90 millió adag oltóanyagot követel az EU az AstraZenecától


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Európai Bizottság további 90 millió adag koronavírus elleni vakcina június vége előtti leszállítását akarja jogi eszközökkel kikényszeríteni a brit-svéd AstraZeneca gyógyszercégnél.

Stefan Keersmaecker, a brüsszeli testület illetékes szóvivője, a bizottság keddi sajtótájékoztatóján elmondta: a bizottság két jogi eljárást indított a nagyvállalat ellen, mindkettő célja az, hogy az AstraZeneca teljesítse az EU-val kötött előzetes oltóanyag-felvásárlásról szóló szerződésekben foglaltakat, és leszállítsa a megfelelő mennyiségű oltóanyagot az uniós tagállamokba. Mint mondta, az első eljárás elindítása azért volt szükséges, hogy a bíróság elismerje, hogy a vállalat vészhelyzet idején késedelmesen szállította le a vakcinákat az első negyedévben, míg a második esetben a testület a szerződés megsértésének megállapítását várja el a bíróságtól.

„Nem az a célunk hogy pénzügyi kárpótlást kapjunk az AstraZenecától, hanem az, hogy a bíróság jogi eszközökkel kikényszerítse a szerződésben foglaltak betartását, és késedelem nélkül leszállítsa ki a szükséges mennyiségű oltóanyagot. Hozzátette: a bíróság ennek érdekében büntetőintézkedéseket is elrendelhet a cég ellen.

Az Európai Bizottság az AstraZeneca között köttetett szerződés értelmében az cégnek összesen 120 millió dózis oltóanyagot kellett volna szállítani az unió tagállamaiba, azonban eddig csak lényegesen kevesebb, 30 millió adag érkezett meg az EU-ba.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.