Hamis értékelésekkel jutottak extraprofithoz


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A brit versenyhatóság hivatalos vizsgálatot indított az Amazon és a Google ellen, mert a versenyhatóság szerint a két cég nem tett-e eleget a hamis felhasználói vélemények megakadályozása és eltávolítása érdekében.

Az Egyesült Államok az Európai Bizottság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóságával (CMA) együtt az elmúlt években fokozta a nagy technológiai cégek ellenőrzését.

A brit versenyhatóság egyelőre információkat gyűjteni annak vizsgálatára, hogy a cégek megszeghették-e a fogyasztóvédelmi törvényeket azáltal, hogy nem tették meg a megfelelő intézkedéseket a vásárlók védelmére.

A Google és az Amazon egyértelművé tette, hogy továbbra is segíti a CMA vizsgálatát. A hamis vélemények kereskedelmével kapcsolatos tavalyi akció eredményeként a Facebook, az Instagram és az eBay eltávolította a hamis véleménnyel kereskedő csoportokat, és megtiltotta az egyéneknek, hogy hamis véleményeket vásároljanak és értékesítsenek webhelyeiken.

A Google bejelentette, hogy késlelteti a nyomkövetésre használt sütik letiltását Chrome böngészőjében a CMA vizsgálata nyomán.

felhasználói értékelés

A CMA 2020 májusában kezdte meg a vizsgálatot, amelynek középpontjában a hamis felhasználói vélemények azonosítására és kezelésére szolgáló számos platform belső rendszerei és folyamata állt. Az EU aggályosnak tartja, hogy az Amazon rendszerei nem tudták megfelelően megakadályozni és elrettenteni néhány eladót a terméklisták manipulálásától, például más termékek pozitív véleményeinek megváltoztatása révén. ”

Aggódunk amiatt, hogy az online vásárlók millióit a hamis véleményekkel félrevezetik, akik a véleményekre támaszkodva döntenek majd egy adott termék mellett” – érvelt a CMA vezérigazgatója, Andrea Coscelli.

„Egyszerűen nem igazságos, ha egyes vállalkozások hamis ötcsillagos értékeléseket kaphatnak, hogy termékeiket vagy szolgáltatásaikat kiemelt helyen listázza a keresőmotor, miközben a szabálykövető vállalkozások hátrányt szenvednek.”

A CMA közölte, hogy egyelőre nem tudta megállapítani, hogy az Amazon és a Google megszegte-e a törvényt. Ha azonban arra a következtetésre jut, hogy megsértették a fogyasztóvédelmi jogszabályokat, végrehajtási intézkedéseket tehet a hivatalos kötelezettségvállalások biztosításától kezdve a vélemények kezelésének megváltoztatásáig vagy a bírósági fellépésig.

Az Amazon közölte, hogy továbbra is segíti a CMA-t a vizsgálataiban. „Mindenáron megvédjük üzletünket, és intézkedni fogunk a hamis vélemények eltávolítása érdekében, függetlenül a visszaélést megkísérlők méretétől vagy helyétől” – mondta a cég szóvivője.

A Google is kijelentette, hogy továbbra is együttműködik a CMA-val. „Szigorú irányelveink szerint a véleményeknek egyértelműen valós tapasztalatokon kell alapulniuk, és amikor szabálysértéseket találunk, intézkedünk – a visszaélésszerű tartalmak eltávolításától kezdve a felhasználói fiókok letiltásáig” – tette hozzá a vállalat szóvivője.

(reuters.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.