Álorvosok halálos betegségeket diagnosztizálva csaltak ki pénzt idősektől


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Orvosnak adták ki magukat és halálos betegségeket diagnosztizáltak, majd az általuk felkínált termékek megvásárlása fejében ígértek gyógyulást idős embereknek. A most kezdődött perben a vád szerint a 345 sértettől összesen több mint 100 millió forintot csaltak ki az elkövetők.

Tóth András, a Szombathelyi Törvényszék szóvivője a héten a Szombathelyi Járásbíróságon kezdődött tárgyalásról elmondta: az ügynek 52 vádlottja és 345 sértettje van, a büntetőeljárás során eddig keletkezett nyomozati iratok meghaladják a 41 ezer oldalt.

A vádiratban az áll, hogy az idős sértetteket ingyenes egészségi állapotfelmérés ígéretével telefonon vagy levélben keresték meg. Az állapotfelmérés ürügyén orvosi végzettséggel nem rendelkező, de egymást orvosnak, professzornak tituláló elkövetők „halálos” betegségeket diagnosztizáltak a sértetteknél, a betegségek gyógyítására – állításuk szerint – kizárólag az általuk forgalmazott termékek voltak hivatottak.

A bírósági szóvivő kiemelte, hogy a megtévesztett idős emberek a halálos betegségtől való félelmükben megvásárolták a sokszor több százezer forintért felkínált termékeket.

A vád szerint a 345 sértettől összesen több mint 100 millió forintot csaltak ki az elkövetők.

A szóvivő elmondta: a bizonyítási eljárás a sértettek kihallgatásával február elején folytatódik, a szombathelyi, kecskeméti és érdi sértetteket – részben távmeghallgatás útján – hallgatja ki a bíróság.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.