Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid – Toyota a csúcsokról


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy nagy-nagy visszatérő a piacra a mindenki által jól ismert és közel négy évtizedes múltra visszatekintő Camry, a világ legnépszerűbb felső középkategóriás autója igazi legenda, 15 év után a piac egyik legfejlettebb hibrid hajtásával tért vissza Európába.

Története egészen 1979-ig nyúlik vissza, amikor még a Celica modellcsalád tagjaként furmányosan csak Celica Camry néven Japán belpiacos autójaként ismerhettük. Már akkori sikerének köszönhetően, 1982-től önálló modellként, V10-es gyári kóddal felvértezve indult további hódító útjára, napjaink sikerét koronázza a legfontosabb tény, hogy globálisan évi 700 000 darabot meghaladó eladásával rendre a világ tíz legnépszerűbb autójának egyike úgy, hogy európai forgalmazása az elmúlt 15 évben elmaradt.

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Egyedi megjelenéssel, egyetlen, de frappáns hajtáslánccal is kellőképpen felkavarja a nagy szedán modellek piacát (A szerző felvételei)

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Minden tekintetben meggyőző megjelenést garantál, a világos belső tér csábító és a 2825 mm-es tengelytávnak köszönhetően a térkínálat tökéletes

Az újra globális piacra lépő nyolcadik generációs modell új fejlesztésű padlólemezt kapott, mélyen ülő, áramvonalas kialakítású presztízslimuzin lett. Karosszériaméretei is ennek megfelelően alakultak, a 4885 mm-es hosszúságával és 1840 mm-es szélességével valóban nagy autós méretekkel rendelkezik, amiből talán a majd 2,9 méteres tengelytáv a legértékesebb adat, amiből adódik a hatalmas belső tér, vagyis a nagyvonalú helykínálat. A belül minden irányban tágas utastér gondos tervezés eredménye, az üléspozíció tökéletes, kényelmes ülésekben foglalunk helyet. Az oldaltartása kevés és hiányoltuk még a legmagasabb felszereltségi – mint tesztautó – szinthez sem rendelhető ülésszellőztetést. A modern stílusú műszerfalon megtalálhatók a hagyományos kellékek, a felső középkategória a digitális korszakát éli, ezzel szemben a Camry hagyományos analóg órás műszeregységet kapott, de hogy ne maradjunk digitalizáció nélkül, egy hét colos kijelzőt csempésztek a két óra közé, melyen szabadon áramlik az információ felénk. Érdekes megoldás, hogy a fordulatszámmérő csak a head-up kijelzőn jelenik meg, a legfontosabb, mint a sebességünk, a navigáció és a táblafelismerő társaságában. A középkonzolon egy mérettel nagyobb, nyolccolos érintőképernyős kijelzővel barátkozhatunk, ami a magasabb felszereltségi szintekhez adódik, magyar nyelven kommunikál és hároméves térképfrissítéssel is kiegészül.

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Hátulról sem unalmas a megjelenése, letisztult formák és vonalak jellemzik, természetesen LED-es világítással

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Kicsit magasan ülünk benne, az oldaltámasz is lehetne több, de kényelme és hangulata kifogástalan

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Minden szépen rendezett, tetszetős megoldás, hogy az induktív töltő a telefonunknak egy fiók, ami egyszerűen becsusszan a műszerfal alá, viszont hiányzik az okostelefon tükrözési funkció a rendszerből

A hátul utazókat egy más világ, nyugalom, csend és kényelem fogadja, hatalmasra nyílnak az ajtók, megerőltetés nélkül történik a beszállás.Ahogy Camrynk felszereltségének neve is utal rá, az egész autóra Executive hangulat jellemző, de a VIP jelentését a hátsó sorokban találjuk. Ahogy becsücsültünk a világos bézs színű utastérbe, széles, kényelemre hangolt könyöklő fogad minket telis-tele gombokkal. Innen vezérelhetjük sofőrünk örömére a kilenc hangszórós JBL hangrendszert, de kedvünkre állíthatjuk a háromzónás klímaberendezés különböző funkcióit, amely levegőtisztítóval és párásítóval is rendelkezik. Így, ha esetleg a hosszú út során „megfáradnánk”, fél Európát átszelő út után semmi nem add okot arra, hogy megviselten szálljunk ki a VIP térből. A pihenésre a kiváló helykínálat hatalmas lábtérrel, elektromosan dönthető háttámlák és az ablakok árnyékolói adnak lehetőséget, amiből a hátsó szélvédőé szintén elektromos és a kartámaszról irányítható. A kényelem szabályát a biztonság felülírja, tolatáskor az elektromos roló visszakerül házába, pedig a központi kijelzőn megjelenő kamera képe több, mint elegendő a manőverezéshez, szépen ábrázolja az autó mögötti teret.

