12 millliós bírságot kapott az RTL Klub szolgáltatója


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt 12 millió forintos bírságot rótt ki az RTL Klub szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén.

A NMHH bejelentés alapján vizsgálta az RTL Klub szolgáltatóját, mert az Apatigris című műsor egy márciusi epizódját és az ismétlését 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett 19 órától és kora délután is sugározta.

A vizsgált adásban olyan káros magatartásmintát – morálisan kifogásolható, könnyű pénzszerzési lehetőséget – mutattak be, amely negatív hatással lehet a 12-16 év közötti korosztály tagjainak személyiségfejlődésére – írták.

Közölték azt is, hogy a Szentes 104,3 MHz és a Keszthely 92,2 MHz használatára kiírt pályázatokon a grémium elvégezte a benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát: mindkét esetben nyilvántartásba vette az egyedüliként jelentkező Karc FM Média Kft.-t. A médiatanács a frekvenciákat helyi vételkörzettel, közösségi jelleggel hirdette meg.

A tanács elfogadta a Kalocsa 94,5 MHz, a Dunaföldvár 104,1 MHz és a Tapolca 101,8 MHz frekvenciára vonatkozó felhívások tervezetét, a helyi frekvenciákat közösségi jellegű használatra kínálják.

A szolgáltató kérelmére hozzájárult a tanács, hogy a Mária Rádió Frekvencia Kft. az eredetileg meghatározott időpontnál később, szeptember 17-éig kezdje meg adását a Zalaegerszeg 104,4 MHz-en – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.