A chatrobotok már a közigazgatásban vannak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az eGov hírportál a Government Technology összefoglalóját szemlézte, amely szerint az Egyesült Államokban elsősorban a helyi közigazgatásában egyre több chatrobotot alkalmaznak.


A cikk szerint Kansas City önkormányzata például olyan chatrobotot állított üzembe, amelynek fejlesztői egy olyan, viszonylag egyszerű alkalmazás létrehozását tűzték ki célul, amelyet később a használat során gyűjtött tapasztalatok alapján, a felhasználók bevonásával fejlesztenek, közösen tervezve a fejlesztés jövőbeli irányát. Ezt egy olyan Facebook-alkalmazással tudták megoldani, amely segít a felhasználóknak minél jobban kiaknázni a Facebook használatában rejlő lehetőségeket.

Kansas City ugyanis már több évvel ezelőtt elindított nyíltadat-programját, de egy átlagos felhasználónak túl bonyolult volt az információk és adatok keresése és felhasználása. A város egy olyan chatrobot segítségével akarta megkönnyíteni a lakosság dolgát, amely a leggyakrabban felmerült kérdésekre ad válaszokat a felhasználóknak.

A chatrobotokat olyan egyszerű dolgokra lehet használni, mint a kátyúk vagy egyéb hibák bejelentése, ezenkívül vannak olyan kérdezz-felelek megoldások, ahol a felhasználó által feltett kérdésre a robot az önkormányzat web-oldalát böngészi át villámgyorsan, és fogalmazza meg válaszát az alapján.

[htmlbox Jogászvilág_hírlevél]

A chatrobotok legfőbb előnye, hogy a hivatali munkaidőtől függetlenül működnek, ezzel elősegítik az önkormányzatok és az általuk képviselt személyek közötti kapcsolattartást, az eszközök alkalmazása pedig csökkenő költségek mellett növeli a hatékonyságot.

Azonban az USA-ban már összetettebb rendszerek is működnek, például Missisippi állam chatrobotja a kormányzat weboldaláról közvetlenül egyetlen kattintással elérhető, és beépített online fizetési rendszert is üzemeltet. Los Angelesben pedig az üzleti életet segítő ’Business Assistance Virtual Network’ folyamatait támogatja chatrobot, amely a nap 24 órájában a látogatók rendelkezésére áll és aktuális információkat biztosít a város üzleti életéről, a releváns háttérinformációkról, de nyomtatványkitöltő programmal is rendelkezik, illetve email-értesítések igénylésére is alkalmas.

(hirlevel.egov.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

NMHH: továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (NMHH) által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága.

2024. május 2.

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát az amerikai Getty Múzeumban tárolt szoborra

Az Emberi Jogok Európai Bíróságának (EJEB) csütörtöki ítélete megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt, i.e. 4. századból származó görög bronzszobrot, amelyet az olasz hatóságok szerint illegálisan vittek ki az országból – közölte a strasbourgi székhelyű szervezet.

2024. május 2.

Több évre visszamenőleg fizet jogdíjakat az előadóknak az EJI

A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.