Volvo XC90 T8: konnektoros svédacél


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az első Volvo, amelyet a kezdetektől hálózatról tölthető elektromos hajtással terveztek, az XC90 T8 egy luxus terepjáró, amely egy sportautó teljesítményét kínálja olyan károsanyag-kibocsátással, amelyet kis hibridautók is nehezen teljesítenek.


A zöld rendszám ingyenes parkolási lehetőséget kínál, de a hibrid adómentessége miatt is vonzó lehet

Az új, variálható padlólemezre építve a Drive-E-hajtáslánccal a Volvo egy olyan különlegesen tágas, 7 üléses terepjárót alkotott, amely 407 lóerős és 640Nm-es teljesítményt garantál. A négyhengeres benzinmotor teljesítményét egy turbófeltöltő és egy kompresszor is növeli, így összesen 320 lóerős és 400Nm-es nyomaték leadására képes. A nyolcsebességes automata sebességváltó szintén a hibridhajtáshoz lett adaptálva teljesen elektronikusan vezérelt váltással, és maga a sebességváltókar gombja kézzel gyártott svéd kristályból készül, mely ékszere a középkonzolnak.

Két motorja együtt 407 lóerőt és 640 Nm-es teljesítményt garantál

Igazi volvós hangulat fogad minket, ülései kényelmesek

A 87 lóerős és 240Nm-es nyomatékával a hátsó tengely felett elhelyezkedő nagy elektromotor a hátsó kerekeket hajtja elektromos, öszkerékmeghajtású és nagyteljesítmény-módban. Ha mindkét erőforrás tartalékait kihasználjuk és a vezetési módot nagyteljesítményre állítjuk, akkor sportautós vezetési élményt kapunk.

A 8,2 literes átlagfogyasztás nem sok, de ehhez teljes feltöltöttség kell

Az XC90 0-ról százas tempóra 5,9 másodperc alatt gyorsul, biztosítva ezzel a sportos vezetési élményt. De ez utóbbi csak egy a T8 által kínált értékek sorában. Emellett a teljesítményorientált mód mellett még 4 különböző vezetési mód áll rendelkezésre, amelyet akár a középkonzolon található görgővel, akár a műszerfalon lévő érintőképernyővel is választhatunk.

Ötszemélyesként használva 640 literes csomagtérrel gazdálkodhatunk, harmadik sorral csak 262 liter marad

A hibridhajtás az alapértelmezett mód a mindennapi használatra. Van tisztán elektromos hajtás, így ha az akkumulátor teljesen fel van töltve, akkor mintegy 40 kilométert képes megtenni tisztán elektromos hajtással. Van még összkerékhajtás-funkció és takarékos mód arra az esetre, ha úgy döntünk, hogy megőrizzük az energiát későbbre, vagy ha az akkumulátor töltöttsége alacsony, a vezető használhatja a belsőégésű motort, hogy feltöltse az akkumulátort.

Százas tempóra 5,9 másodperc alatt gyorsul, biztosítva a sportos élményt

Az XC90 masszív kiállása és egyedi LED-es lámpái vonzzák a tekintetett

A motor és a sebességváltó között, a főtengelyre szerelt indítómotor-generátornak három fontos funkciója van. Egy erős, 34 kW teljesítményű indítómotor, amely lehetővé teszi, hogy az autó zökkenőmentesen váltson elektromosról hibridhajtásra, így a vezető egyként érzékelheti az elektromos és a belsőégésű motort. Emellett egy nagy teljesítményű elektromos generátorként is funkcionál. Illetve: elektromos teljesítménynövelőként is működik, a kompresszorral és a turbófeltöltővel együttműködve 150 Nm-es extranyomatékot biztosít.

Hátsó sorokban is tökéletes a helykínálat, sőt!

Az 50 literesre szabott üzemanyagtartály 600 kilométeres távra elegendő, ami 8,2 literes átlagos fogyasztást sejtett, ez az érték bő 1 literrel több, mint az XC90 D5 estében. Igaz, a mi esetünkben az akkumulátorok plusz súlyt jelentenek. Ezt a távot tudjuk növelni teljes feltöltöttség esetén, de a gyár által megadott 40 kilométeres távot szinte képtelenség produkálni, inkább 20-23 kilométer között számolhatunk.

A T-alakú „Thor kalapácsának” is nevezett LED-es nappali menetfényekkel egyedi arculatot kapott

A T8 új fékezőrendszere részben teljesen elektromos technológiát használ a fékenergia-visszanyerés érdekében, hogy energiát vezessen vissza az akkumulátorba vagy azonnali felhasználásra az autóba.

Teljesen digitális a műszerfal, tűéles képpel

Alapára 23 millió forinttól indul, a tesztelt modell 28 millió körül alakul

Meggyőző autó a T8-as. Utazási komfortja tökéletes, az ülések kényelme minden tekintetben magával ragadó, ügyesen használta ki a Volvo, hogy helyigényes hibridrendszerét hét üléssel párosította. Öt személyesként használva 640 literes csomagtérrel gazdálkodhatunk, de ha a harmadik sor egészen kényelmes üléseit is használjuk, akkor 262 literes csomagtérrel kell gazdálkodnunk. Belső térben ismeretlen fogalom a gombok rengetege. Egyszerűen oldották meg a tervezők a problémát, a ma oly divatos, hatalmas, 9,2 colos érintőképernyőre varázsolták fel az összes kezelhetőségi lehetőségeket. Kezelése sok odafigyelést és megszokást igényel, de maga a rendszer átgondolt és finoman működik.


Kapcsolódó cikkek