Biztosítási alkuszt büntetett az MNB


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 15 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a LIC Független Biztosítási Közvetítő Kft.-re tiltott ügynöki tevékenység végzése miatt.

A társaság alkuszként két biztosító termékeit mutatta be, és jellemzően csak egyikükét kínálta, lényegében annak ügynökeként eljárva – közölte az MNB. A közvetítő nem elemzett elegendő számú, a piacon elérhető biztosítást, megsértve az alkuszi tevékenységre vonatkozó jogszabályokat.

A társaság továbbá nem teljesítette a szerződéskötést megelőző ügyfél-tájékoztatási és ajánlatelemzési kötelezettségét sem – tették hozzá utalva arra, hogy más területeken, például a szakmai képzési nyilvántartás és a közvetítők jogviszonyának rögzítése területén is találtak hiányosságokat.

A jegybank célvizsgálatot folytatott le a biztosítási közvetítőnél, amelynek során a 2017 januárjától az ellenőrzés lezárásáig tartó időszakot tekintette át.

A jegybank a bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy miközben a vizsgált időszakban 12 biztosító is kínált egymással versengő termékeket, a LIC Független Biztosítási Közvetítő Kft. csupán két biztosító termékeinek értékesítésére kötött együttműködési megállapodást, és ezen belül is gyakorlatilag kizárólag egy biztosítóét értékesítette.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.