A sajtótermékeknek be kell számolniuk a politikai hirdetésekről


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Állami Számvevőszék április 19-éig fogadja a sajtótermékek tájékoztatóit az országgyűlési választást és népszavazást megelőző kampányidőszakban közzétett politikai hirdetések adatairól.

A választási eljárásról szóló törvény szerint mindazon sajtótermékeknek, amelyek a választást, illetve népszavazást megelőző kampányidőszakban politikai hirdetést tettek közzé, a voksolást követő 15 napon belül tájékoztatniuk kell az Állami Számvevőszéket a közzétett politikai hirdetésekről. Az ÁSZ április 19-én 16 óráig fogadja a tájékoztatókat.

A tájékoztatásnak tartalmaznia kell, hogy az adott sajtótermék az egyes jelöltek és jelölőszervezetek politikai hirdetéseit kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tette közzé.

EU Jog online

Az országgyűlési választás előtti kampányidőszakra vonatkozó tájékoztatást elektronikus úton a valasztas@asz.hu címen, postai úton a 1364 Budapest 4. Pf. 54. címen, személyesen pedig hivatali időben a Budapest, V. kerület, Apáczai Csere János utca 10. címen fogadják. A népszavazás tekintetében a tájékoztatások ugyanezen a postai címen, illetve személyesen juttathatók el az ÁSZ-hoz, elektronikus úton pedig a nepszavazas@asz.hu e-mail-címen.

Az ÁSZ azt kérte, ha papíron küldik meg a tájékoztatót, a sajtótermékek a dokumentumon egyértelműen jelöljék meg, hogy a 2022-es választásokra vagy a népszavazásra vonatkozik-e.

A törvény szerint a kampányidőszakban politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely az adott választás kitűzését követő öt munkanapon belül hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-nak megküldte.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.