Újdonságok a Genfi Autószalonon – címszavakban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mitsubishi Outlander

Tizenegy évvel az első „crossover”-nek tekinthető elődmodell megjelenése után a Mitsubishi a Genfi Autószalonon bemutatja a népszerű koncepció harmadik változatát, a következő generációs Outlandert. Az új Outlander előhírnöke annak az újragondolt formavilágnak, amely az Mitsubishi személyautóktól a SUV-okig terjedő teljes modellpalettáján visszaköszön majd. Európában az új Outlander két különböző motorral lesz kapható: Az egyik a 2,0 literes 150 lóerős MIVEC benzinmotor, amelyet a vadonatúj vezérművel láttak el. A második pedig a 150 lóerős 2,2 literes Clean Diesel erőforrás, amely számos innovatív megoldást és fejlesztést vonultat föl a nagy teljesítmény és a csekély károsanyag-kibocsátás érdekében.


Volvo V40

A vadonatúj Volvo V40 kimagasló vezetési dinamikával büszkélkedhet, köszönhetően annak, hogy a Volvo mérnökei a fejlesztés során a lehető legtöbb szempontot figyelembe vették. A motorválaszték a Volvo első, mindössze 94 g/km széndioxid-kibocsátású dízel erőforrásától egészen a T5 benzines turbómotorig terjed, amely 254 lóerős és 6,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Valamennyi motorváltozat támogatja a Start/Stop és a fékezésienergia-visszanyerő rendszert, függetlenül attól, hogy a modell kézi- vagy automata sebességváltóval rendelkezik. A nagyobb modellek biztonsági és támogató rendszereivel, valamint a számos új, csúcstechnológiát képviselő szolgáltatással felszerelt Volvo V40 az eddigi legintelligensebb és legbiztonságosabb Volvo. Az újdonságok közé tartozik a világ első gyalogos légzsákja, az automatikus kormányzással segített Lane Keeping Aid sávtartást segítő rendszer is.

Porsche Boxster

Az új Boxster generáció technikai csúcspontja a könnyűépítésű karosszériának köszönhető jóval alacsonyabb tömeg és a teljesen átdolgozott futómű. A középmotoros roadster optikailag is teljes átalakuláson ment keresztül: a tengelytáv növekedett, a nyomtáv szélesebb lett és a kerekek is nagyobbak lettek. A generációváltás során a Porsche nemcsak a menetdinamikát és a vezetési élményt növelte, de az új Boxster 15 százalékkal takarékosabb is lett: modelltől függően bőven kevesebb, mint nyolc liter benzint fogyaszt el 100 kilométeren. A rövidebb túlnyúlásokkal teljesen átformált megjelenésnek, az előretolt első szélvédőnek, a laposabb sziluettnek és a hangsúlyos éleknek köszönhetően a roadster izmosabb, markánsabb benyomást kelt. Ezzel együtt a belső tér nagyobb helyet kínál, miközben a kialakítás a felfelé ívelő középkonzollal az új Porsche irányelvet követi.

Bugatti Veyron Vitesse

A Bugatti Veyron Grand Sport a világ leggyorsabb roadtsere, az 1001 lóerős targatetős sportkocsi végsebessége 307 km/óra, és most elkészítettek egy még ennél is kirívóbb modellt.

A Vitesse kivitelbe beépítik a Veyron Super Sport technikáját. A 8,0 literes, 16 hengeres motorhoz így új turbók és töltőlevegő-hűtök tartoznak, így a teljesítménye nem 1001, hanem 1200 lóerő. A maximális nyomaték eléri az 1500 Nm-t.

Ezzel a többi Veyronhoz hasonlóan összkerékhajtással szerelt Grand Sport Vitesse, 2,6 másodperc alatt gyorsulhat százra, 7,1 másodperc alatt kétszázra és 16 másodperc alatt 300 km/órás sebességre. Normál módban a sportkocsi végsebessége 375 km/óra, de a plusz kulccsal aktiválható ún. Top Speed módban 410 km/óra is elérhető, zárt tetővel. Így immár az új típus a világ leggyorsabb roadstere. A kiállított szürke modell ára 1,75 millió euróba (kb. 510 millió forint) kerül!

Audi RS4

Az új Audi RS4 Avant, a leggyorsabb és legerősebb modell az A4-es kínálatában, melyet kizárólag kombi karosszériával fognak forgalmazni. Az erőforrása a Győrben készülő, 450 lóerős 4,2 literes V8-as benzinmotor, közvetlen üzemanyag-befecskendezésesel, turbó nélkül és a hatalmas teljesítményét igen magas, 8250-es fordulaton adja le. A váltója hétfokozató duplakuplungos automata, mellyel az RS4 Avant 4,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebesség pedig 250 km/h, de a gyári limit feloldása után ez 280 is lehet. A biztonságos közlekedéshez pedig nagy segítséget nyújt a kifinomult technikájú quattro összkerékhajtás.

Peugeot 4008

Markáns SUV-ként a 4008 robusztus erőt és minden körülmények között megnyilvánuló biztonságot kombinál. Állandóan rendelkezésre álló összkerékhajtásával a kötetlen szabadság nyugodt érzését adja, komfortos, kompakt és ügyes járműként ugyanakkor tökéletesen megfelel városi használatra. Ráadásul elevenséget, aktivitást és maximális eleganciát sugall modern stílusával. A 4008 padlóvázát a 4007-től vették át, de lerövidített első-hátsó túlnyúlással. Megmaradt a nagy tengelytáv és nyomtáv, így elöl-hátul bőséges férőhely áll az utasok rendelkezésére, és tágas a csomagtartó is. A fogyasztás csökkentése érdekében a két dízelhez és az 1,6-os benzineshez kapható Stop & Start rendszer, a manuális váltóhoz pedig kapcsolásjelző tartozik a műszerfalon.

BMW M6

A BMW M6–ból elkészült az új sorozat, amely erősebb, gyorsabb, takarékosabb, de jóval nehezebb is elődjénél. Nincs meglepetés az M6 motorját illetően, az M5-nél is alkalmazott 4,4 literes turbómotor biztosít elementáris erőt. A V8-as teljesítménye 560 LE, vagyis 53-mal több, mint az előző, még V10-es szívómotorral szerelt M6-ban. A maximális nyomaték 680 Nm és ez esetben jelentős fejlődés a menetdinamikában, mert míg az előző M6-nak 4,6 másodperc kellett, hogy elérje a 100-as tempót, az újnak 4,2 másodperc is elég. A 0-200 km/órás mutatványhoz 12,6 másodperc kell. Alapesetben 250 km/óránál letilt az elektronika mindkét változatban, de az M vezetői csomag megrendelésével 305 km/óráig hajthatók.

Ferrari F12 Berlinetta

A Ferrari állítása már nem is meglepő, hiszen itt egy gyönyörű új modell és a sajtótájékoztató első mondata így hangzott: megalkottuk minden idők legerősebb és leggyorsabb utcai modelljét ami egy igazi ínyencség. Persze, hogy az, ugyanis motorja egy 6262 köbcentis V12-es, legnagyobb teljesítmény: 740 lóerő, 8500 fordulaton, míg maximális nyomatéka 690 Nm. 100-ra 3,1, 200-ra 8,5 másodperc alatt gyorsul az F12, végsebbessége pedig 340 km/h felett van. Ezek a számok azért meggyőzőek!

Kép és szöveg: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.