabb vásárlóknak készül a 2021 óta piacon lévő, 3. generációs HR-V alapjaira építve.

2024. február 16.

Vészkorszakon innen és túl

Két-két, a maga nemében egyedülálló új játékfilm és könyv köti össze a múltat a jelennel.