Hamis értékelésekkel jutottak extraprofithoz


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A brit versenyhatóság hivatalos vizsgálatot indított az Amazon és a Google ellen, mert a versenyhatóság szerint a két cég nem tett-e eleget a hamis felhasználói vélemények megakadályozása és eltávolítása érdekében.

Az Egyesült Államok az Európai Bizottság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóságával (CMA) együtt az elmúlt években fokozta a nagy technológiai cégek ellenőrzését.

A brit versenyhatóság egyelőre információkat gyűjteni annak vizsgálatára, hogy a cégek megszeghették-e a fogyasztóvédelmi törvényeket azáltal, hogy nem tették meg a megfelelő intézkedéseket a vásárlók védelmére.

A Google és az Amazon egyértelművé tette, hogy továbbra is segíti a CMA vizsgálatát. A hamis vélemények kereskedelmével kapcsolatos tavalyi akció eredményeként a Facebook, az Instagram és az eBay eltávolította a hamis véleménnyel kereskedő csoportokat, és megtiltotta az egyéneknek, hogy hamis véleményeket vásároljanak és értékesítsenek webhelyeiken.

A Google bejelentette, hogy késlelteti a nyomkövetésre használt sütik letiltását Chrome böngészőjében a CMA vizsgálata nyomán.

felhasználói értékelés

A CMA 2020 májusában kezdte meg a vizsgálatot, amelynek középpontjában a hamis felhasználói vélemények azonosítására és kezelésére szolgáló számos platform belső rendszerei és folyamata állt. Az EU aggályosnak tartja, hogy az Amazon rendszerei nem tudták megfelelően megakadályozni és elrettenteni néhány eladót a terméklisták manipulálásától, például más termékek pozitív véleményeinek megváltoztatása révén. ”

Aggódunk amiatt, hogy az online vásárlók millióit a hamis véleményekkel félrevezetik, akik a véleményekre támaszkodva döntenek majd egy adott termék mellett” – érvelt a CMA vezérigazgatója, Andrea Coscelli.

„Egyszerűen nem igazságos, ha egyes vállalkozások hamis ötcsillagos értékeléseket kaphatnak, hogy termékeiket vagy szolgáltatásaikat kiemelt helyen listázza a keresőmotor, miközben a szabálykövető vállalkozások hátrányt szenvednek.”

A CMA közölte, hogy egyelőre nem tudta megállapítani, hogy az Amazon és a Google megszegte-e a törvényt. Ha azonban arra a következtetésre jut, hogy megsértették a fogyasztóvédelmi jogszabályokat, végrehajtási intézkedéseket tehet a hivatalos kötelezettségvállalások biztosításától kezdve a vélemények kezelésének megváltoztatásáig vagy a bírósági fellépésig.

Az Amazon közölte, hogy továbbra is segíti a CMA-t a vizsgálataiban. „Mindenáron megvédjük üzletünket, és intézkedni fogunk a hamis vélemények eltávolítása érdekében, függetlenül a visszaélést megkísérlők méretétől vagy helyétől” – mondta a cég szóvivője.

A Google is kijelentette, hogy továbbra is együttműködik a CMA-val. „Szigorú irányelveink szerint a véleményeknek egyértelműen valós tapasztalatokon kell alapulniuk, és amikor szabálysértéseket találunk, intézkedünk – a visszaélésszerű tartalmak eltávolításától kezdve a felhasználói fiókok letiltásáig” – tette hozzá a vállalat szóvivője.

(reuters.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. június 28.

Hivatali visszaélésért ítélték el a zalai jegyzőt

Hivatali visszaélés és költségvetési csalás bűntettében mondta ki – nem jogerősen – bűnösnek a Zalaegerszegi Törvényszék azt a zalai jegyzőt, aki a 2022-es választások idején „visszaforgatott” magának némi pénzt – olvasható a birosag.hu-n.

2024. június 27.

A mesterséges intelligencia emberközpontú korszakának küszöbén állunk

Lehetnek-e a mesterséges intelligenciának jogai? Hogyan lehet emberközpontúan szabályozni a technológia használatát? Ki a felelős azért, hogy a mesterséges intelligencia milyen döntéseket hoz? Mit kell tudni a technológia emberi jogi és ipari vonatkozásairól? Az ELTE tudományos-ismeretterjesztő videósorozatának legújabb részében Darázs Lénárd, az ELTE általános rektorhelyettese tárja fel az MI jogi aspektusait.