Adótörvények: első kézből a 2014-es változások


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Adó-kódex minden évben a legelsők között közli nyomtatásban az adó- és tb-törvények teljes szövegét, valamint a megváltozott jogszabályrészekhez fűzött magyarázatokat. A tavalyi évhez hasonlóan 2013-ban is egyszerre jelennek majd meg az Adó-kódex Adótörvények I., illetve Adótörvények II. számai, várhatóan november végén. A kiadványok megrendelői már a parlamenti végszavazást követő három napon belül elektronikusan hozzáférnek a magyarázatokhoz és a jogszabályokhoz, és jövőre online is követhetik az évközi módosításokat. (Promóciós tartalom)


A várhatóan november végén megjelenő, az adótörvényeket és a változások részletes magyarázatait is tartalmazó két kiadványt, valamint a társadalombiztosítási törvényeket és a számviteli törvényt tartalmazó jövő év eleji lapszámokat együtt, csomagban is meg lehet rendelni. Kétféle konstrukció közül választhatnak az előfizetők: az ADÓTÖRVÉNYEK 2014, illetve az ADÓ-TB-SZÁMVITEL 2014 közül, 20, illetve 30%-os kedvezménnyel, postaköltség felszámítása nélkül.

A kedvezményeken és az ingyenes postázáson túl a fenti kiadványcsomagok további előnyöket is tartogatnak:

  1. A megrendelők már a parlamenti végszavazástól számított harmadik napon hozzáférhetnek az Adótörvények I-II. című lapszámok elektronikus változatához az ado.hu oldalon a Szaklapok rovatban, azaz a lehető legkorábban tanulmányozhatják a változások magyarázatait és a megváltozott passzusokat.
  2. Az ado.hu Szaklapok rovatában 2014-ben évközi online jogszabálykövetést biztosít a kiadó, vagyis a csomagokban szereplő kódexek jogszabályrészeit az esetleges majdani 2014-es évközi változások függvényében hatályosítják.
  3. A csomagok megrendelői 2013. december 31-ig ajándék hozzáférést kapnak az ado.hu kérdés-válasz adatbázisához.

E három online szolgáltatás mindegyikéhez az ado.hu oldalon férhetnek hozzá a megrendelők, előfizetői regisztrációt követően. A szükséges regisztrációs kódot a kiadó a számlán tünteti fel.

A szaklapok külön-külön is megrendelhetők, a kiadványok részletes tartalma:

ADÓ-Kódex Adótörvények 2014/I.
Részletes változásmagyarázatok gyakorlati példákkal és egységes szerkezetű jogszabályok

  • Személyi jövedelemadó
  • Általános forgalmi adó
  • Társasági adó
  • Adózás rendje

ADÓ-kódex Adótörvények 2014/II.
Részletes változásmagyarázatok gyakorlati példákkal és egységes szerkezetű jogszabályok

  • Kisadózó vállalkozók tételes adója
  • Kisvállalati adó
  • EVA
  • Ekho
  • Helyi adók
  • Gépjárműadó
  • Jövedéki adó
  • Illetékek

ADÓ-kódex Társadalombiztosítás 2014
A legfontosabb társadalombiztosítási jogszabályok egységes szerkezetű, 2014. január 1-jétől hatályos szövegei a 2013-as évközi és az év végi változások kiemelésével, továbbá a módosítások gyakorlati példákkal illusztrált magyarázatai. Várható megjelenés: 2014. január vége

A kiadvány témái:

  • Biztosítási jogviszony
  • Szociális hozzájárulási adó
  • Egészségügyi hozzájárulás
  • Nyugdíj és egyéb ellátások
  • Egészségbiztosítás

ADÓ-kódex Számvitel 2014
Az egységes szerkezetű számviteli törvény a 2013-as évközi és a 2014-es módosítások kiemelésével, továbbá a változások gyakorlatias, példákkal illusztrált magyarázatai. Várható megjelenés: 2014. március eleje

(Az Adó szaklapokat, csakúgy mint az adó.hu-t, a Wolters Kluwer Kft. adja ki – a szerk)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.