Gyorsulnak a hazai anyakönyvezési eljárások
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A rendeletmódosítás értelmében 2016. április 1-től kezdődően a hazai anyakönyvezést végző hatóság Budapest Főváros Kormányhivatala.
Amennyiben az anyakönyvi esemény hazai anyakönyvezésére a honosítási és visszahonosítási eljárást lefolytató állampolgársági ügyekben eljáró szerv által megküldött iratok alapján kerül sor, a hazai anyakönyvezést végző hatóság a magyarországi eskü vagy fogadalomtétel helye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal.
A hazai anyakönyvezésre irányuló kérelmet
az anyakönyvvezető az elektronikus rendszerben (EAK) rendszerben haladéktalanul rögzíti és a kérelem benyújtásától számított öt napon belül,
a hivatásos konzuli tisztviselő az EAK rendszerben haladéktalanul rögzíti és azon keresztül (ha az ehhez szükséges infrastruktúra átmenetileg nem áll rendelkezésre, akkor diplomáciai postával),
az állampolgársági ügyekben eljáró szerv az állampolgárság igazolását vagy az állampolgárság megszerzését igazoló bizonyítvány kiállítását követő öt napon belül, honosítottak, visszahonosítottak esetében pedig az eskü- vagy fogadalomtételről szóló jegyzőkönyv beérkezését követő 30 napon belül küldi meg a hazai anyakönyvezést végző hatóságnak, amely a kérelmet rögzíti az EAK rendszerben.
|
Ne maradjon le!
Használja Változásfigyeltetés szolgáltatásunkat az Önt érdeklő jogszabályok, jogterületek és tárgyszavak figyeltetésére!
|
Joganyag: 32/2014. (V. 19.) KIM rendelet az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól
Módosítja: 8/2016. (III. 8.) BM rendelet
Megjelent: MK 2016/32. (III. 8.)
Hatályos: 2016. 04. 01.
Megjegyzés: kis terjedelmű módosítás