8 millió eurós bírságot kapott a spanyol Vodafone


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A spanyol adatvédelmi hatóság (AEDP) nemrég közzétette határozatában, több mint 8 millió euró adatvédelmi bírságot szabott ki a Vodafone-ra, mert a távközlési cég a telemarketing tevékenységével megsértette a felhasználók személyes adatainak védelmére és az adatkezelésre vonatkozó előírásokat.

Az AEPD 2018 és 2020 között folytatta a 191 panasz alapján indult vizsgálatot, amelynek tárgya az volt, hogy telefonhívásokkal, SMS-ekkel és postai úton marketingajánlatokat küldtek az érintetteknek a Vodafone nevében. Tavaly novemberben a Vodafone olasz leányvállalatát ugyanezért 12 millió euró adatvédelmi bírsággal sújtották.

Az AEPD eljárása során azt vizsgálta, hogy a Vodafone megsértette-e az LGT, az LSSICE és a LOPDGD előírásokat a nevében végrehajtott kereskedelmi telemarketinges tevékenységekkel. Ehhez az AEPD 191 panaszt vizsgált meg, amelyek a kérés vagy engedély nélkül elektronikus kapcsolattartás kifogásolták, és nem volt lehetőségük az új értesítések küldésének leállítására, illetve érintettek abban az esetben is kaptak kéretlen reklámot, ha kifejezetten kérték, hogy ne küldjenek reklámot részükre.

A fenti jogsértések miatt az AEPD 8.150.000 euró összegű bírságot szabott ki a spanyol Vodafonera, miután megállapította, hogy az megsértette az európai adatvédelmi rendelet (GDPR) számos cikkét és más szabályozásokat, például az Általános Távközlési Törvényt (LGT) vagy az információ szolgáltatási törvényt, illetve a fogyasztói elektronikus kereskedelemi törvényt (LSSICE) is.

A fenti bírság az alábbiakból tevődött össze:

Az AEPD 4 millió euró bírságot szabott ki az GDPR 28. cikkének (adatfeldolgozók igénybevétele) megsértése miatt az GDRP 24. cikkével (adatkezelő feladatai) összefüggésben.

További 2 millió euró bírságot a GDPR 44. cikkének (adattovábbítás) megsértése miatt szabta ki az AEPD, amelyet az GDPR 83. cikke (5) bekezdésének c) pontja (adattovábbítás harmadik országba) szerint minősítettek.

Szintén 2 millió euró bírságot eredményezett a GDPR 21. cikkének (tiltakozáshoz való jog) és az LOPDGDD megsértése.

Az AEPD 150.000 euró bírságot szabott ki az LSSICE 21. cikkének megsértése miatt, amelyet a 38.3. Cikk d) pontja szerint súlyosnak minősítettek.

Az értesítést követően a Vodafone-nak egy hónap áll rendelkezésre a bírság önkéntes megfizetésére, vagy fellebbezést nyújthat be a spanyol adatvédelmi hatóság igazgatójához.

A Vodafone a határozat közzétételét követően közölte, hogy az AEPD által kiadott határozat jogsértő, ezért fellebbeznek. Az AEPD döntésétől függően pedig a spanyol közigazgatási bíróság elé viszik az ügyet, amennyiben szükséges.

A Vodafone kijelentette, hogy „A Vodafone-nak tulajdonított felelősséggel nem értünk egyet”, miközben úgy ítélik meg, hogy „a kiszabott szankció összege az esetlegesen elkövetett jogsértéshez képest aránytalan.”

(www.boxnews24.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. október 25.

GVH-elnök: Kulcskérdés az MI széleskörű, de helyes alkalmazása

„A mesterséges intelligencia széleskörű, de helyes alkalmazása jelentős pozitív hatással lehet a hazai vállalkozások termelékenységére és versenyképességére” – hangsúlyozta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke az 50. Európai Versenynapon, Budapesten. Az egynapos konferencia során a kontinens versenyjogi közösségének prominens szakértői vitatták meg a szakpolitika legaktuálisabb kérdéseit, többek között a fenntarthatóság és a versenypolitika kapcsolatát és a mesterséges intelligencia jövőbeli lehetőségeit és kockázatait is. A GVH a konferencia keretében a nemzetközi közösség számára is bemutatta a mesterséges intelligencia piacelemzésének eredményeit.

2024. október 25.

Megjelent a CEPEJ igazságszolgáltatási rendszerek értékeléséről szóló 2024. évi jelentése

Az Európa Tanács égisze alatt működő, az Igazságszolgáltatás Hatékonyságáért Felelős Európai Bizottság (European Commission for the Efficiency of Justice, CEPEJ) az európai igazságszolgáltatási rendszerek minőségének és hatékonyságának megerősítése érdekében jött létre. Feladata, hogy elemezze az igazságügyi rendszerek elért eredményeit, feltárja a nehézségeket, és javaslatokat dolgozzon ki ezek leküzdésére, egyúttal támogatást nyújtson a tagállamoknak.