Bejegyzések légitársaság címkével

2024. július 5. Napi

Kiemelten figyeli a versenyhivatal a légitársaságok tevékenységét, segít a Békéltető Testület is

Kiemelték, hogy a hivatal rövid tájékoztató anyagokban foglalja össze a repülőjegy-vásárláshoz, utazási irodák programjainak kiválasztásához, online szállásfoglaláshoz, valamint bel- és külföldi autóbérléshez kapcsolódó tanácsait. A fogyasztók így könnyebben kerülhetik el a félrevezető tájékoztatásokat, illetve a nyaralás közben előforduló kellemetlen meglepetéseket. A gondtalan nyaralás érdekében fontos, hogy az utazási irodák ajánlatainál ellenőrizzék még az utazás lefoglalása előtt, hogy pontosan mit tartalmaz az ár, hol helyezkedik el a szállás, milyen a felszereltsége. A repülőjegy-vásárlás előtt ellenőrizni kell, hogy a repülő fedélzetére milyen típusú és méretű poggyászok vihetők fel ingyenesen, szükséges-e a repülőtérre érkezés előtt online bejelentkezni, illetve a feltüntetett jegyár minden költséget tartalmaz-e (repülőtéri illeték, ülőhelyfoglalás díja). Online szállásfoglalásnál érdemes utánanézni a GVH szerint a korábbi vendégek észrevételeinek, illetve a foglalás lemondása feltételeinek. A GVH a hozzá beérkező panaszok és bejelentések kapcsán azt vizsgálja, hogy fennállnak-e a versenyfelügyeleti eljárás elrendelésének feltételei. Fogyasztóvédelmi ügyekben akkor indítanak versenyfelügyeleti eljárást, ha egy vállalkozás valószínűsíthetően jogsértő kereskedelmi gyakorlatot folytat és a gazdasági verseny érdemi érintettsége megállapítható, például nagyszámú fogyasztót érint egy adott piacon és hatással van a tiszta piaci versenyre. Arra is kitértek, hogy a nemzeti…

Jogszabályfigyelő 2024 – 4. hét
2024. január 29. Szakma

Jogszabályfigyelő 2024 – 4. hét

Alábbi cikkünkben, tekintettel arra, hogy a 2024/7-9. számú Magyar Közlönyben szakmai közérdeklődésre számot tartó újdonság nem jelent meg, a Kúria honlapján megjelent tájékoztatók és közlemények közül válogattunk.

2020. május 7. Cégvilág

Pénz helyett utalvány

A német javaslat szerint a fogyasztók kötelesek elfogadni az utalványt, ha a korona-járvány miatt mondták le a rendezvényt vagy utazást.

2019. április 4. Napi

Légitársaságok: nem minden estben kell fizetni a késésért

A légitársaság nem köteles kártalanítást fizetni az utasoknak, ha bizonyítani tudja, hogy a légi járat törlését vagy legalább háromórás késését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden észszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni – közölte döntését az Európai Unió luxembourgi központú bírósága csütörtökön.

2018. július 31. Napi

Egymilliárd eurót hagytak az utasok a légitársaságoknál

Európai utasok mintegy 1 milliárd euró jogos kártérítést nem igényeltek vissza a légitársaságoktól, részben azért, mert nem ismerik a jogaikat – mondta Bolyó Anikó, a légi utasok érdekérvényesítésével foglalkozó Flight Refund ügyvezetője hétfőn az M1 aktuális csatornán.