Elérhető az OBH elnökének 2018-as beszámolója


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A dokumentum bemutatja az elmúlt év tevékenységét, a stratégiai célok alapján kitűzött és megvalósított feladatokat, valamint az elért eredményeket.

Dr. Handó Tünde, az OBH elnöke a 2018-as beszámoló előszavában hangsúlyozta, hogy a bírósági szervezet tevékenységének fókuszában továbbra is az évi több millió jogkereső állampolgár van. Így az OBH kiemelt feladata, hogy az ügyfelek elégedettsége érdekében megteremtse a kényelmes, egyszerű és gyors ügyintézés körülményeit, mindeközben pedig biztosítsa a szervezetben dolgozó 11 000 fő részére az időszerű és megalapozott ítélkezéshez szükséges munkafeltételeket.

2018-ban a bírósági eljárások szabályozása teljesen megújult, hatályba lépett a három új eljárási kódex: a polgári és a közigazgatási perrendtartás, valamint a büntetőeljárási törvény. Emiatt különösen nagy hangsúlyt kellett helyezni az ügyfelek tájékoztatására, arra, hogy mindenki, aki a bírósághoz fordul, tisztában legyen a legfontosabb változásokkal. Az ügyfelek a megújult honlapon, valamint a folyamatosan frissülő közösségi oldalakon a bíróságokkal, bírósági eljárásokkal kapcsolatos minden lényeges információhoz hozzáférhetnek.

2018-ban a XXI. századi bírósági működés követelményeinek megfelelően elkészültek az első, egységes elveken alapuló ügyfélközpontok, melyeket újabbak követnek majd a jövőben szerte az országban. Tovább folytatódott a Digitális Bíróság Projekt, az ennek keretében megvalósuló informatikai fejlesztésekkel egyrészt az eljárásokra fordított idő és költségek is jelentősen csökkenthetők, valamint az ügyfelek olyan kényelmi szolgáltatásokat is igénybe vehetnek, mint az e-mail és SMS értesítés.

Dr. Handó Tünde kiemelte a segítő, támogató hozzáállás, a közös hang, az egymás iránti tisztelet és a kölcsönös bizalom fontosságát, ami az alapja lehet annak, hogy az igazán fontos dolgokra összpontosítva a bírósági szervezet megőrizze fenntartható értékeit és folyamatosan építkezzen.

(birosag.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 5.

Mi lehet a mesterséges intelligencia szerepe a közszolgálatban?

„A DISPA (Directors of Institutes and Schools of Public Administration) fontos szerepet játszik a közigazgatási intézmények közötti együttműködés elősegítésében és a közszolgálati képzés színvonalának emelésében. Feladata egyebek mellett a közigazgatási képzés fejlesztése, a közigazgatási szervezetek kapacitásának növelése, az innováció és modernizáció támogatása, valamint szakmai fórumok szervezése a tagországok közigazgatási intézményei számára.

2024. november 4.

Csökken az egyajánlatos szerződések száma

2024 első három negyedévében 5744 darab eredményes közbeszerzési eljárást folytattak le hazánkban az ajánlatkérők, mely összesen 12572 darab közbeszerzési szerződés megkötését jelentette. A közbeszerzések összértéke a tavalyi év azonos időszakához képest 46%-kal emelkedett, azaz összesen 2825,1 milliárd forintot tett ki. Ennek ellenére a rekordnak számító 2022-es évtől ez az érték még messze elmarad. Az előző évek azonos időszakához viszonyítva az egyajánlatos közbeszerzési szerződések számaránya mind az uniós, mind pedig a nemzeti eljárásrendben folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, ami a verseny fokozódását jelzi.