Új Honda Civic szedán


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nagysikerű elődre építkező négyajtós változat a Civic kilencedik generációját képviseli, számtalan olyan fejlesztést hordozva, melyek a komfort, a minőség, a takarékosság és a kezelhetőség szempontjából is magasabb szintre emelték a modellt. Az új Civic szedán a nemrégiben bemutatott ötajtós változathoz csatlakozik a piacon, tovább fokozva a Honda vonzerejét az európai kompaktok mezőnyében.


Az új Civic újraértelmezi a Honda mono-form alakját. Kiállása karakteresebb és sportosabb lett, de a magával ragadó forma nem ment a funkcionalitás rovására. A tervezés során nagy hangsúlyt fektettek a légellenállás csökkentésére, a sík padlólemez és az áramvonalas tükrök nemcsak a fogyasztásra vannak jó hatással, hanem az autó kifinomultságához is hozzájárulnak. A keskeny A-oszlopok javítják a karosszéria átláthatóságát, a négy ajtó pedig a lehető legszélesebbre tárható, egyszerűvé téve a be- és kiszállást.

Az autó utasait vonzó, innovatív műszerfal fogadja, amit az 5 collos Intelligens Multiinformációs Kijelzőt magában foglaló Honda smart-interfész oszt két zónára. A főbb műszerek a kormány felett foglalnak helyet, míg a másodlagos kijelző az alsó részre, a kormánykeréken át is jól látható területre került. A vezető jobb oldalán az audiórendszer és a légkondicionáló gombjait összefogó, ún. információs zóna található. A műszerfal különféle területeit az anyaghasználat is elkülöníti egymástól, a formai kialakításnak köszönhetően intuitív és ergonomikus környezet veszi körbe a Civic utasait. Bármely változatot is választjuk, remekül felszerelt autót kapunk. Minden Civic szedánhoz alapáron jár az indításgátló , a távirányítós központi zár, az Intelligens Multiinformációs Kijelző, a négy elektromos ablak, az elektronikusan állítható, fűthető külső tükörpár, az MP3 lejátszó csatlakozója, a légkondicionáló, a sebességtartó automatika, a bőrkormány, a parkolást segítő szenzorok tolatókamerával, valamint a fényszórómosó és esőérzékelős ablaktörlő is.

A Civic szedánhoz két takarékos benzinmotor közül választhatnak a vásárlók. Az 1,6 literes egység legnagyobb teljesítménye 125 LE, maximális forgatónyomatéka 152 Nm 4300-as percenkénti főtengelyfordulatnál. A manuális váltóval felszerelt verzió 9,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 200 km/óra. Remek menetteljesítményei dacára a kombinált fogyasztás mindössze 6,7 l/100 km, míg széndioxid-kibocsátása 154 g kilométerenként. Az 1,6-os erőforrás öt-, az 1,8-asok hatfokozatú manuális erőátviteli egységgel kerülnek forgalomba, de a nagyobb erőforrással elérhető az ötfokozatú automatikus nyomatékelosztó is, melyet kormánykapcsolók segítségével, szekvenciálisan is kapcsolhatnak a sofőrök.

Az új Civic minden változatához alapáron jár az Eco Assist és az ECON üzemmód-szabályozó. Előbbi – a pillanatnyi fogyasztás függvényében – folyamatosan változtatja a műszerfal háttérvilágításának színét (zöldről kékre), ezzel segítve a pilótát a takarékos vezetésben. Az ECON üzemmód-szabályozó az autó beállításait igazítja a gazdaságos üzemhez, elősegítve a fogyasztás csökkentését. A rendszer befolyásolja a gázreakciókat, a légkondicionáló működését, illetve – az automatikus váltóval kínált modelleknél – a váltások esedékességét. A felfüggesztés elöl MacPherson, hátul multi-link rendszerű, mindkettőt stabilizátorrúd teszi erősebbé. Az előző generációhoz viszonyítva az új futómű még hatékonyabban nyeli el az ütéseket, és kevésbé engedi bedőlni a karosszériát. Ennek köszönhetően az új Civic remek menetkomforttal és vezetési élménnyel ajándékozza meg gazdáját.

A precíz futómű kulcsfontosságú szerepet játszik a biztonságban, ami a Civicek egyik legfontosabb erénye, mióta a modell 1973-ban bemutatkozott. A legújabb generáció biztonsági segédberendezések egész sorát tudhatja magáénak, hatékony segítséget nyújtva a vezetőnek a balesetek elkerülésében. Ehhez asszisztál a menetstabilizáló legújabb generációja is, ami érzékeli a tapadásvesztést, és külön-külön fékezi a kereket, hogy a vezető meg tudja őrizni uralmát a jármű felett. A rendszer együttműködik az elektromos kormányszervóval is, lehetővé téve, hogy a pilóta a megfelelő kormánymozdulatokkal irányíthassa az autót.

Ha mégis megtörténne a baj, a Civic számtalan védelmi eszközzel igyekszik védeni utasait. A Honda-féle Fejlett Kompatibilitású Tervezés (ACE) eredményeként a frontális ütközéseknél is maximális biztonságot élvezhetnek a bent ülők, különös tekintettel a jármű és jármű közötti karambolokra. Az ACE karosszériaszerkezet mellett hat légzsák (két első-, két oldal-, valamint két függönylégzsák) óvja az utazókat, és speciális első fejtámlák védenek az ostorcsapás-nyaksérüléstől. Szintén az alapfelszereltség részeként kerülnek az autóba az ISOFix gyermekülések rögzítési pontjai.

Szöveg és kép: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. november 29.

A jog a magánegészségügyben

Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.

2024. november 22.

Középpontban a lézeres látásjavító műtétek

Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.