Balatoni luxusingatlanukban csapott le a NAV a szójakereskedőkre


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Bűnszervezetben elkövetett költségvetési csalás miatt nyomozás indult egy dunántúli szójakereskedő társaság ellen.

Az egymást váltó, adócsalásra létrehozott cégekből kiépített háromszintű hálózattal a Szlovéniából és Horvátországból importált szójadarát belföldön áfa nélkül értékesítették. Az adócsalás mellett jelentős árelőnyhöz jutottak a piac tisztességes szereplőivel szemben.

A bűnszervezet komoly informatikai infrastruktúrát működtetett, szervereiket a nyomozók IT-szakértők és szaktanácsadók bevonásával egy szerverhotelben foglalták le. Az akcióban a NAV harminc helyszínen tartott házkutatást.

A bűnbanda irányítóit a Merkur bevetési egység balatoni luxusingatlanjukban fogta el. A nyomozók bankszámlákat és követeléseket zároltak, eddig már több mint félmilliárd forint értékben, és több millió forint értékű kriptovalutát is sikerült lefoglalniuk.

A NAV négy gyanúsítottat vett őrizetbe. A Székesfehérvári Járásbíróság közülük háromnak a letartóztatását, egynek a bűnügyi felügyeletét rendelte el. Az ügyben bűnszervezetben elkövetett költségvetési csalás miatt indult eljárás – közölte a NAV Közép-dunántúli Bűnügyi Igazgatósága.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.