Halálos wellness: fizethet a szálloda


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kártérítést kell fizetnie a szállodának, amelyben egy idős házaspár legionellafertőzést kapott.


A jogesetről az Index számolt be részletesen. Mint a lap írja, többévnyi pereskedés után nemrég Magyarországon is jogerős döntéssel zárult egy legionellafertőzés miatt indult kártérítési per a Fővárosi Törvényszéken. 

A hotel azzal védekezett, hogy az uszodatechnikai berendezések ma már szinte teljesen automatizáltak.

Egy ÁNTSZ-vizsgálat azonban megerősítette, hogy a hotel wellnessrészlegében a víz klórtartalma az előírtnál lényegesen alacsonyabb volt. Kiderült, hogy a wellnesst nem sokkal az idős házaspár ottjárta előtt nyitották csak meg, mert az ÁNTSZ 2010 augusztusában két hónapra be is záratta a helyet a nem megfelelő fertőtlenítés miatt.  A bíróság megállapítása szerint az üzemeltető sem az ÁNTSZ előírásait, sem saját üzemeltetési szabályzatát nem tartotta be.

Richard Susskind: Az ügyvédség vége?

Richard Susskind: Az ügyvédség vége? c. könyve magyar nyelven a Wolters Kluwer Kft. kiadásában jelent meg.

A kötet most jelentős, 84%-os kedvezménnyel vásárolható meg mindössze nettó 1000 Ft-ért.

További információ és megrendelés >>

 

 A jogerős döntés szerint a hotelnek 1 millió forint kártérítést kell fizetnie a családnak – olvasható a cikkben.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.