1 milliárd eurós kötvényprogramot indít a CEB Koronavírus Veszélyhelyzet


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Európa Tanács Fejlesztési Bankja (CEB) egy milliárd eurós, hétéves lejáratú COVID-19 társadalmi integrációs kötvényt bocsátott ki.

A forrást a CEB tagországai használják fel a koronavírus-járvány társadalmi és gazdasági hatásának enyhítésére.

A kötvényt a CEB társadalmi integrációs kötvényprogramjának keretein belül bocsátják ki, a finanszírozás pedig kiterjeszthető az egészségügyi ágazatra is, ha egyes tagországoknak a járvány miatt megnövekedett a forrásigényük az egészségügy finanszírozására.

A társadalmi integrációs kötvény keretrendszerével összhangban az összegyűjtött forrás olyan új vagy meglévő társadalmi projektek finanszírozására is szolgál, amelyek mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogatnak, a munkahelyteremtés és megőrzés érdekében. Az európai mikro-, kis- és középvállalati szektort különösen súlyosan érintette a koronavírus.

A CEB erős társadalmi támogatottsággal és nagy tapasztalattal rendelkezik a társadalmi beruházások Európában történő előmozdításában. Ez a bank által 2017 óta kibocsátott negyedik társadalmi kötvény, amely tovább erősíti vezető pozícióját a szociális kötvények piacán.

Transzferár útmutató 2020

A befektetők kiemelten érdeklődtek a most kibocsátott társadalmi integrációs kötvény iránt. Az kötvénykibocsátás bejelentését követően a a jegyzés alig több mint egy óra alatt elérte a 3,9 milliárd eurót, a végső kötvényállománya pedig meghaladta a 4,5 milliárd eurót. Ez lehetővé tette a CEB számára, hogy 1 milliárd euró kötvényt bocsásson ki, amely a bank eddigi legnagyobb elfogadott jegyzési ajánlata a társadalmi kötvények piacán.

„Ilyen rendkívül nehéz körülmények között örülünk annak, hogy a társadalmi kötvény sikeresen támogatja majd a koronavírus elleni európai küzdelmet” – jelentette be Rolf Wenzel, a CEB elnöke.

„A CEB fokozza erőfeszítéseit annak érdekében, hogy a válság alatt maximális támogatást nyújtson tagjai számára, és segítse őket a koronavírus jelentette kihívások kezelésében” – tette hozzá.

(coe.int)




Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.