Woody Allen világpremier-ajándéka Budapestnek
Az alkotó ismét elemében – a Brooklyni mese szórakoztató, igényes komédia, a Belvárosi Színházban, az Orlai Produkció gondozásában.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Juliette Binoche: kamu profil, valódi érzelmek.
Döbbenetes számok: 2019 első negyedévében csaknem 2,4 milliárd olyan felhasználót számlált a Facebook, aki legalább havonta egyszer belépett a fiókjába, miközben több mint kétmilliárd olyan oldalt törölt, amely munkatársainak megállapítása szerint hamis profilú, mögöttük nem létező emberek, vállalkozások, szervezetek állnak. Ráadásul az előző negyedévhez képest megduplázódott az eltávolított kamu profilok száma.
(Fotók: HungariCom – jelenetek a Szerelemre kattintva című filmből)
De bármennyire is fejlődik az amerikai cégnél a mesterséges intelligencia, nem merész az a feltételezés, hogy még milliószámra létezhetnek olyan oldalak, melyek mögött nem valós személyek állnak.
Lélekbúvárok, pszichológusok hálás témája, miért érzik egyesek úgy, hogy személyiséget kell váltaniuk a virtuális térben, más emberként kell megjelenniük, a digitális világban, miként hat ez életükre, s ezzel egyben mások életére is.
A művészet is felfedezte magának e témát, regények, filmek, krimik, vígjátékok szólnak erről. Safy Nebbou francia rendező legújabb mozijában azonban enyhén romantikus pszichodrámaként dolgozta fel e témakört. Szerelemre kattintva (Celle que vous croyez) című műve 2019 februárjában, a 69. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon debütált, s év végére jutott el a magyar mozikba is.
A direktor Camille Laurens regényéből készítette el forgatókönyvét, melynek írásakor már arra gondolt, hogy főhősét Juliette Binoche fogja alakítani. Az Oscar-díjas színésznőnek tetszett a feladat, örömmel vállalta el Claire szerepét.
Az ötvenes éveinek elején járó nő úgy érzi, romokban a magánélete. Bár munkájában sikeres – francia irodalmat tanít egy egyetemen – elvált, két kamasz fiúgyermekét ritkán látja, és éppen elhagyta nála fiatalabb barátja is.
Az internetet böngészve bukkan rá exe munkatársának profiljára. Megbabonázza a huszonéves fotós arcképe, és úgy dönt, kapcsolatba lép vele. Ám nem saját nevében: ahhoz megalkotja a 24 éves, Clara Facebook-oldalát, egy élő, csinos lány adataival, fényképeivel, videóival. Már az ő nevében lájkolja a fotós egyik fényképét, melyet előbb rövid, majd egyre hosszabb üzenetváltások követnek.
A fotósnak megtetszenek a „fiatal lány” érett, szimpatikus mondatai. Mind szorosabbá válik a kibertérben a kapcsolat a két levelező között, a chatelések idővel telefonbeszélgetéssel is kibővülnek. A flörtölés után már csak egy lépés, hogy a netes barátság vonzalommá, szerelemmé, szenvedéllyé fejlődjön. És óhatatlan, hogy létrejöjjön az első találkozás…
Claire szédítő történetét akkor ismerjük meg, amikor pszichológusnőjének tárja fel érzelmeit, gondolatait. Az egyetemi tanár alakjában egy öregedéstől félő, érzelmekkel teli, többszörösen elhagyott, csalódott nő alakját ismerjük meg, aki fél a magánytól, aki társra vágyik, aki még sokat remél az élettől, ugyanúgy, ahogy irodalmi hősei, akiknek jellemét a katedrán elemzi előadásaiban a diákok előtt.
„Nagyon könnyű felmenni az internetre, beszélgetni valakivel, úgy érezzük, hogy nem is vagyunk egyedül, de valójában nem ettől leszünk igazán egyedül?” – kérdezi a rendező, s a film nézése közben már tudjuk: a virtuális valóság részben csak eszköz, hogy az alkotó kifejezze egy magányos ember válságát, küzdelmét életéért, boldogságáért.
Érdekes a filmbéli történet lezárása, illetve az arra tett alkotói kísérlet. Kísérlet, hiszen a forgatókönyvíró–rendező a nézőt olykor becsapva, szinte több befejezést alkot a végére. Olykor már nem is tudjuk, mi az „igaz”, és mi nem. Safy Nebbou mindezt nagyon ügyesen csinálja, mellyel a néző fantáziáját is megmozgatja, és még órákkal, sőt napokkal azután, hogy kijött a moziból, gondolkodásra készteti: mi lenne, lett volna a jobb folytatás, befejezés, és vajon mi következhetne a legeslegutolsó jelenet után…
Juliette Binoche érzékenyen, hihetően ábrázolja, miként küzd válságában egy kétségbeesett nő, hogyan szeretne felülemelkedni nehézségein.
A francia filmet már negyven ország vásárolta meg Olaszországtól Ausztráliáig. Magyarországon először október végén, a Titanic Nemzetközi Filmfesztivál közönsége láthatta. A HungariCom forgalmazásában az országban 2019. november 7-étől vetítik a mozik.
A Szerelemre kattintva előzetese itt tekinthető meg.
Az alkotó ismét elemében – a Brooklyni mese szórakoztató, igényes komédia, a Belvárosi Színházban, az Orlai Produkció gondozásában.
Az állandó múzeumok és ideiglenes kiállítások mellett a Berlini Fal maradványai szolgálnak egy letűnt rendszer mementójául.
A nyilvánosság számára küldenek figyelmeztetést, egyben javasolnak lehetséges megoldásokat az éghajlatváltozás enyhítése, a Föld élhető jövője érdekében.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!