Suzuki SX4 S-Cross 1.6 D Elegance (GLX) 4WD


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az új SX4 kinőtte magát az olcsó autó szerepköréből, így az S-Cross bebizonyítja, hogy színvonalas családi autóként nagyon is van helye ebben a kategóriában. 6,7 millió, amit mindenképpen ki kell fizetni, ha dízel-és összkerékhajtású S–Crosst szeretnénk. Tesztautónk még ennél is drágább volt, 7,9 millió állt az árcéduláján, de ezért már persze jelentős mennyiségű extra jár: startstop rendszert, bőrkárpitot, 17-es kerekeket dupla napfénytetőt, bi-xenon fényszoró, első-hátsó tolatóradar, tempomat és még sok egyéb, szinte minden benne van amit az extra listáról rendelni lehet.


Az elődjéhez képest 10 centivel hosszabb így 4,3 méter hosszú lett az S-Cross. A dizájnt nem kapkodták el a japánok, próbáltak egyedi formát találni az új modellnek, ami nem biztos, hogy átütő sikert hoz számára. Furcsán hatnak a hatalmas első lámpák, mintha túlméretezték volna, de ha már körbejárjuk az autót, akkor az összkép már nem rossz, szerethető.

Elöl kényelmesen el lehet helyezkedni, hosszú távon sem fárasztóak az ülések, kényelmes a magas üléspozíció. A kialakítás színvonala és a felhasznált anyagok minősége jobb, mint az elődnél, de nem éri el a német vagy koreai konkurensekét. Hátul sem lenne rossz ülni, ha az üvegtető nem csökkentené drasztikusan a fejteret, de mivel csökkenti, így legfeljebb átlagtermetűek érzik jól magukat a tágas lábterű második sorban. Utastéri rakhelyből sem rossz a felhozatal. A csomagtartó mérete sem kisautós már, 430 liter, de ha hátul nem ül senki, 1269 liternyi áruval lehet megtömni az S-Crosst.

A Fiattól jön a nyomatékos és rugalmas dízel erőforrás, nem csináltak vele rossz vásárt a japánok. A 120 lóerős egység 320 Nm nyomatéka 1750/perc-nél ébred. A váltókar határozottan jár, kapcsolása élmény, kis erővel kattan a kar a precíz kulisszában. Dicséretesen keveset eszik a gázolajból, benzinkútra beállva boldoggá tesz minket, vegyes üzemű tesztúton 6,3 l/100 km fogyasztást produkált. A forgókapcsolóval dirigálható 4WD-hajtáshoz normál körülmények között nem kell nyúlni, az „Auto” mód (amikor készenlétben vannak a hátsó kerekek is, de egyébként előre megy a nyomaték) még szolid terepen is tökéletesen megfelelő. Persze, van külön Snow (sáros, havas, síkos útra), Lock (nehezebb terepre) és Sport (forszírozott tempóhoz) beállítási lehetőség, ám ezekre egy átlag autósnak nincs szüksége. Négytárcsás fékjét könnyű adagolni, ereje minden körülménynek között jól lassítja az üresen majd 1,4 tonnás Suzukit.

Biztonság szempontjából nem érheti bírálat a futóművet, mindig követi a kijelölt ívet, és ha kell, a hátsó kerekeket a hajtásba kapcsolva, forszírozott tempóval bevett kanyarban is meggyőző, de ezek mellett rugózási kényelme is kellemes. Meglepően közvetlen a kormányzás, ami igen sportossá is teheti a vezetést, de rendkívül jól irányítható marad az autó. A Suzuki nagy hangsúlyt fektetett a biztonságra: az S-Cross megfelel a legszigorúbb Euro NCAP elvárásoknak, amit az 5 csillagos törésteszt igazol.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 30.

Hogyan fogadd jól a visszajelzést – könyvajánló

Világszerte a vállalatok évente 825 millió munkaórát töltenek el a munkavállalók éves értékelések előkészítésével és lebonyolításával. A visszajelzés – a munkahelyi éves értékelésen túl is – elkerülhetetlen része társas életünknek, még akkor is, ha sokszor nem visszajelzésnek hanem megjegyzésnek, jó tanácsnak vagy baráti beszélgetésnek hívjuk.

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.