A chatrobotok már a közigazgatásban vannak
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az eGov hírportál a Government Technology összefoglalóját szemlézte, amely szerint az Egyesült Államokban elsősorban a helyi közigazgatásában egyre több chatrobotot alkalmaznak.
A cikk szerint Kansas City önkormányzata például olyan chatrobotot állított üzembe, amelynek fejlesztői egy olyan, viszonylag egyszerű alkalmazás létrehozását tűzték ki célul, amelyet később a használat során gyűjtött tapasztalatok alapján, a felhasználók bevonásával fejlesztenek, közösen tervezve a fejlesztés jövőbeli irányát. Ezt egy olyan Facebook-alkalmazással tudták megoldani, amely segít a felhasználóknak minél jobban kiaknázni a Facebook használatában rejlő lehetőségeket.
Kansas City ugyanis már több évvel ezelőtt elindított nyíltadat-programját, de egy átlagos felhasználónak túl bonyolult volt az információk és adatok keresése és felhasználása. A város egy olyan chatrobot segítségével akarta megkönnyíteni a lakosság dolgát, amely a leggyakrabban felmerült kérdésekre ad válaszokat a felhasználóknak.
A chatrobotokat olyan egyszerű dolgokra lehet használni, mint a kátyúk vagy egyéb hibák bejelentése, ezenkívül vannak olyan kérdezz-felelek megoldások, ahol a felhasználó által feltett kérdésre a robot az önkormányzat web-oldalát böngészi át villámgyorsan, és fogalmazza meg válaszát az alapján.
[htmlbox Jogászvilág_hírlevél]
A chatrobotok legfőbb előnye, hogy a hivatali munkaidőtől függetlenül működnek, ezzel elősegítik az önkormányzatok és az általuk képviselt személyek közötti kapcsolattartást, az eszközök alkalmazása pedig csökkenő költségek mellett növeli a hatékonyságot.
Azonban az USA-ban már összetettebb rendszerek is működnek, például Missisippi állam chatrobotja a kormányzat weboldaláról közvetlenül egyetlen kattintással elérhető, és beépített online fizetési rendszert is üzemeltet. Los Angelesben pedig az üzleti életet segítő ’Business Assistance Virtual Network’ folyamatait támogatja chatrobot, amely a nap 24 órájában a látogatók rendelkezésére áll és aktuális információkat biztosít a város üzleti életéről, a releváns háttérinformációkról, de nyomtatványkitöltő programmal is rendelkezik, illetve email-értesítések igénylésére is alkalmas.
(hirlevel.egov.hu)