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

A Camry a biztonsági felszereltségek tárháza, már az alapfelszereltség részét képezi az ütközést megelőző rendszer gyalogos védelemmel, az adaptív tempomat, a táblafelismerő és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Az analóg műszerek maradtak, köztük a digitális kijelző minden információval ellát, a head-up display kijelző mutatja csak a fordulatszámot, de a navit és korlátozó táblákat is megjeleníti

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Minden részlet kivilágítva, sötétben sem esik csorba a hangulaton. Jól látszik, hogy a lábtér mindenhol hatalmas

Haladjunk inkább előre, a Camry szépen formázott orrában egy villanymotorral kiegészített 2,5 literes, négyhengeres erőforrás található, amely egyke gyerekként szerepel a kínálatban. Európán kívüli piacokon egy 3,5 literes, V6-os is elérhető, de az nem tartalmazza a hybrid rendszert. Esetünkben egy tiszta és csendes működésű rendszert alkalmaztak, a keresztbe beépített motor az első kerekeket 218 lóerővel táplálja. Maga a villanymotor 120 lóerővel és 202 Nm-es nyomatékkal egészíti ki a 177 lóerős benzinmotort, együttesen elegendőek a dinamikus autózáshoz, de lényegét a csendes és kimagaslóan kulturált működés adja. Persze a fokozatmentes váltó erőteljes gyorsításra fel-felbőgeti a motort, de ez tényleg csak nagy gázadáskor jellemző, az amúgy nesztelenül induló Camry hibrid rendszere szépen, észrevétlenül teszi a dolgát és váltogat hajtásmegoldások közt. A bolygóműves váltó lehetőséget ad nekünk, hogy mi is kapcsolgassunk a fokozatok közt, az automata sebességváltókat szimuláló működés hat, előre programozott áttéttel teszi lehetővé, ez kiegészül a menetvezérlővel, ahol három, Eco-Normal-Sport lehetőség közül választhatunk.

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Az új TNGA nevű padlólemez megtette hatását, alacsonyabb súlypont, merev karosszéria, ötcsillagos biztonság

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Minden rendben a sofőr körül, az analóg műszerek kimondottan maradinak hatnak ebben a térben

Ezeket a beállításokat EV, vagyis teljesen elektromos módban is használhatjuk. Tisztán elektromosan nem nagy távolságot tud megtenni a Camry, itt pár kilométerről van szó, ezért nem is jogosult a zöld rendszám alkalmazására. De lényege nem is ez lenne, ahol nagyot szól, az a fogyasztása, város és környéke használata során 5,4 literes fogyasztással kápráztat minket, de nem nyámnyogós vezetés mellet, hanem rendes, valós hétköznapi használattal, míg autópályán pontosan hat literes átlaggal, dízelautók megszégyenítésére is alkalmas adattal áll elő. Így nagyautó létére csekélynek mondható, 50 literes üzemanyagtankkal is majd 800 kilométeres hatótávra futja. Okos használat mellett, a motorféket mellőzve, vitorlázó funkcióban gurulhatunk vele, a funkciót a rendszer felfüggeszti és azonnal reagál, ha lejtőn gurulunk, valamint a fékpedál érintésére, ilyenkor a továbbfejlesztett hibrid rendszerben megkezdődik a rekuperáció, a mozgási energiánkat az akkumulátor töltésére használhatjuk, így növelve hatékonyságunkat. A remek eredmény elérésében sokat segít, hogy a Camryt alapból hibrid modellnek tervezték, az akkumulátorok a csomagtartó helyett a hátsó ülések alá kerültek, ezzel nem csupán a csomagtartó lett tágasabb, tömegközéppontja is mélyebbre került, tökéletesítve menetstabilitását, valamint lehetőséget a tervezők számára egy laposabb, mélyebben ülő karosszéria alkalmazására.

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Vannak helyzetek, mikor nagyon tükröződik a kijelző körülötti fényes dekor, az érintős központi kijelző grafikája lehetne szebb, de jól használható, a fémhatású gombok minden funkciónak külön járnak

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

A kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztésnek köszönhetően tökéletes a komfort hátul, az Executive+VIP felszereltség pedig tovább kényezteti az itt helyet foglalókat

Amely ízléses, látványos formát kapott, a vékony és mély felső hűtőrácsozat kihangsúlyozza a Toyota emblémát, szélein magában foglalja a keskeny fényszórókat, amelyek LED-technológiával működnek, és igencsak látványos nappali menetvilágítást is tartalmaznak. Alattuk a trapéz alakú alsó légbeömlő majdnem teljes szélességben kitölti a lökhárítót, amely észrevétlenül egy apró, szintén LED-es ködlámpát is tartalmaz. De oldalnézetből látszik igazán alacsony építése, a gépháztető és tetővonal-kombináció egy alacsony övvonallal párosul, ez azonnal észrevehetővé teszi még laikusok számára is, hogy a Camry súlypontja még alacsonyabbnak tűnjön.

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

A csomagtér nem bővíthető ülésledöntéssel az elektromos háttámla miatt, de így is 524 literes térrel gazdálkodhatunk

Toyota Camry Executive VIP 2.5 Hybrid

Az árakkal sem lehet gondunk, tíz és fél millióról indul a Camry, jó értéktartás, a tartósság és a magas alapfelszereltség előnyét támogatja. VIP 12,7 millió forintos áron vár minket

A Toyota nem győzi hangsúlyozni, hogy a fejlesztések a kezdetektől a teljesítmény, a minőség, a tartósság és a biztonság, mely karöltve a megbízhatósággal párosul. Nincs szó, amivel ezt cáfolni tudnánk, meggyőzően tért vissza a kínálatba, még ára is meggyőző, hiszen alapból 10,5 millió forinttal kell számolnunk, a vásárlóknak egyedül a csomagokban rendelhető felszereltségekkel és az egyetlen – de kifogástalan – hajtáslánccal kell megbarátkozniuk.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.