Adócsaló komáromi gabonakereskedők ellen emeltek vádat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kétszázmilliós áfacsalással vádol a Komárom-Esztergom Megyei Főügyészség egy komáromi gabonakereskedőt, aki céghálózatot épített fiktív számlák kibocsátására, így csökkentette adókötelezettségét – közölte a vádhatóság szerdán.

Reszl Ildikó főügyész tájékoztatása szerint a társaság 2011-2012-ben gabonát és takarmányt vásárolt szlovákiai cégektől, majd az árut a magyarországi piacon adta el. Az ügyletből származó forgalmi adót fiktív számlák befogadásával jelentéktelen összegűre csökkentették.

A valótlan számlákat négy cég állította ki, amelyek tevékenységét ténylegesen a komáromi vállalkozás ügyvezetője irányította. Az ügyészség szerint az ügyvezető a hamis számlák befogadásával és az adótartalom jogosulatlan levonásával 203 millió vagyoni hátrányt okozott a költségvetésnek.

Az ügyben hét ember ellen nyújtottak be vádiratot, a komáromi gabonakereskedőt különösen nagy vagyoni hátrányt okozó, bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett költségvetési csalás bűntettével vádolják. A másodrendű vádlott az egyik közeli munkatársa, aki a takarmány mozgatását intézte, további feltételezett bűntársai a fiktív számlákat kibocsátó cégek ügyvezetői.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.