A jog a magánegészségügyben
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A nagysikerű elődre építkező négyajtós változat a Civic kilencedik generációját képviseli, számtalan olyan fejlesztést hordozva, melyek a komfort, a minőség, a takarékosság és a kezelhetőség szempontjából is magasabb szintre emelték a modellt. Az új Civic szedán a nemrégiben bemutatott ötajtós változathoz csatlakozik a piacon, tovább fokozva a Honda vonzerejét az európai kompaktok mezőnyében.
Az új Civic újraértelmezi a Honda mono-form alakját. Kiállása karakteresebb és sportosabb lett, de a magával ragadó forma nem ment a funkcionalitás rovására. A tervezés során nagy hangsúlyt fektettek a légellenállás csökkentésére, a sík padlólemez és az áramvonalas tükrök nemcsak a fogyasztásra vannak jó hatással, hanem az autó kifinomultságához is hozzájárulnak. A keskeny A-oszlopok javítják a karosszéria átláthatóságát, a négy ajtó pedig a lehető legszélesebbre tárható, egyszerűvé téve a be- és kiszállást.
Az autó utasait vonzó, innovatív műszerfal fogadja, amit az 5 collos Intelligens Multiinformációs Kijelzőt magában foglaló Honda smart-interfész oszt két zónára. A főbb műszerek a kormány felett foglalnak helyet, míg a másodlagos kijelző az alsó részre, a kormánykeréken át is jól látható területre került. A vezető jobb oldalán az audiórendszer és a légkondicionáló gombjait összefogó, ún. információs zóna található. A műszerfal különféle területeit az anyaghasználat is elkülöníti egymástól, a formai kialakításnak köszönhetően intuitív és ergonomikus környezet veszi körbe a Civic utasait. Bármely változatot is választjuk, remekül felszerelt autót kapunk. Minden Civic szedánhoz alapáron jár az indításgátló , a távirányítós központi zár, az Intelligens Multiinformációs Kijelző, a négy elektromos ablak, az elektronikusan állítható, fűthető külső tükörpár, az MP3 lejátszó csatlakozója, a légkondicionáló, a sebességtartó automatika, a bőrkormány, a parkolást segítő szenzorok tolatókamerával, valamint a fényszórómosó és esőérzékelős ablaktörlő is.
A Civic szedánhoz két takarékos benzinmotor közül választhatnak a vásárlók. Az 1,6 literes egység legnagyobb teljesítménye 125 LE, maximális forgatónyomatéka 152 Nm 4300-as percenkénti főtengelyfordulatnál. A manuális váltóval felszerelt verzió 9,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 200 km/óra. Remek menetteljesítményei dacára a kombinált fogyasztás mindössze 6,7 l/100 km, míg széndioxid-kibocsátása 154 g kilométerenként. Az 1,6-os erőforrás öt-, az 1,8-asok hatfokozatú manuális erőátviteli egységgel kerülnek forgalomba, de a nagyobb erőforrással elérhető az ötfokozatú automatikus nyomatékelosztó is, melyet kormánykapcsolók segítségével, szekvenciálisan is kapcsolhatnak a sofőrök.
Az új Civic minden változatához alapáron jár az Eco Assist és az ECON üzemmód-szabályozó. Előbbi – a pillanatnyi fogyasztás függvényében – folyamatosan változtatja a műszerfal háttérvilágításának színét (zöldről kékre), ezzel segítve a pilótát a takarékos vezetésben. Az ECON üzemmód-szabályozó az autó beállításait igazítja a gazdaságos üzemhez, elősegítve a fogyasztás csökkentését. A rendszer befolyásolja a gázreakciókat, a légkondicionáló működését, illetve – az automatikus váltóval kínált modelleknél – a váltások esedékességét. A felfüggesztés elöl MacPherson, hátul multi-link rendszerű, mindkettőt stabilizátorrúd teszi erősebbé. Az előző generációhoz viszonyítva az új futómű még hatékonyabban nyeli el az ütéseket, és kevésbé engedi bedőlni a karosszériát. Ennek köszönhetően az új Civic remek menetkomforttal és vezetési élménnyel ajándékozza meg gazdáját.
A precíz futómű kulcsfontosságú szerepet játszik a biztonságban, ami a Civicek egyik legfontosabb erénye, mióta a modell 1973-ban bemutatkozott. A legújabb generáció biztonsági segédberendezések egész sorát tudhatja magáénak, hatékony segítséget nyújtva a vezetőnek a balesetek elkerülésében. Ehhez asszisztál a menetstabilizáló legújabb generációja is, ami érzékeli a tapadásvesztést, és külön-külön fékezi a kereket, hogy a vezető meg tudja őrizni uralmát a jármű felett. A rendszer együttműködik az elektromos kormányszervóval is, lehetővé téve, hogy a pilóta a megfelelő kormánymozdulatokkal irányíthassa az autót.
Ha mégis megtörténne a baj, a Civic számtalan védelmi eszközzel igyekszik védeni utasait. A Honda-féle Fejlett Kompatibilitású Tervezés (ACE) eredményeként a frontális ütközéseknél is maximális biztonságot élvezhetnek a bent ülők, különös tekintettel a jármű és jármű közötti karambolokra. Az ACE karosszériaszerkezet mellett hat légzsák (két első-, két oldal-, valamint két függönylégzsák) óvja az utazókat, és speciális első fejtámlák védenek az ostorcsapás-nyaksérüléstől. Szintén az alapfelszereltség részeként kerülnek az autóba az ISOFix gyermekülések rögzítési pontjai.
Szöveg és kép: Buday Dénes
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!