A GVH és a fogyasztóvédelem szemmel tartja a légitársaságokat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A légitársaságok kereskedelmi gyakorlataival kapcsolatban felmerülő fogyasztói panaszokról, piaci anomáliákról és a szükséges teendőkről konzultált a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a fogyasztóvédelem.

A két hatóság folyamatosan együttműködik egymással, hogy a lehető leghatékonyabban fel tudjanak lépni az esetleges jogsértő reklámgyakorlatok ellen.

Gyorsan reagálnak majd

A hatóságok megegyeztek abban, hogy amennyiben a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálata során a versenyhivatal hatáskörébe tartozó, feltételezetten jogsértő kommunikációt talál, úgy a GVH haladéktalanul megteszi a szükséges lépéseket, hogy minél kevesebb fogyasztó szenvedjen kárt a megtévesztő hirdetések miatt.

A GVH évek óta kiemelten figyeli a légitársaságok reklámgyakorlatát, és már számos eljárást lefolytatott ezen a területen.

A versenyhivatal az eljárásokon túl tájékoztató anyagokkal is segíti a fogyasztókat, hogy körültekintően vásárolják meg repülőjegyeiket, és az utazási ajánlatok esetében is kellő óvatossággal járjanak el. Emellett gyakorlati tanácsokkal is segíti az utazást tervezőket hatóság szakemberei – közölte a GVH.

Felkészülés segíthet a csapdák ellen

Arra hívták fel a fogyasztók figyelmet, hogy felkészülten vágjanak neki utazásuk megszervezésének, hiszen így könnyebben elkerülhetik a félrevezető tájékoztatásokat, valamint a nyaralás közben előforduló kellemetlen meglepetéseket.

A Gazdasági Versenyhivatal folyamatosan figyeli a piacot és ha jogsértést észlel, haladéktalanul megteszi a szükséges intézkedéseket – olvasható a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Így működik a közösségi finanszírozás

A fintech-forradalom egyik mérhető sikertörténete, hogy miként vált az adomány és előfizetés jellegű közösségi finanszírozás a hagyományos forrásgyűjtési módszerek – mint a klasszikus banki finanszírozás vagy a kockázati tőkebefektetések – alternatívájává. Ebből a gyors fejlődésből az is következik, hogy kevésbé egységes a kép a köztudatban a „crowdfunding” jelenségről. Hány formája van? Melyek esnek szabályozás alá? Kik a szereplők a folyamatban? Milyen jogszabályok vonatkoznak rá?  Hogyan adóznak? Sok-sok tisztázandó körülmény közül a fő kérdés mindenekelőtt azonban az, hogy megjelennek-e erre szakosodott szolgáltatók Magyarországon is. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda összefoglalójából sok kérdésre választ kapunk.

2024. április 25.

NMHH: reklámriport miatt bírságolt a médiatanács

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága