Hatmilliárdnyi áfát csaltak el az alumíniumkereskedők


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Hatmilliárd forintos kárt okozott a költségvetésnek egy alumíniummal kereskedő bűnszervezet, amelynek tagjait nemrég fogták el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nyomozói.

A nagyszabású akcióban a nyomozók hazai és külföldi bankszámlákról 63 millió forintot, több mint 100 millió forint készpénzt, 117 millió forint összegben gépjárműveket és egyéb vagyontárgyakat foglaltak le, valamint 900 millió forintot meghaladó értékben ingatlanokat zároltak. A bíróság négy gyanúsított letartóztatását és egy ember bűnügyi felügyeletét rendelte el – közölte a NAV hétfőn.

A gyanú szerint a bűnszervezet az Európai Unió belső piacán alumíniumtömböket vásárolt, majd Magyarországon, színlelt belföldi értékesítések és valótlan belföldi beszerzések sorozatával kerülte el az általános forgalmi adó megfizetését. A bukó cégekből felépített számlázási láncban majdnem hatmilliárd forintnyi áfa tűnt el.

Az online számlarendszer valós idejű adataiból kiindulva a budapesti nyomozók, járőrök, revizorok, IT-szakemberek, a Merkur bevetési egység támogatásával csaknem ötven helyszínen kutattak bizonyítékok után.

A nyomozás különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó, bűnszervezetben elkövetett költségvetési csalás és más bűncselekmények miatt folyik – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.