Az MNB körlevelet küldött a pénzügyi termékösszehasonlító oldalaknak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vezetői körlevélben szólították fel a pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat összehasonlító internetes oldalakat működtető pénzpiaci közvetítőket, hogy az ott elérhető információk objektívek, kiegyensúlyozottak, megalapozottak és közérthetőek legyenek.

A jegybank célja, hogy a fogyasztókat megtévesztő módon ne befolyásolják, továbbá biztosítsák azt, hogy a fogyasztók kiegyensúlyozott, áttekinthető tájékoztatást kapjanak az összehasonlított termékekről, szolgáltatásokról.

Lefedik-e a piacot?

A közvetítőkön túl az MNB elvárásokat és jó gyakorlatokat fogalmazott meg a pénzügyi szolgáltatást és kiegészítő pénzügyi szolgáltatást végző pénzügyi intézmények, valamint önálló engedéllyel rendelkező jelzáloghitel közvetítő függő ügynökök részére is.

A körlevélben az MNB egyebek között rögzítette, hogy a közvetítők törekedjenek arra, hogy kínálatukban minél több, a hazai piacon elérhető terméket hasonlítsanak össze. Abban az esetben, ha a ténylegesen megjelenített ajánlatok nem fedik le a teljes piacot, ennek tényét is tüntessék fel.

A jegybank elvárja, hogy az összehasonlító oldal nyitólapján vagy a nyitólapról könnyen és közvetlenül elérhető menüpontban tájékoztassa a fogyasztót a felületet üzemeltető személyéről, elérhetőségéről, annak közvetítői minőségéről, tevékenységi engedélyének számáról, tulajdonosairól, az adatkezelésre és a panaszkezelésre vonatkozó szabályokról, illetve felügyeleti szervéről.

Az időtartam is lényeges

A körlevélben felszólítják a közvetítőket: egyértelműen jelenítsék meg, ha az ajánlat csak bizonyos feltételek teljesülése esetén érvényes, és tüntessék fel az igénybevételének alapfeltételeit, valamint az azt kizáró okokat is.

Az összehasonlítás során további elvárás, hogy az egyes ajánlatok jellemzői azonos időtartamra vonatkozó szerződéses feltételek alapján jelenítsék meg, valamennyi díj, költség, kedvezmény figyelembevételével.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.